D1 Bidovce - Dargov

Dlzka tohoto dialniceho useku je 12,95 km.

Viac info k tomuto useku: ndsas.sk/index/index.php?ids … =0&prm2=41

Nevíte někdo jak to vypadá s přípravou? Proběhla již EIA či nikoliv?

To ako fakt? Tento úsek sa má staviať už v roku 2006? A čo úsek Budimír Bidovce? Ten je snáď pred tým, ako to, že sa ten nestavia najprv? IMHO tam na tej ich stránke majú žvásty…

dost pochybujem ze by sa tento usek staval (zacal) skor ako v 2008 … D1 - budimir-bidovce su podla toho co som dostal za info z UHA KE naplanovane niekde medzi rokmi 2007 az 2010 … bude zalezat iba od vole novej vlady a od penazi

Nova vlada bude musiet v SR zabezpecit na vystavbu dialnicnej siete v r. 2007 min. 25 mld. SKK pri kurze 1 EUR = 38 SKK a pri max. inflaci v r. 2005 3,2% inak to uz vazne nema vyznam pisat tu stale o roznych usekoch a takisto nema vyznam aby slovenska vlada niekde prezentovala ako prioritu vystavbu dialnic. Treba sa do r. 2010 dostat na uroven 1 mld. EUR a nech to je akokolvek spravene (PPP, uvery, …) - SR nepotrebuje mat EURO ked bude mat energeticke problemy a rozpadnutu infrastrukturu (voda, plyn, ropa, elektricka energia, byvanie).

Tento usek sa nebude stavat v r. 2006. :wink:

Tento usek by mal stat podla NDS len 3,783 mld Sk, co sa mi zda na 13 km usek s 1 km dvojrurovym tunelom dost malo.
Realizacia 2014-2018.
ndsas.sk/index/index.php?ids … =1&prm2=41

Ako vieš, že bude dvojrúrový :question:

ndsas.sk/index/index.php?ids … 15&lang=sk

Dokonca lava tunelova rura bude mat pridavny stupaci pruh.

je to do 2km. tusim aj predtym mala este SSC, ked boli podstatne menej financii pravidlo, ze do 2km sa planovalo stavat na plny profil a nad 2 km len polprofil

Toto pravidlo ešte platí :question:

Informácie z NDS:

Základné identifikačné údaje
Ťah: D1
Dĺžka: 12950 m
Lokalizácia stavby: Košice, Trebišov, Košice, Košice

Aktuálny stav stavby: v príprave
Predpokladaný začiatok výstavby: 2014
Predpokladané ukončenie výstavby: 2018
TŠ: prvé štúdie v 80-tych rokoch 20. storočia, ďalšie v r. 1996
EIA: 03/1998
environmentálne štúdie boli vydané v r. 1996, 1997
Štátna expertíza: 3.783.000.000,- v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Charakteristika úseku
Trasa prechádza Slanskými vrchmi, smerovo z väčšej časti kopíruje cestu I/50, pretože Dargovský priesmyk predstavuje jedinú možnosť prekonať najkratšou spojnicou Slanské vrchy v smere do Michaloviec.

Tunely:
1 tunel dlhý 1050 m

Mosty:
Na úseku je plánované postaviť 15 mostov, z toho:

  • 13 mostov na diaľnici v celkovej dĺžke 1748 m
  • 2 mosty nad diaľnicou v celkovej dĺžke 128 m

Križovatky:
Počet križovatiek: 2

mimoúrovňové križovatky

Odpočívadla:
malé obojstranné odpočívadlo - 1 ks

Životné prostredie:
V rámci ochrany životného prostredia sa bude zohľadňovať:

  • ochrana vôd: diaľničná kanalizácia s prečisťovaním odpadových vôd z vozovky v sedimentačných nádržiach pre jej vyústením do recipientu
  • vegetačné úpravy: ochrana voči exhalátom, zakomponovanie do krajiny
  • časť chráneného vtáčieho územia Natura prechádza diaľnicou v tuneli

Vyvolané investície:
Vyvolanými investíciami v rámci výstavby tohto úseku budú preložky silnoprúdových a slaboprúdových elektrických vedení, rekonštrukcie meliorácií a preložky ciest.

Správy
Proces EIA bol ukončený, bolo vydané ÚR o stavebnej uzávere.

Zdroj: NDS, ndsas.sk/index/index.php?ids … =0&prm2=41

Ak aj platí, tak tu by sa porušilo, lebo celý úsek by sa mal stavať ako polprofil :imp:

A prečo by sa mal stavať na 1/2 profil ? Vysvetli.

Som to viackrat cital na nete na viacerych strankach. Az najdem aspon jednu, napisem.
Inak boli to clanky z r.2004-2006, medzitym sa mohlo nieco zmenit. Nehadam sa.

Aha, tak to sme sa zle pochopili, ja som si myslel, že ty si za to, aby sa to stavalo na 1/2 profil. :bulb:

Ano, ja som to zle napisal. Som za cely profil na vsetkych usekoch KE-UA aj ked to nebude tak skoro mozne.

Od KE po MI sa plánuje 1/2 profil tak, aby zemné práce a výstavba mostov ponad 2 jazdné pruhy bola spravená tak, aby sa dalo do 10 rokov dostavať bez stavebných zásahov do tohto polprofilu na plný profil.

Horšie to je od MI po Ukrajinu, kde už sa uvažuje len na výstavbu pol profilu a celkovo minimum mostov ponad diaľnicu, len strategické preložky by sa spravili na plný profil, ale s dostabou na plný sa neráta tak skoro … čo je aj logické, lebo Ukrajina bohvie, kedy začne stavať.

No to ano, je to sice len moja domnienka, ale ak sa Ukrajinci rozhybu, tak budu stavat asi skor na Madarov a napoja na M3.

Postavia odbočku aj na Slovensko. Záleží, čo budú chcieť napájať, ak autá, tak jedine cez SR, na samotné Slovensko, ČR a Poľsko. :bulb:

Zase som to zle napisal :blush: . Myslel som to tak, ze najprv zacnu stavat na M3 a potom na D1, ukrajinska vlada asi bude skorej preferovat madarsku dialnicu, v tej dalekej buducnosti postavenu uz na plny profil. A zas Slovaci dostavaju plny profil az ked zacne stavat Ukrajina.