D1 Bidovce - Pozdišovce

Ahojte, už niekoľko rokov sledujem toto fórum avšak doteraz nikto nevytvoril tému D1 Bidovce - Pozdišovce a tak som si to dovolil urobiť ja. Na tomto fóre existuje tento úsek rozdelený na D1 Bidovce - Dargov a D1 Dargov - Pozdišovce, dokonca aj NDS na svojom webe stále uvádza toto rozdelenie no v skutočnosti s ním už takto nepočíta.

Tieto vyššie spomenuté úseky sa spojili do jedného. Najrelevantnejším dokumentom je nová EIA (o ktorej stále nevie mnoho ľudí). Zámer bol podaný dňa 12.04.2017 a aj napriek tomu, že dodnes nebolo vydané právoplatné rozhodnutie, všetky dotknuté orgány a obce sa vyjadrujú k tomu už ako k jednému celku.
Projektová dokumentácia a samotný proces EIA dostupný tu:
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d1-bidovce-pozdisovce

Druhým dokumentom je Primerané posúdenie vplyvu projektu na územia sústavy Natura 2000 ktoré rieši DIAĽNICA D1 BUDIMÍR - BIDOVCE A ÚSEK,
KTORÝ PRECHÁDZA CEZ CHVÚ SLANSKÉ VRCHY
a znova ten úsek je ako celok Bidovce - Pozdišovce.
https://www.ndsas.sk/uploads/documents/full_AA_Budimir-Bidovce_20190215_SK.PDF

to ze EIA sa robi naraz neznamena ze sa to bude stavat v jednom. tato tema je zbytocna.

téma určite nie je zbytočná. udivujú ma takéto slová od moderátora fóra…

A mňa neudivujú vôbec, len dlhoročne potvrdzujú obmedzenosť, zaujatosť a neschopnosť vidieť ďalej za svoje lokálne záujmy. Tento úsek je reálne v dokumentoch NDS a patrí aj sem.

Len aby ste sa nedivili, ked tento usek rozdelia :laughing:

tu je téma Bidovce - Dargov D1 Bidovce - Dargov
Dargov - Pozdišovce D1 Dargov - Pozdišovce

a všetky budú nakoniec zbytočné, lebo sa bude stavať ucelený úsek Bidovce - cesta 79 :sunglasses:

pani netusim o co vam ide, je tu tema bidovce-dargov aj dargov-pozdisovce a vzhladom k tomu ze na 99.999% sa tunel dargov bude stavat neskor ma rozdelenie tem zmysel a nema to nic spolocne s lokalnymi zaujmami

o nic nejde, niekto sem pride a ani si nepozrie ake temy su zalozene…

Tato tema zbytocna, aj tak sa to stavat naraz nebude (ak vobec)

okej, myslim že stačilo! Tema rieši dialnicu a nie vaše pocity alebo dojmy! Poviem to v jednoduchosti: existuje dokumentácia a žiadajú sa povolenia za uceleny usek D1 Bidovce - Pozdisovce? ÁNO

A týmto vase prispevky o pocitoch končia. Je uplne jedno ako sa to bude staviať, kedy a či sa to rozdelí. Projekt D1 Bidovce - Pozdisovce sa rozobera tu, akonahle bude rieseny projekt ktory riesi mensie useky ako su D1 Bidovce - Dargov a D1 Dargov - Pozdisovce… tak bude rieseny v prislusnych temach. Nie je vylucene ze sa podla tohto uceleneho projektu bude staviat na etapy… to potom chcete SPAMOVAT v kazdej teme pretoze nemalo vyznam utvorit jednu ucelenu?

Fakt inteligencia… mnoho ludi ani nevie ze sa pripravuje dokumentacia ako celok… pretoze nemaju taky prehlad a toto forum ktore sa problematike venuje a moze ich o tom informovat tak taku temu mat nebude lebo - mam pocit ze zbytocnost. A k nazoru (predpokladam totalne laickemu nepodlozenemu ziadnymi relevantnymi udajmi) o tom ze ludia nenajdu cez vyhladavace tie mensie rozdelene useky lebo zabludia sem - k tomu sa radsej ani nevyjadrim.

Názvy a obsah tém na tomto fóre kopiruju oficialnu dokumentaciu ukoncenych stavieb, prebiehajucej stavebnej cinnosti ako aj planovanej. Ak raz dokumentacia pojednava o dvoch usekoch ako o celku, je to iny projekt s inymi povoleniami a prislunsou diskusiou v prislusnej teme. A bodka..

Dakujeme ze si nam to vysvetlil aj s boldom a vykricnikmi

Pozdravujem,
Na mnohych forach je pre daný úsek evidovaný stav opakovanej EIA bez zaverečného stanoviska. Viete niekto nájsť oficialny dokument že daný úsek už ma EIA správu so záverečným stanoviskom prípadne stav dokumentácie na Uzemné rozhodnutie či uzemne rozhodnutie nebodaj niečo k stavebku. Ako realne tento usek stojí čo je hotové?
Ak tomu rozumiem správne bavíme sa len po úsek Pozdišovce kde je plánovaná MUkrizovatka. Michalovce sprivádzačom kde je to asi najhorsie a intenzity realne vyvolavaju potrebu obchvatu po D1 tie asi este ani niesu v procese EIA ci máte k tomu niekto relevantné info? Sorry som tu nový tak sa pýtam nikde som take v historii nenasiel.

Dik

áno, v tomto máš pravdu, že EIA je robená opakovane. Prvá EIA bola robená pre úseky D1 Bidovce - Dargov kde je právoplatné záverečné stanovisko vydané v roku 1998 a D1 Dargov - Pozdišovce kde predpokladám, že ide o rovnako starú EIA správu ale enviroportál tam dátum neuvádza. Takto stará EIA pochopiteľne nie je využiteľná pri súčasne platných normách a tak ako sa pri úseku D1 Budimír - Bidovce a pri úseku D1 Prešov Západ - Prešov Juh robila nová EIA, rovnako sa nová EIA bude musieť urobiť aj pre úseky ktoré od Bidoviec pokračujú na hranicu s Ukrajinou.

Aby teda bola EIA podľa aktuálne platných noriem použiteľná, robí sa úsek D1 Bidovce - Dargov a D1 Dargov - Pozdišovce ako jeden celok a to D1 Bidovce - Pozdišovce:
enviroportal.sk/sk/eia/deta … pozdisovce

a taktiež nová EIA pre pokračovanie D1 Pozdišovce - št. hranica SR/UA
enviroportal.sk/sk%20SK/eia … nica-sr-ua

všetko sa začalo robiť odznova v roku 2017 a v oboch prípadoch doteraz nebolo vydané právoplatné záverečné stanovisko. Takže o o nejakom územnom rozhodnutí či stavebku je možné zatiaľ žiaľ iba snívať.

Samotný privádzač Michaloviec, ktorý uvádzaš mal v minulosti vydané právoplatné stanovisko EIA a to v roku 2011. Problém ale je, že sa pri ňom vychádzalo z technickej štúdie stavby D1 Pozdišovce - štátna hranica SR/UA z roku 1998 - takže neviem nakoľko bude možné túto EIA správu použiť.

Nová EIA sa robí aj z dôvodu, že úsek od Bidoviec neprešiel CBA.
Nie tak dávno som tu na fóre dával termíny výstavby (po 2030) a aj tie sa dajú nazvať ako optimistické.

cize tunel dargov je problem zato od dargova dalej nie je dovod aby to nepreslo…preto je v tomto pripade vhodne usek rozdelit…

cez CBA nepresiel cely usek od bidoviec po UA alebo iba bidovce-dargov? snad iba tunel, ten tam nema v sucasnosti ozaj ziadne opodstatnenie

premavka v useku MI-KE sa za poslednych 10 rokov dost zvysila, na nedavno rekonstruovanej hlavnej ceste 50tke su rozbite krajnice na viacerych usekoch a vyjazdene kolaje, po dobudovani dialnice do budimiru sa bude moct kamionovy transit presmerovat trasy smer PO- VT-MI ktore maju teraz zakaz cez rozhanovce.. zakratko sa dobuduje D1 aj zap-juch obchvat presova a potom uz asi nebude tunel dargov taky neopodstatneny ako sa tu spomina.. resp. by som doporucoval si sadnut pochybovacom hore na dargovsky priesmyk nech si spocitaju intenzitu..

Asi tak, max. súhlas s bukvarom! Intenzity sú už teraz veľké presahujú hranice začína to byť už neúnosné navyše kvalita súčasnej cesty je dosť biedna a bude ešte oveľa horšia po dobudovaní úseku Budimír Bidovce, tunel sa razom stane akútne potrebná záležitost minimálne ako Soroska, no akutnejsi ešte viac je južný obchvat Košíc od toho bude závisieť aj tunel Dargov a jeho začatie

nevravim ze tunel Dargov netreba, ale este ma stale priestor na vyssie intenzity a cesta je pomerne dobra 1+2 2+1 a zdrzanie je minimalne.Radsej by som za jeho naklady na vystavbu 12,6km za 400mil., postavil Dargov -Michalovce 30km za 320mil.. /odhad ceny Ineko/ co pomoze ovela viac..
podobne Soroska a alternativy na R2

na dargove je necelych 10k vozidiel (uvidime v 2020), ale cely horsky prechod je jeden vracak a 3 normalne zakruty a navyse je luxusne prerobeny na 2+1 a 1+2, tam dialnicny tunel ozaj netreba…presne ako pise nevo, radsej nech sa postavi usek po michalovce a potom sa uvidi ako dalej