Prosím moderátorov o presun príspevkov týkajúcich sa tejto časti trate z časti Modernizácia úseku Bratislava-Trnava. Ďakujem.
Ospravedlňujem sa, zabudol som sa prihlásiť. Je to tou únavou s toľkého množstva príspevkov.
Majkl
Modernizácia žel. trate Trnava – Nové Mesto nad Váhom
v žkm 47,550 – 100,500 pre trať. rýchlosť do 160 km/hod.
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Stupeň spracovania PD: projektová dokumentácia pre realizáciu stavby
a výber zhotoviteľa stavby
Investičné náklady: 7.960 mil. Sk
Charakteristika:
Jedným zo strategických cieľov SR v procese európskej integrácie je napojenie na európsku dopravnú sieť. Požiadavka modernizácie vybraných železničných tratí vychádza z koncepcie európskych dopravných koridorov definovaných na II. Paneurópskej konferencii ministrov dopravy v roku 1994.
Stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom, žkm 47,550 – 100,500 pre traťovú rýchlosť do 160 km/h.“ je súčasťou koridoru č. V - vetva A2.
Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie požadovaných európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd AGT a AGTC so zameraním na:
Zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h.
Priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC.
Únosnosť železničného zvršku a zodpovedajúca únosnosť železničného podvalového podložia.
Priechodnosť železničných mostných stavieb.
Prestavbu železničných staníc pre dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a predchádzajúcich koľají.
Peronizáciu s – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich.
Prispôsobenie verejných priestorov prijímacej budovy zvýšenému štandartu služieb, informačných systémov.
Vylúčenie všetkých úrovňových priecestí – krížení s cestnými komunikáciami.
Komplexnú prestavbu trakčných vedení pre prevádzkovú rýchlosť 160 km/h + 30%.
Rekonštrukciu dotknutých silnoprúdových rozvodov a elektrického osvetlenia.
Vybudovanie elektrického ohrevu výhybiek a systému predhrievania vlakových súprav.
Riadenie technologických procesov napájania pevných trakčných zariadení a vybraných elektrických odberov miestnymi riadiacimi systémami ako aj diaľkovo riadenými systémami z dispečerských centier – Bratislava, Žilina.
Nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3.
Nové traťové zabezpečovacie zariadenie, vlakový zabezpečovač.
Novú telekomunikačnú techniku – nové telekomunikačné vedenia.
Modernizácia 2. úseku na koridore č. V, Trnava – Nové Mesto nad Váhom - prezentácie:
1. etapa Trnava – Piešťany
reming.sk/referencie/0106/10 … rezent.pdf
2. etapa Piešťany – Nové Mesto nad Váhom
Inak tieto modernizácie sú dosť drahé. Ale Majkl, ďakujem za info v tejto oblasti, ja v rámci železníc mám ešte veľké rezervy.
dialnice.info/viewtopic.php?t=1836
Je to zaujimave, ze by nikto nemal zaujem o tento usek?
Tak asi to bude musiet opravit sam stat - ale ako, ze?
Problem je skorej v tom že nevedia spraviť riadnu súťaž ktorá spľňa podmienky verejného obstarávania.
Skor tam budu nejake podmienky, ktore nikto nechce vziat na seba.
Ja len nechapem, preco sa cely usek BA-ZA nedal ako jeden usek - jeden tender. Ten by sa dal rozclenit aj na 10 mensich usekov a kazdy by mal zaciatocny termin aj konecny, aj naklady aj projekt atd.
Uz teraz by sa vedelo, kto bude stavat kedy a ktory usek.
Len stat by musel mat prehlad, aj viac penazi, EU v tomto problem nema a je 5-15% riziko, ze keby tam boli useky aj za r. 2015, ze by mohla nejaka firma skrachovat. … a musel by byt dodatocny tender na dany usek.
Aj pri dialniciach sa uz stalo, ze sa stanovili podmienky, ktore na Slovensku nikto nesplanal Ono, niekedy si uradnici z brucha vymyslia podmienky, ktroe su na hony vzdialene realnym moznostiam firiem
tak som zvedavy, ako to cele dopadne.
Never tomu. Zakazky na dopravnu infrastrukturu su sledovane vladou. Vzdy a vsade.
No a myslis ze vlada ma nejaky prehlad o tom, co je a co ma byt naplnou podmienok v tendroch? Obavam sa, ze tieto informacie su im lautr ukradnute Iba ak by bol eminentny zaujem, aby ten ktory tender vyhrala presne urcena firma - to sa potom sa do tendra dat vsetko presne tak, aby vsecko sadlo
Tomu verim viacej.
Ja som magnus narazal prave na tu druhu cast v tvojom prispevku.
dialnice.info/viewtopic.php?t=1857
PN-NM - dalsia sutaz uz je vyhlasena, tak uvidime ako to skonci tentokrat.
Aj tu je vidieť tá kvalita “úradníckej práce”.
Nikto nevyhrá a nie raz, ani 2. krát. … A ide aj o peniaze EÚ. Aké sú problémy na diaľniciach, také sú aj na železniciach. Problém bude niekde inde … asi tie peniaze z EÚ nepotrebujeme. Mimochodom pri prerokovávaní rozpočtu EÚ sme boli prví (alebo medzi prvými), ktorý sme povedali, že nám stačí aj menej peňazí z EÚ … tak aspoň je vidieť, že prečo. Lebo pre nás je problém ich minúť, … skutočne peňazí máme dosť a všade.
Caesar,
vlada SR vyhlasila, ze jej nebude prekazat, ak sa znizia jej prijmy o 10% z fondov EU - aj tak ich vsetky nikto nedokaze vycerpat na 100%.
Zmodernizované jsou tyto mezistaniční úseky:
- Brestovany - Leopoldov v dĺžke cca 8,5 km
- V. Kostoľany - Piešťany v dĺžke cca 10,4 km
Modernizačné práce v roku 2006
Trnava - Piešťany
• úsek Trnava - Brestovany máj - august
• Rekonštrukcia stanice Leopoldov marec - december
• Prvá traťová koľaj Leopoldov - Velké Kostolany marec - máj
• Druhá traťová koľaj Leopoldov - Velké Kostolany august - október
Piešťany - Nové mesto nad Váhom
• želez. stanica Piešťany apríl - december
• úsek Piešťany - Brúnovce apríl - december
ŽSR podpísali zmluvu na úsek Piešťany-Nové Mesto n.V. Modernizačné práce na úseku by malo združenie vedené Doprastavom zrealizovať za vyše 3,5 mld. Sk.
Práce by se měly rozběhnout v aprili
Reportáž k modernizácii žel. stanice Leopoldov aj s obrázkami.
Už sa len teším na Turecký vrch, čo tam bude za tunel …
Reportáž k výstavbě mezistaničního úseku Leopoldov - Veľké Kostoľany v km 65,028 - 70,036 1. kolej
vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1244