Stavba sa nachádza na území dvoch krajov Trenčianskeho a Žilinského. Prechádza okresmi Púchov, Považská Bystrica, Bytča a Žilina.
Účelom stavby je modernizovať železničnú trať č. 120 v úseku Púchov – Žilina na prepravnú rýchlosť 160 km/hod tak, aby boli dosiahnuté parametre AGC a AGTC, pretože predmetný úsek je súčasťou európskeho multimodálneho dopravného koridoru Va.
Modernizovaná trať bude vo veľkej miere využívať už existujúcich koľají. Najväčšie zmeny sú v úseku Púchov – Považská Bystrica, kde sa uvažuje s premostením Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovaním tunela a premostením Nosickej priehrady. Z dôvodu preložky železničnej trate bude nutné preložiť a vybudovať aj nové zastávky v Nosiciach a Milochove. V úseku Horný Milochov sa uvažuje s tunelom. V oblasti Považskej Teplej je navrhované zrušenie železničnej stanice Považská Teplá a vybudovanie len zastávky. Úpravy trate si vyžadujú preložku cez existujúcu sústavu jazier. V katastrálnom území Vrtižer sa železničná trať bude križovať s diaľnicou D1, návrh preto túto skutočnosť zohľadňuje smerovo aj výškovo. Tak isto sa uvažuje so zrušením zastávky Kotešová. V ostatných úsekoch sa jedná len o smerovú úpravu oblúkov trate, modernizáciu hlavných koľají v staniciach, modernizáciu staníc a zastávok a s tým súvisiacich objektov ako nástupištia, podchody pre cestujúcich a pod.
Variantne je riešený úsek Púchov – Považská Bystrica. Nové vplyvy sa prejavujú iba na úseku Nosice – Milochov, ostatné úseky budú z väčšej časti len rekonštrukciou stávajúcej železničnej trate.
• Variant 1 (červený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,36 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 2,909 km. Trasa železnice prechádza na začiatku katastrálneho územia Nosice cez Nosický kanál na ostrov, kde by mala byť vybudovaná nová zastávka, cez koryto rieky Váh a južným okrajom obce Nimnica do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stavajúcu trať. Nároky na trvalý záber sú 303 015 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Predpokladané náklady predstavujú 13 472 097 tis. Sk.
• Variant 2 (zelený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,45 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 3,11 km. Trasa železnice prechádza nad miestnou časťou Nosice, premostí Nosický kanál, ostrov a koryto rieky Váh, v priestore okraja obce Nimnica medzi dvomi šesťbytovkami a rodinnými domami vchádza do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stávajúcu trať. Na začiatku obce Nosice by sa vybudovala nová zastávka. Nároky na trvalý záber sú 227 606 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Odhadované náklady predstavujú 13 535 087 tis. Sk.
• Subvariant modrý prechádza takisto ponad obytnú zástavbu Nosíc v dlhšej trase, ale v obci Nimnica prechádza mimo zastavané územie.