Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Zakladám novú tému, lebo už to je nevyhnutné a malo sa tak spraviť už na začiatku vzniku tejto sekcie. Vždy sú témy, ktoré sú všeobecné a nedá sa vždy založiť nová téma, lebo by tam bol 1-2 príspevky. :sunglasses:

upravene: Zmenil som nazov temy. Adoas

Vlak Pendolino bude jazdiť z Prahy do Bratislavy rýchlosťou 160 km/h a celú trasu stihne prejsť za menej času než 4h, čo bude rekord aj pre ČD aj pre ŽSR. :sunglasses:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1921

Osobnej železničnej doprave bude chýbať budúci rok 1 mld. SKK a ešte sa nevie, ako sa bude táto potreba financií riešiť. Štátu totiž narastajú náklady, keďže predáva nákladnú železničnú dopravu a chce na nej “ťažiť”, no bude sa musieť prispôsobiť mnohým cenám aj osobná, ktorá s tým ale neráta.

Okrem toho sa tiež dočítate, že 2/3 výkonov dosahujú osobné vlaky. :sunglasses:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1926

ŽSR zaťažujú veľké dlhy voči Sociálnej poisťovni. “Štát dlhuje štátu”. A štát pomáha štátu. Neviem ako si pán minister predstavoval, že štát pomôže železniciam finančne a bude čakať, že železnice mu peniaze vrátia, … :sunglasses:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1929

ŽSR budú rekonštruovať železničné stanice v Poprade a Prešove. Celkové náklady dosiahnu takmer 1,5 mld. SKK, Práce sa začnú v r. 2006 a skončia v r. 2007. Až 75% peňazí sa zaplatí z EÚ a 25% poskytne štátny rozpočet. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1944

ŽSR však majú dlhodobé problémy s financovaním svojej činnosti, nezaplatené faktúry za el. energiu, … ešte za r. 2003 a 2004, … nedoplatky zaplatil štát avšak očakával peniaze od ŽSR naspäť v r. 2005, to sa nestalo a opäť sa táto záťaž posúva na r. 2006, avšak ešte pribudne aj … :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1945

Jednoducho ŽSR sú stratové tak ako všade vo svete. A modernizácia prebieha za peniaze iných. Inak sú to len dlhy. Zisková je le nákladná železnica, avšak tam sú potrebné obrovské investície do rozvoja, … :sunglasses:

ŽSR budú v r. 2006 prepúšťať takmer 2 000 zamestnancov. Dnes majú cca. 20 000 a plán je v r. 2009 stanovený na 17 000 zamestnancov. Na železniciach je teda 15% prezamestnanosť (reálna na r. 2005 je 10%) a tá je tam dlhodobo aj napriek prepúšťaniu. Trate sa zatvárajú, rušia, nejaké sa obnovujú, ale počet železničiarov je stále vyšší než je reálna situácia. Treba si uvedomiť, že železnice sú stratové a tak treba aspoň tú stratu znížiť na minimum.

ŽSR sa zadlžujú aj bez štátnych záruk, zároveň ŽSR dlhujú štátu rôzne finančné výpomoci (platby za el. energiu, dlh voči Sociálnej poisťovni, …), sú dotované niekoľkými mld. SKK ročne a aj tak ešte produkujú stratu niekoľko mld. SKK.

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1952

ako som to pochopil priamo z materialu, to znizenie zamestnancov by malo byt dosiahnute aj odclenenim niektorych cinnosti - zdravotnictvo, ucilistia, mozno informatika a poziarnici

ŽSR s treťou súťažou na dozor trate Piešťany-Nové Mesto n.V. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1967

ZSSK, teda Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. by tento rok mala preinvestovať takmer 700 mil. SKK. Investície smerovali predovšetkým na moderizáciu osobných a motorových vozňov. To, čo sa modernizuje je však v príliš malých množstvách a investícií je veľmi málo. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1997

A ja už len doplním, že ZSSK zastrešuje osobnú a nákladnú železničnú dopravu, pričom železničná s názvom Cargo sa momentálne privatizuje.

A okrem iného dopĺňam aj video o tom, ako na Slovensku vyzerá napríklad hlavná železničná stanica v Bratislave. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2007

A takto vyzerá situácia vo Francúzsku, kde je/bol zámer privatizovať železnice, to by totiž určite znamenalo prepúšťanie a zníženie viacerých výhod pre zamestnancov atď. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1999

Na V. eurokoridor v SR smerovalo zatiaľ 4,053 mld. Sk. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=2010

Železničná cesta by mala zlacnieť, profitovať z toho budú všetci železniční dopravcovia. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=2014

4 mld kumulativne je velmi malo :frowning: ale hold taka je slovenska realita ..

Aspoň něco. Důležité je, že se začalo stavět a další stavby se připravují. Ale oproti ČR je Slovensko výrazně pozadu.

SR nemá dosť peňazí ani na to doplácanie 25%. :sunglasses:

Hmm,
tak nam zasa ZSSK rusi system zliav a vymysla nieco uplne nove a fantasticke. Mno, myslim, ze robia vsetko pre to, aby stratili aj poslednych zakaznikov. Aj to je sposob podnikania.

magnus, to je reakcia na čo konkrétne? :unamused:

osobna doprava meni system zliav na buduci rok
bezalo to v novinach v pondelok, utorok

Caesare, tady konkretne:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2045

Caesar
prepac, zabudol som tam nakopirovat lik na clanok v Pravde.

Osobná doprava je na Slovensku stále v strate viac ako 660 mil. SKK. Oproti plánu je však strata nižšia o 133 mil. SKK. :arrow_right:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=2066

inak ma prekvapilo ze v ramci EU25 ma slovensko aj po ruseni trati 6stu najhustejsiu zeleznicnu siet (km na km2). jednickou su samozrejme cesi :wink: