VINCI

VINCI je najväčšie stavebné zoskupenie na svete, je to francúzska firma. :arrow_right:

www.vinci.com - tu nájdete úplne všetky informácie o tejto skupine

Cestnú infraštruktúru stavia firma Eurovia - www.eurovia.com , pozor je tu hudba spojená s peknou vizualizáciou.

Na Slovensku je samozrejme firma Eurovia zastúpená cez Eurovia Cesty a Eurovia Kameňolomy. Vlastní napríklad firmu Cestné stavby a. s., Košice

Francúzsky stavebný koncern Vinci prepustil svojho šéfa kvôli obohacovaniu sa. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4046

Členom skupiny VINCI na Slovensku je táto stavebná firma:

EUROVIA-Cesty, a.s., Košice

VINCI je najväčšia stavebná skupina (sídlo v Európe) so 180 000 zamestnancami. Stavia úplne všetko. Jej dcérska firma EUROVIA je najväčšia svetová stavebná firma, ktorá stavia len cesty a diaľnice so 60 000 zamestnancami.

Okrem samotnej výstavby VINCI realizuje priamo aj stavby cez PPP.

Najväčšou stavebnou korporáciou je za rok 2006 podľa výročnej správy, Vinci (Francúzsko) s konsolidovanými výnosmi 19,5 miliardy EUR. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5828

Keby taký svedomitý manažment bol aj v Hydrostave , dnes by ešte fungoval. :smiley:

Stavebný obor Vinci kúpil českú firmu Průmstav.

dialnice.info/viewtopic.php?t=5884

Průmstav vlani zamestnával vyše 500 zamestnancov a utŕžil viac ako 2 miliardy Kč.

Na českém trhu Vinci působí prostřednictvím dceřiných společností. Jsou to mimo jiné firmy Stavby silnic a železnic, FCC, SMP a VINCI Construction Grands Projets. V roce 2005 činil obrat skupiny VINCI v České republice 764 milionů eur, což v přepočtu podle průměrného kurzu z roku 2005 představuje téměř 23 miliard korun.

VINCI dnes zamestnáva vo svete 142 000 ľudí v 80 štátoch sveta.

Na Slovensku do koncernu Vinci prostredníctvom dcérskych spoločností patria firmy Eurovia-cesty,a.s. Košice a Stavby mostov Slovakia,a.s. Banská Bystrica.

Tento stavebný koncern stál pri zrode najväčšieho mostu v Grécku Rion-Antirion, ktorý je súčasťou Íonskej dialnice, ktorá sa začala stavať minulý rok na 1/3 svojej dĺžky a tak ako most aj diaľnica sa stavia cez PPP. Most Rion-Antirion stál cca. 800 mil. eúr. Most bol otvorený v r. 2004.

Most bol postavený cez združenie gréckych firiem a francúzskej skupiny VINCI a výsledkom bola firma GEFYRA, S.A., v ktorej má VINCI 53% podiel.

Koncesia bola dohodnutá na 42 rokov.

Všetky infos: gefyra.gr/English/Entities/Gefyra.htm

VINCI ranked first after bids opened for the biggest motorway concession in Greece

Rueil Malmaison, 5 February 2007

After opening the bids, the Greek government has announced that the Apion Kleos consortium, led by VINCI, is ranked first for the Athens–Corinth–Patras–Pyrgos–Tsakona motorway concession.

The consortium is made up of VINCI (leader with 36%) through its subsidiaries, VINCI Concessions and VINCI Construction Grands Projets, together with Hochtief of Germany and Greek companies, Elliniki Technodomiki - Aktor, J&P-Avax and Athena.

The project calls for the financing, design, construction and operation of 365 km of motorway, which will link Athens to Tsakona in south-west Peloponnese. It will transit via Corinth and the Rion–Antirion bridge, of which VINCI is concessionaire.

The project includes taking over operation of the existing motorway between Athens and Corinth (64 km) and the Patras ring road (18 km), as well as upgrading the Corinth–Patras section to motorway status (120 km of national highway, with about 17 km of tunnel to bore). In addition, the contract covers the construction of almost 163 km of new sections between Patras and Tsakona.

The work, worth a total of about €2.1 billion, will take six years to complete. The concession will run for 30 years from the date of contract signature.

This project will make a significant increase to motorists’ comfort and road safety on this very busy road (almost 65,000 vehicles a day leaving Athens and over 20,000 between Corinth and Patras). The concessionaire will start operating the existing sections as soon as the contract goes into force.

This contract is a new success for VINCI in Greece, where it operates the bridge between Rion and Antirion, and is a member of the consortium that recently won the contract to build the Maliakos–Kleidi motorway.

Zdroj: vinci.com/vinci.nsf/en/press … 70205-2018

Konsolidované hospodárske výsledky k 31.12.2006 za skupinu VINCI:

vinci.com/vinci.nsf/en/press … 70201-1745

Veľmi podrobné informácie. :stuck_out_tongue:

Po neustálych reštrukturalizáciách a obrovských investíciách skupina zamestnáva stále okolo 140 000 ľudí, avšak už má zastúpenie v 91 štátoch sveta.

Stavebná skupina VINCI, najväčšia stavebná skupina na svete, dnes zamestnávajúca len na dopravnej infraštruktúre 140 tis. ľudí plánuje v tomto roku otvoriť na Slovensku kanceláriu priamo v Bratislave a založí tu novú stavebnú spoločnosť. Na tú napojí existujúce kúpené spoločnosti. Firma sa bude zameriavať na výstavbu polyfunkčných domov, vodohospodárske stavby a na dopravnú infraštruktúru. Investície do založenia spoločnosti dosiahnu 150 mil. EUR (12 mil. EUR na zákl. imanie) v r. 2007, ďalších 150 mil. EUR v r. 2008 na nákup/prenájom stavebnej techniky. Firma si sem v r. 2007 presunie svojich 400 zamestnancov zo zahraničia, v r. 2008 bude naberať na Slovensku 450 ľudí, v r. 2009 tu chce mať 1000 zamestnancov. Na túto spoločnosť sa presunú účtovne ešte v r. 2007 niektoré zakázky zo zahraničia tak, aby firma dosiahla za rok 2007 celkový obrat vo výške 6 mld. SKK a za rok 2008 obrat vo výške 8 mld. SKK, čo ju oprávni prihlásiť sa na väčšinu diaľničných, cestných a železničných zakáziek v štátnom sektore.

Nebude tu pôsobiť priamo VINCI, ale jedna z firiem združená v skupine, pričom to nebude EUROVIA. :bulb: :astonished:

Pri tejto príležitosti si tu chce firma vytvoriť podmienky v r. 2008 aj pre kapitálový vstup do projektantskej kancelárie zameranej na projekty v oblasti: vodoinštalácie, plyn, kúrenie a do projektantskej kancelárie zameranej na výstavbu bytov a polyfunkčných domov.

Skupina očakáva v r. 2009 v SR razantné investície štátneho sektoru nielen do dopravnej infraštruktúry, pričom to podporí aj súkromný sektor a nedokázala sa zatiaľ na Slovensku výraznejšie presadiť (mala záujem o kúpu 4 iných stavebných firiem).

Záujem o kúpu prebehol u 4 firiem, pričom ponúkaná cena za jednu firmu (68% akcií) dosiahla 96 mil. EUR za tvrdých podmienok pri preberaní - len niektoré časti. Následná transformácia a investície boli ponúknuté vo výške 60 mil. EUR v priebehu nasledujúcich troch rokov a dividendy mali byť vyplácané po troch rokoch pravidelne podľa zisku.

Pri ďalších 3 spoločnostiach bolo ponúknuté partnerstvo.

Nakoniec sa skupina rozhodla úplne inak.

Ak to vyjde bez problémov (viem, že už dnes sú ti tlaky na PMÚ atď.), tak to riadne zamieša karty na Slovensku. A to už nemusím hovoriť, že najväčším partnerom VINCI v zahraničí je nie Skanska.

hmhm :blush:

JE SKANSKA. NIE STRABAG.

Členom VINCI CONSTRUCTION je aj slovenská firma APS ALKON,s.r.o. SNV :arrow_right: www.apsalkon.sk

VINCI má podľa výpisu na Slovensku 14 členov. :wink:

Tak ich sem napíš.

4 členov. :bulb:

Len 3 sa venujú výstavbe ciest a diaľnic.

V ČR jsou nejvýznamnější stavební firmou ze skupiny VINCI Stavby silnic a železnic a.s. (nyní jako jediný akcionář zapsána EUROVIA, S.A.) - ssz.cz/
Viz též: dialnice.info/viewtopic.php?t=8573