Modernizácia žel. trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov
žkm 100,5 – 159,1 pre trať. rýchlosť do 160 km/hod.
Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Stupeň PD: projektová dokumentácia pre stavebné povolenie
Investičné náklady: 15.030 mil. Sk
Charakteristika:
Jedným zo strategických cieľov SR v procese európskej integrácie je napojenie na európsku dopravnú sieť. Požiadavka modernizácie vybraných železničných tratí vychádza z koncepcie európskych dopravných koridorov definovaných na II. Paneurópskej konferencii ministrov dopravy v roku 1994.
Stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500 - 159,100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/h.“ je súčasťou koridoru č. V - vetva A2.
Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie požadovaných európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd AGT a AGTC so zameraním na:
Zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h.
Priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC.
Únosnosť železničného zvršku a zodpovedajúca únosnosť železničného podvalového podložia.
Priechodnosť železničných mostných stavieb.
Prestavbu železničných staníc pre dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a predchádzajúcich koľají.
Peronizáciu s – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich.
Prispôsobenie verejných priestorov prijímacej budovy zvýšenému štandardu služieb, informačných systémov.
Vylúčenie všetkých úrovňových priecestí – krížení s cestnými komunikáciami.
Komplexnú prestavbu trakčných vedení pre prevádzkovú rýchlosť 160 km/h + 30%.
Rekonštrukciu dotknutých silnoprúdových rozvodov a elektrického osvetlenia.
Vybudovanie elektrického ohrevu výhybiek a systému predhrievania vlakových súprav.
Riadenie technologických procesov napájania pevných trakčných zariadení a vybraných elektrických odberov miestnymi riadiacimi systémami ako aj diaľkovo riadenými systémami z dispečerských centier – Bratislava, Žilina.
Nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3.
Nové traťové zabezpečovacie zariadenie, vlakový zabezpečovač.
Novú telekomunikačnú techniku – nové telekomunikačné vedenia.
Najrozsiahlejšia zmena trasy je v medzistaničnom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice, kde pre dosiahnutie požadovanej rýchlosti je navrhnutý jednorúrový dvojkoľajný tunel dĺžky 1775m.
Ďalšia zmena trasy sa predpokladá v meste Trenčín, kde je vzhľadom na „modernizáciu“ potrebné realizovať nové spojenie medzi žst. Zlatovce a žst. Trenčín novým mostom cez Váh rešpektujúcim budúcu plavebnú dráhu.
aj tak je to stále dosť veľa, zostáva 25%, teda takmer 4 mld. Sk, ktoré budú určite riešené z úveru alebo z EIB, určite nie zo štátneho rozpočtu alebo železníc, ktoré sú stále v strate.
Som velmi zvedavi na ten tunel o dlzke 1775 m a ako si s nim poradia. Vseobecne plati ze vystavba zeleznicnych tunelov je rychlejsia ako vystavba cestnych tak by to mohlo byt realne v nejakom kratkodobom casovom horizonte
Ked som bol posledne merat hladiny na Tureckom vrchu, tak som stretol kamarata z Tr.Bohuslavic - vraj uz zeleznice zacali s vykupom pozemkov, tak snad tu vystavbu uz nic neoddiali.
Inak, ak je Johhan zainteresovany, chcel by som vediet, preco nie su ziadne vytycovacie fixy (geodeticke body) pri byvalom nadjazde, kde ma vyustit unikova chodba z tunela? Bude sa najprv razit tunela a az potom stolna? Do odporucani pri prieskume som daval poziadavku, aby sa stolna vyuzila ako prieskumne dielo. Som zvedavy, ako s tym nalozia projektanti a stavbari…
No nie som zainteresovaný, ale bohužiaľ na Slovensku je taká “móda” že sa odporúčania erudovaných a veci znalých ľudí nečítajú. Takže neviem ti povedať ako to dopadne dúfam že to nebude hurá-systém ako pri iných tuneloch.
No sak. Ak si zas neobjednaju tzv. poradcu, ako SSC pre riesenie dialnic. Poradca poradi, bez toho, aby poznal celkove pomery a okolnosti. Ale aspon zinkasuje prachy a dilino minister mu vsetko zozerie aj s navijakom )) A potom ze mame drahe dialnice.
Ale vyzerá to tak že bude, keď sa vyčlenilo na rekonštrukciu železničnej dopravnej cesty 5 mld na rok 2006 tak sa dá čerpať zo zrojov EU 20 mld SKK. To by mala výjsť plná rekonštrukcia až do Vrútok. Ale je dobre vedieť že sa našli na to peniaze.
johhan: bodaj by si mal pravdu a tie peniaze vysli co i len po zilinu popripade mozno vyjdu aj peniaze na zriadovaciu stanicu pri ziline, ktora je nechana “ladom” pritom gro mostnych objektov etc je hotovych ..
Ja len že toľko sa dá čerpať pri našich vložených prostriedkoch. Ak vláda tie peniaze dá na viazaný účet do NBS tak EU nemá problém pri predložených projektoch rekonštrukcie koridoru poskytnúť 85% oprávnených nákladov