Železnice vo svete

Londýn: Pri železničnom nešťastí 77 zranených

dialnice.info/viewtopic.php?p=37796#37796

Najväčšie investície do rozvoja železničnej infraštruktúry realizuje a plánuje Čína a to tak pri najrýchlejších vlakoch ako aj pri metre ako aj pri výstavbe nových železničných tratí.

Transsibírska magistrála nie je iba železnica :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6335

Pekný článok a veľa faktov. :sunglasses:

relax.etrend.sk/images//0703/40_TransSibEN.jpg

Španielsko chce tunel do Afriky, viac tu:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6361

Konkrétne tento projekt existuje na stole už skoro 30 rokov. Jeho realizácia zostáva visieť hlavne na peniazoch.

Prevádzkový zisk Deutsche Bahn dosiahol v roku 2006 takmer 2,5 miliardy EUR. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6672

Dialniciar: Dám ti otázku? Čo má spoločný zisk koncernového holdingu Deutsche Bahn so železnicou? Alebo koľko percent myslíš, že z toho zisku bolo vytvorené činnosťami v oblasti železničnej dopravy …

Daj mi odpoveď. :wink: A že prečo napr. aj slovenské železnice nepodnikajú v niečom inom, ale dosahujú len “účtovné zisky” :question: :wink:

Poľské firmy chcú vybudovať najväčšiu železničnú sieť na Blízkom východe :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6746

Britské železnice plánujú veľké investície na zlepšenie železničnej dopravy :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6748

Dialniciar: Zisk DB v suvislosti so zeleznicnou prepravou je asi 15% … na Slovensku to MDPaT nechcelo dovolit, problemy boli uz len s tym, ked Cargo kupilo 10 kamionov na last-mile dopravu v okoli BA … “zeleznice nemaju co jazdit s kamionmi” … a tak kamioniky stoja … a nevysvetli im to nikto …

Španielsko plánuje upraviť 12 000 km železničných tratí na európsky štandard :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6995

Španielsko postupuje presne tak ako mnohé iné dnes vyspelé štáty. Najprv masívne investície do cestnej siete, ktorá sa zmodernizovala a postavili sa stovky až tisícky novým km diaľnic, rýchlostných ciest či ciest 2+1 pruh. A dnes sa začína masívne investovať do železničnej siete, ktorá vo všetkých plánoch finančne prekonáva investície do cestnej siete.

Takto dnes postupujú viaceré štáty sveta: USA, Rusko, Čína, …

Zlatý orol bude voziť turistov za 19 235 USD z Moskvy do Vladivostoku

Moskva 1. mája (TASR) - Bohatí turisti, milujúci zájazdy vlakom, sa majú znovu na čo tešiť. Onedlho začne premávať na trati 9 300 kilometrov dlhej medzi Moskvou a Vladivostokom luxusný Golden Eagle (Zlatý orol).

Cestujúci v ňom budú mať za 19 235 USD, v prepočte takmer 474 000 SKK, zabezpečený 13- až 15-dňový pobyt vo vlaku s najluxusnejším vybavením. V každom priestrannom kupé bude okrem iného prepychová kúpeľňa, podlahové vyhrievanie a televízor s plazmovou obrazovkou. Za samozrejmosť sa pokladá servírovanie kaviáru, lososa, iných chutných rýb a ďalšie drahé jedlá.

Trať medzi Moskvou a Vladivostokom prekonávajú rýchliky pri nepretržitej jazde za sedem dní. A lístok stojí 400 USD. Cestujúci v Zlatom orlovi však budú robiť exkurzie do zaujímavých miest popri Transsibírskej magistrále, ktorú Rusi vybudovali v rokoch 1891 až 1916.

Súprava Zlatý orol patrí britskej spoločnosti GW Travel. Podobné vlakové výlety organizuje aj v iných častiach sveta. Jej klientmi sú bohatí Američania a Európania, ktorých vekový priemer dosahuje 66 rokov.

Golden Eagle slávnostne uviedol minulý štvrtok do prevádzky princ Kentský Michael. Princ je príbuzným posledného ruského cára Nikolaja II. cez svoju starú matku. Michael hovorí plynule po rusky a jeho veľkou vášňou je práve Rusko a cestovanie vlakom po jeho tratiach.

Informoval o tom Reuters.

Copyright © TASR 2007, [1. 5. 2007 14:54:00]

Zdroj: ekonomika.sme.sk/c/3274035/Zlaty … stoku.html


Tak na toto mám teda ešte pár rokov čas. :wink:

Maroko plánuje TGV k podmorskému tunelu. :bulb: :open_mouth: Je to asi tak reálne ako D1 v r. 2020 úplne celá. :wink:

Ale vážne: Maroko vyčlenilo do r. 2008 na prípravnú projektovú dokumentáciu sumu 17 mil. USD.

A v akej trase? … a vôbec v akom stave sú železnice v Maroku?

dialnice.info/viewtopic.php?t=7485

Železnice

Železnice sú v Maroku perspektívnym a dobre fungujúcím dopravným prostriedkom. Štátna železničná spoločnosť Office National des Chemins de Fer (ONCF) má v marockej ekonomike významnú rolu. Pracuje v nej takmer 9.000 zamestnancov a spravuje 1.907 km tratí, z nich 51% je elektrifikovaných. Iba 418 km tratí je zdvojených. ONCF zaisťuje okrem prepravy osôb prepravu fosfátov, hnojív, chemických produktov a ťažených minerálov.

ONCF preváža denne v priemere 40.000 cestujúcích, v špičkách až 70.000 cestujúcích, denne vypravuje 136 vlakov pre dopravu cestujúcích.

Od roku 2004 probiehajú v Maroku práce na zdvojení trate Sidi Kacem - Fes, zdvojenie trate Casablanca-Settat a vybudovanie novej linky Taourirt-Nador. Súčasne se rozbehol projekt na napojenie železničnej siete na novo budovaný prístav Tanger-Med. Stále častejšie sa hovorí o projektu TGV medzi mestami Agadir a Marrakeš. TGV by malo byť následne predĺžené z Marrakeše až na sever do Tangeru, kde by plánovaným podmorským tunelom nadväzovalo na európsku sieť.

Británia napreduje s dlhoočakávaným železničným projektom v Londýne :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8108

  • trať za skoro 800 mld. SKK

Nová železničná trať bude spájať západnú a východnú časť Londýna - od letiska Heathrow až po Kent. Prvé návrhy sa objavili ešte v 80. rokoch 20. storočia. Podľa premiéra výstavba by mala začať v roku 2010 a prvé vlaky by mali začať premávať v roku 2017.

Existujú štáty, kde neexistuje žiadny vlak, električka či metro :question:

  • ja by som asi hľadal v Oceánii a v Afrike … :bulb:

Koľko štátov sveta nemá koľajovú dopravu :question:

Ktorý štát sveta má najväčšiu sieť železníc :question:
Ktorý štát sveta prepraví najviac osôb po železnici :question:
Ktorý štát sveta prepraví najviac nákladu po železnici :question:

Ktorá je najväčšia železničná spoločnosť podľa počtu zamestnancov :question:

Štáty bez koľajovej dopravy by som ešte hľadal v strednej Amerike a Ázii.

Najväčšia sieť železníc bude asi v USA. Najviac nákladu vlakom odvezu zrejme tamtiež.

Najväčšou železničnou spoločnosťou na svete sú buď RŽD (ruské železnice) alebo CR (Čína).

Pod lampou byva tma. Co takto Island?

a Afrika ? - Kongo, Sudán a spol.