osobne si myslim, ze by to nebol vobec zly napad a mohli by to premenovat na Narodnu Dialnicnu a Cestnu Spolocnost.. nieco ako je RSD v cechach..
ma to aj svoj zmysel a podla mna by to vo vacsej miere podporilo vystavbu obchvatov na cestach prvej triedy, kde by si aj politici uvedomili, ze nie vzdy treba rovno stavat resp skor planovat vystavbu dialnice, ked je efektivnejsie postavit niekoko obchvatov na tej trase a popripade poriesit bodove zavady ..
.. no mozno by to pomohlo ale nezabudni ze to prinasa aj istu pracu pre darmozracov … zasa jedna diera kam sa mozu uliat peniaze … rebranding, stahovanie, odpredaj nepouzivaneho majetku (budovy pozemky auta)… nakup noveho vybavenia, prenajmy a coja viem co este … a samozrejme stedre premie pre managerov za vynikajucu pracu …
… tato vlada je expertom na zlucovanie a “setrenie” financiami … bez ohladu kolko dialnic a ciest postaila …
… v konecnom dosledku to nevidim ako zly napad .. ale prilis skoro a nie ak je na cele fico a vazny … zasa sa zatrase statna kasa ako oslik …
aquila predbehol si ma v zalozeni temy Podla mna by to bol velmi dobry napad. SSC je teraz v tieni relativne bohatsej, ale stale dost chudobnej NDS. A pritom obe organizacie maju na starosti to iste - nadradenu infrastrukturu. V praxi to potom vyzera tak, ze jednoduche stavby ma SSC rozplanovane na vela rokov a narocnejsie radsej hned hadze na NDS, alebo na mesta, kraje. A vieme aka je efektivita, ked jedno oddelenie alibisticky prehadzuje problemy na ine. Zlucenie NDS a SSC by neprinieslo viac zdrojov, ale umoznilo by ich efektivnejsie vyuzivanie
Cesty I. triedy nie sú nadradená infraštruktúra.
Spájanie navrhuje šéf NDS, pritom je to NDS, ktorá sa odčlenila od SSC. Dôvod spájania? Vyčerpali sa úverové možnosti v NDS.
V praxi je to úplne jedno, či sa to spojí alebo nie.
Tak opravujem - dialnice, rychlostne cesty aj cesty 1.triedy su nadregionalna infrastruktura. Ak tuto infrastrukturu riesia 2 organizacie, vznika chaos. Pritom rozdiel medzi cestou 1.triedy a rychlostnou cestou je casto len kozmeticky
Nemusí vzniknúť vôbec chaos. Predsa existujú rôzne úrady na rôznych úrovniach v štátoch USA, Francúzsko či Nemecko, ktoré sa starajú o rôzne typy v týchto komunikáciách. V Chorvátsku existuje model diaľničných spoločností + Hrvatske ceste (čisto štátne cesty). A funguje to. To totiž nezávisí od počtu a rozdelenia, ale od financií. Hrvatske ceste majú ročne k dispozícii 2,5 mld. HRK. To je 2x toľko, ako naša SSC.
Zlúčenie je len na oko, aby sa zalepili ústa tým, čo kritizujú že SSC nemá príjem z mýta. Takto mať bude, ale peňazí na cesty viac nepôjde. Lebo mýto pôjde na PPP. Akurát sa otvoria dvere pre ďalšie stovky mil. € na úver, keďže 3.300 km ciest I. triedy má isto svoju niekoľko mld. € hodnotu
ale bude, najma co sa tyka financovanie stavieb a mozno im pri tej financnej suchote dojde, ze nie vsade treba D resp RC ale niekde staci aj mensi upgrade cesty prvej triedy..