Ja sa teraz len zamyslím:
V r. 2004/05 sa začalo reálne plánovať:
-
D1 BA-KE bude otvorená, aj keď niekde len na 1/2 profil v r. 2010.
-
D1 BA-ZA bude otvorená v r. 2006 v celej svojej dĺžke, aj keď niekde len na 1/2 profil.
-
Výstavba na RK R1 bude prebiehať intenzívnejšie a úseky sa budú otvárať načas a podľa plánu.
-
Zrýchli sa výstavba D3 a R5.
-
D1 PO-Svinia sa v r. 2005 začne bez akýchkoľvek problémov stavať.
-
R4 KE-Milhosť bude v r. 2005 pripravená na svoju výstavbu a aj sa začne výstavba realizovať. Zhodnotí sa potreba stavať obchvat okolo SK.
-
Úsek Mengusovce-Jánovce, keďže bude financovaný zo zdrojov EÚ a jej inštitúcií, rozdelí sa na 3 úseky a prebehne verejná súťaž, kde budú jasní víťazi a začne sa s výstavbou.
-
Doprava v hlavnom meste BA. Most Košická sa dostavia aj za pomoci štátu. Tunel Sitina bude financovaný z úverov od japonských bánk, investorom bude štát, NDS. Mesto môže vypracovať NS MHD v BA, ktorý štát bude posudzovať z hľadiska finančnej pomoci.
-
Bude sa hodnotiť celkový plán diaľničnej výstavby, trasovanie R3, R7 a prípadná rýchlejšia výstavba obchvatov či obchvatu okolo BA, t.j. D4.
-
Vznikne NDS, ktorá vnikne najmä pre to, aby si štát mohol aj naďalej požiačiavať peniaze, no úvery sa nebudú započítavať do štátneho dlhu.
Po celkovom zhrnutí týchto plánov si dovolím sám zhodnotiť, čo sa reálne plní a ako sa sa to plní a vopred upozorňujem, že je to môj názor, ktorý len vychádza z týchto deviatich bodov, ktoré som tu uviedol a ktoré takisto len uvádzam ja zo svojich myšlienok a názorov.
-
Štát začal váhať, či sa finančne oplatí zrýchlená výstavba D1 BA-KE a je dosť pravdepodobné, že ak by sa aj podarila D1 postaviť a otvoriť aspoň na 1/2 profil v r. 2010, tak by výstavba bola predražená a na mnohých úsekoch by kvalita musela ustúpiť, resp. nestihli by sa viaceré úseky postaviť, pretože tie najťažšie nie sú na výstavbu ani pripravené.
-
Je polrok r. 2005 a štát už vie, že D1 BA-ZA nebude ani na 1/2 profil otvorený, pretože viaceré úseky na trase PB-ZA jednoducho nie sú pripravené na výstavbu a v r. 2006 sa otvoria niektoré úseky, niektoré nie a celkovo sa D1 BA-ZA otvorí na 100% v r. 2008. Najväčšie zdržania sú pri a v PB.
-
Výstavba prebieha takým istým tempom, možno rýchlejším.
-
Nedokážem posúdiť.
-
Neviem, či sa tento úsek začne stavať v r. 2005, ale problémy nastali ohľadom majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov.
-
Nedokážem posúdiť úsek R4 KE-Milhosť, no celkovo sa realizácia tohto úseku už viackrát posunula. Obchvat okolo Svidníka sa bude realizovať ako prvý úsek na severnej vetve R4.
-
Úsek Mengusovce-Jánovce je úplným zlyhaním. Hrozí súd a súdy môžu súdiť aj 10 rokov. Okrem 1. úseku sú priamo ohrozené stále aj ďalšie dva. Financovanie stavby by však ohrozené byť nemalo, keďže finančné prostriekdy už boli vyčlenené v tomto finančnom období EÚ.
-
Most Apollo bol dofinancovaný štátom na 33% z chýbajúcich financií, ostatné potrebné financie však okamžite mesto BA osúhlasilo, resp. ihneď zaistilo ďalších 33% a ostatné chýbajúce % nájde. Tunel Sitina sa dostáva do finančných problémov kvôli nedostatočnej geologickej štúdii. Podpora štátu mestu BA ohľadom NS MHD je stále nedoriešená.
-
Začínajú sa realizovať viaceré obchvaty po celom Slovensku. Napríklad severný obcvhat TT, obchvat okolo GA, Vrábiel, SI, PD, … Začína sa budovať aj časť úseku na RK R3. O vonkajšom obchvate okolo BA sa zatiaľ len uvažuje, konkrétne sa plánuje trasovanie.
-
NDS, a.s. vznikla, no zatiaľ si nevzala ani jeden úver.