Zakladám novú tému, lebo už to je nevyhnutné a malo sa tak spraviť už na začiatku vzniku tejto sekcie. Vždy sú témy, ktoré sú všeobecné a nedá sa vždy založiť nová téma, lebo by tam bol 1-2 príspevky.
Vlak Pendolino bude jazdiť z Prahy do Bratislavy rýchlosťou 160 km/h a celú trasu stihne prejsť za menej času než 4h, čo bude rekord aj pre ČD aj pre ŽSR.
Osobnej železničnej doprave bude chýbať budúci rok 1 mld. SKK a ešte sa nevie, ako sa bude táto potreba financií riešiť. Štátu totiž narastajú náklady, keďže predáva nákladnú železničnú dopravu a chce na nej “ťažiť”, no bude sa musieť prispôsobiť mnohým cenám aj osobná, ktorá s tým ale neráta.
Okrem toho sa tiež dočítate, že 2/3 výkonov dosahujú osobné vlaky.
ŽSR zaťažujú veľké dlhy voči Sociálnej poisťovni. “Štát dlhuje štátu”. A štát pomáha štátu. Neviem ako si pán minister predstavoval, že štát pomôže železniciam finančne a bude čakať, že železnice mu peniaze vrátia, …
ŽSR budú rekonštruovať železničné stanice v Poprade a Prešove. Celkové náklady dosiahnu takmer 1,5 mld. SKK, Práce sa začnú v r. 2006 a skončia v r. 2007. Až 75% peňazí sa zaplatí z EÚ a 25% poskytne štátny rozpočet.
ŽSR však majú dlhodobé problémy s financovaním svojej činnosti, nezaplatené faktúry za el. energiu, … ešte za r. 2003 a 2004, … nedoplatky zaplatil štát avšak očakával peniaze od ŽSR naspäť v r. 2005, to sa nestalo a opäť sa táto záťaž posúva na r. 2006, avšak ešte pribudne aj …
Jednoducho ŽSR sú stratové tak ako všade vo svete. A modernizácia prebieha za peniaze iných. Inak sú to len dlhy. Zisková je le nákladná železnica, avšak tam sú potrebné obrovské investície do rozvoja, …
ŽSR budú v r. 2006 prepúšťať takmer 2 000 zamestnancov. Dnes majú cca. 20 000 a plán je v r. 2009 stanovený na 17 000 zamestnancov. Na železniciach je teda 15% prezamestnanosť (reálna na r. 2005 je 10%) a tá je tam dlhodobo aj napriek prepúšťaniu. Trate sa zatvárajú, rušia, nejaké sa obnovujú, ale počet železničiarov je stále vyšší než je reálna situácia. Treba si uvedomiť, že železnice sú stratové a tak treba aspoň tú stratu znížiť na minimum.
ŽSR sa zadlžujú aj bez štátnych záruk, zároveň ŽSR dlhujú štátu rôzne finančné výpomoci (platby za el. energiu, dlh voči Sociálnej poisťovni, …), sú dotované niekoľkými mld. SKK ročne a aj tak ešte produkujú stratu niekoľko mld. SKK.
ako som to pochopil priamo z materialu, to znizenie zamestnancov by malo byt dosiahnute aj odclenenim niektorych cinnosti - zdravotnictvo, ucilistia, mozno informatika a poziarnici
ZSSK, teda Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. by tento rok mala preinvestovať takmer 700 mil. SKK. Investície smerovali predovšetkým na moderizáciu osobných a motorových vozňov. To, čo sa modernizuje je však v príliš malých množstvách a investícií je veľmi málo.
A takto vyzerá situácia vo Francúzsku, kde je/bol zámer privatizovať železnice, to by totiž určite znamenalo prepúšťanie a zníženie viacerých výhod pre zamestnancov atď.
Hmm,
tak nam zasa ZSSK rusi system zliav a vymysla nieco uplne nove a fantasticke. Mno, myslim, ze robia vsetko pre to, aby stratili aj poslednych zakaznikov. Aj to je sposob podnikania.