Výnosnosť mýtneho systému

mno zatial som len nasiel ze rakusko len za minuly rok (teda vlastne pilotny) zarobilo na mytnom v prepocte skoro 30 mld skk, co je myslim docela dost :slight_smile:

skusim najist nejake presnejsie cisla porovnania etc

V AUT sa zarobit na mytnom da. Oni maju vela km, a mozu si dovolit vyssie poplatky, ktore by u nas vyprazdnili aj tie D ktore su.

Pretože SR má malú diaľničnú sieť, s nízkou hustotou, budú sa musieť spoplatniť aj cesty I.triedy. Ale ja osobne preferujem hlavne spoplatnenie pre kamióny, povedzme 50 000sk/1rok a pre osobné autá 2 000sk/1 rok. Myslím si, že by to bolo spravodlivé a tie kamióny by sa časom mohli ešte aj zdvihnúť.

To s tymi osobnymi autami nemozete mysliet vazne :exclamation: :question: A podla mna to nema realnu sancu prejst. Kolko ludi jazdi po vsetkych I. triedach a kolko po D…

Až od r. 2008, dokedy pribudne aj adekvátne veľa km a táto suma už nie je až tak ďaleko, ja sviem, že návrh na ďalší rok je 1500-1800sk pre autá do 3,5t.

Bol som informovaný, že tento rok, t.j. r. 2005 bude stáť pre autá do 3,5t 1000sk a sami vidíte koľko to je, a to sa mi zdalo ako maximum. Ja osobne som ochotný (a schopný) dať aj 5000sk, ale ako človek, ktorý žije v tomto štáte by som sa zastavil na sume 1500sk až do r. 2008, potom by som to zdvihol na 1750sk, v r. 2009 by som to nechal tak a v r. 2010 by som to zdvihol na 2000sk a nechal by som to až pokým sa nedostavia celá D1. A s tým aj mnohé úseky D3, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a možno aj R7.

tak tu su dalsie cisla

[infrastruktura.sk/t/vynosy-z-mytneho-jsou-nad-ocekavani-vysoke/373/1)

Prosím Ťa, v čom si guru? Vieš podľa čoho sa stanovuje výška poplatku? Naštuduj si 199/62/EC a COM 448. Ekonomické náklady vychádzajú v SR 6,5 - 7,7 SK/km diaľnice a na jednotke 2 - 2,3 Sk/km (podľa hmotnosti od 3,5t - 42 ton). Nákladné vozidlá najazdia ročne doma cca 30 000 km, to je 1,70 Sk/km. To máme v štátnej pokladni zlatého somára, ktorý to doplatí za nich? Alebo stále sa bude platiť z daní? Veď nech platí ten, kto jazdí, nie?
Nechcem Ťa znechutiť ale rozváž si čo napíšeš, keď si už guru :O).
Ahoj

Ani ja som nesuhlasil s viacerymi Dialniciarovymi nazormi, ale na druhej strane treba brat do uvahy, ze z kazdeho litra benzinu ci nafty ide statu cez spotrebne dane 14 - 18 Sk/liter a k tomu este DPH cca 5 Sk/liter. Teda pri spotrebe 20 litrov/100km ide zhruba o 4 Sk/km, dalej cestna dan pre kamiony sa pohybuje v rozmedzi od 20 tis - 60 tis.Sk/rok. Dialnicna nalepka pre vozidla s celkovou hmotnostou nad 12 ton je 15 000 Sk. Takze ak kamion najazdi po Slovensku 30 000 km/rok, ako uvadzate, tak zaplati statu minimalne 5 Sk/km. Pri vyssej spotrebe a vyssej celkovej hmotnosti je to este viac.

.. ci nafty ide statu cez spotrebne dane 14 - 18 Sk/liter a k tomu este DPH cca 5 Sk/liter.
Áno, ale je v tom aj cena za znečistenie ovzdušia (nie síce veľká) a ostatok zhltne štát. Tak ako v cigaretách. A s Miklošom sa ťažko dohodneš.

…cestna dan pre kamiony sa pohybuje v rozmedzi od 20 tis - 60 tis.Sk/rok.
To je chyba systému, ktorá sa má napraviť: je to daň za vlastníctvo a nie za výkon, teda musí sa zrušiť. O nálepke ani nehovorím. V konečnon stave zostane jediná platba: výkonové mýto, v tom bude všetko (aj náklady na dopravné nehody). A hovorí sa aj o stratách času v zápchach, ale tie spôsobujú osobné automobily, tých je 90 percent. Na druhej strane všetky príjmy pôjdu späť do cestnej infraštruktúry.
Ahoj

Nebude fungovať v r. 2006 pre všetky autá nad 3,5t, je to vládny návrh. A už dnes je jasné, že pre autá do 3,5t bude po r. 2010 cena min. 2 SKK na 1 km diaľnice. :sunglasses:

Diaľničar mal svoje názory, treba si uvedomiť, že bol zo súkromnej stavebnej firmy, ktorá na Slovensku je najväčšou stavebnou spoločnosťou a na výstavbu ciest a diaľnic má monopol. Okrem toho je jasné, že táto spoločnosť priamo zasahuje do politiky tejto vlády a nebude tomu inak ani v budúcnosti.

Cena 2 SKK/1 KM bude reálna po zohľadnení inflácie, dĺžke diaľničnej siete, motorizácie obyvateľstva a zdvihnutia reálnych miezd. Bude to za 5-8 rokov, takže tu nie je o čom diskutovať. :sunglasses:

Unia sa dohaduje a dohaduje …

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=1773#1773

je tu jasny zamer presunut kamiony na zeleznicu aj (de)motivaciou pomocou mytneho systemu. Myslienka aby bolo casovo rozlisene spoplatnenie (traffic hours) je super, kamiony by mozno zacali jazdit viac v noci (treba este analyzu zvysenej nehodovosti v noci a riesit priciny), pripadne by nebrzdili premavku v casoch 07.00 - 09.00 a 16.00 - 18.00 ked cestuju do prace a z prace domov “pocestni” … radsej by si pockali v nejakom motoreste, co je zas pridana hodnota :slight_smile:

zda sa ze uz sa dohodli :slight_smile: uz to len zaviest do praxe :wink:

[infrastruktura.sk/t/unia-sa-dohodla-o-spoplatneni-ciest-pre-kamiony/451/1)

dialnice.info/viewtopic.php?t=556

No comment.

Nie som paranoik, ale “Veľký brat Ťa sleduje.”

Ja pevne verím, že tento návrh vláda nikdy neschváli. :angry:

Je predsa úplne neprípustné, aby boli spoplatňované aj cesty II. a III. triedy. Za 1. sú v otrasnej kvalite a za 2., ja si myslím, že auto a cesta ešte (už) nie sú luxusom. :astonished:

Okrem toho táto štúdia je o ničom, keďže nezohľadňuje realitu a naviac sú v nej info z okolitých krajín. :astonished:

Už sa mi doniesli informácie, že tejto firme asi priplatili, aby dala takéto “svetové” stanovisko. :sunglasses:

dufam, ze to len na sme zle interpretovali .. ale bojim sa ze nie ..

inak ohladn roadpricing, v rakusku uvazuju o tom istom, predpoklad je zatial 5c/km pre osobne auta a to od roku 2008, len si teraz trhaju vlasy ohladne mikrovlnneho systemu, lebo tym padom budu spoplatnene len dialnice, ale asi o to viac + vyssie mytne v tuneloch

Môj názor je, že spoplatnené by mali byť všetky diaľnice a rýchlostné komunikácie a cesty I. triedy. Ostatné by malo byť úplne zadarmo. A pre autá do 3,5t by mali byť zadarmo aj cesty I. triedy.

Ešte by sa snáď dalo uznať mýtne za náročnejšie mosty či tunely na celej cestnej sieti. :sunglasses:

reakcia na dialnice.info/viewtopic.php?t=556

Naco potom satelit? Staci iba raz rocne odcitat tachometer. A zahranicnym na hraniciach.

Keby stála ročná diaľničná nálepka aj 2 000 SKK pre autá do 3,5t, tak sa tie diaľnice moc nevyprázdnia a naviac by to pokryl vyšší výber. Len to si nikto nedovolí dať hneď takúto cenu, ale do 2 rokov je to tu. A denná bude 200 SKK, 10-denná bude 500 SKK a 14-denná bude 1 000 SKK, to je zámer, ktorý podporujú aj odborníci, aj úradníci. Pre zahraničného občana to bude buď lacné alebo nepôjde po diaľnici. Diaľnice sú luxusom, na Slovensku to platí 2x.

Rakúsko postupne zavádza rôzne zmeny, už nie je ani ono také sociálne ako povedzme pred 5 rokami, to viem z vlastnej skúsenosti. Ale narozdiel od nás, oni majú kvalitný život a kvalitu aj v tých oblastiach, ktoré spoplatňujú, čo u nás nie je a tak skoro ani nebude. A tiež to tomu Rakúšanovi nie je jedno, oni dokážu protestovať, ale v podstate je pre nich “únosné” veľmi veľa. :sunglasses: