Trať Košice - Rožňava - Lučenec - Zvolen (160)

Železnice SR budú pokračovať v elektrifikácii trate Moldava nad Bodvou – Haniska
kosicednes.sk/spravy/zeleznice- … u-haniska/

smiech cez slzy.. tento zeleznicny paskvil.. vyhodene eurofondy doslova.. to muselo byt max trapne aj Popradskej Okruznej robit na tohto mackopsa video.. dufajme ze ten spominany rok vo videu 2038 bol len zly vtip a ze vlady to nakopnu daleko skor.. youtube.com/watch?v=IkniWD2RvY4

Predstaničný priestor - Prestupný uzol a záchytné parkovisko v Lučenci
lucenec.sk/oznamy-harmonogr … _ci=446401
Foto: facebook.com/www.lucenec.sk … 0261467532

fajn video. vacsina trate slusna rychlost. oprava dvojkolajneho useku vyh. vinohrady-vyh. lucna, tj. kde sa minaju rychliky.

katastrofa holisa-filakovo 50 km/h - 5 minut strata. vjazdy slatinka, LC, lovinobana, jesenske, plesivec iba 40 km/h, dalej niekolko POTR, stozok 30 km/h, za pokrivanom 2x 50 km/h, pri dvornikoch, pred aj za drienovcom 50 km/h. haniska 40 km/h, barca 30 km/h. v plane oprav su useky ktore su v tychto castiach, tak snad to opravia. nevedno ktore dvojkolajne useky na gemeri su funkcne (3x od tornale po RV), najviac potrebny je dlhsi usek od tunela po dvorniky kde sa tiez minaju rychliky. najhorsie vyzera turna-drienovec.

Hlavne ked clovek vidi tie totalne rovne useky, kde by kludne mohla byt 300-vka, je to riadny vysmech.

300 na Sk asi nema zmysel, 160 mozno. vezmime do uvahy ze pri tratiach so 160 km/h chodia vlaky priemerne okolo 120+ a potom su zastavenia co je v nasom pripade aspon 30 min. dokopy. 230 km je 115 +30 min cize asi 2:25 hod. sucasny gvd je 3:10 smer ZV a 3:20 smer KE. cize bavime sa o 3/4 hodine az hodine ak by sme vyhodili niektore stanice. otazka je za kolko, muselo byt to stat mozno polovicu toho co na severe…realne ale kazdopadne treba opravit vsetko co sa da, nech je 90-100 vsade kde to teleso dovoluje. urcite by sa dalo este par minut usetrit aj okrem filakova.

chce to minimalne modernizaciu na 160-200 na to mame aj vagony ci rusne, a ako spominal drx je tam zvacsa rovina , az 300 netreba ale 200 by bola v pohode aspon na niektorych rovnych usekoch aby to bola konkurencia dialniciam a RC ,kazdopadne juh je viacmenej rovina, je tam obrovsky a nevyuzity potencial, z tohto pohladu je fakt skoda penazi na taketo opravy ci sanacie je to hodne spiatocnicke.. resp to sa malo takto sanovat niekedy este v 90 rokoch nie dnes.. ale zrejme uz akutne trebalo odstranit havarijny stav kvoli velkym obmedzeniam na viacerych usekoch ,kedze dlhe roky na juhu bol stav zakonzervovany a hlboko zanedbany, takze to tak trochu aj chapem ale z dlhodobejsieho hladiska to riesenie nie je.. je potrebne spravit vacsi modernizacny projekt juznej trasy

Rýchlosť by nemusela byť problém… problém je to, že chceme zastavovať rýchlikmi najvyššej kategórie pri každej vŕbe… potom rýchlosť nemá zmysel… Ja som za to, aby aspoň niektoré rýchliky a aspoň na hlavnej trase (možno aj na iných) nezastavovali všade. Fakt si viem predstaviť, že BA - KE sa dá aspoň v dvoch pároch vlakov denne obslúžiť len zástavkami BA-ZA-PP-KE. Chcelo by to veľkú úpravu grafikonu a zladenie s prípojmi, aby dostupnosť dopravy s prestupmi k dopravným uzlom mali hlavu a pätu, ale stálo by to zato… “Odborníci” na jednej strane ukazujú že sme neschopní a nevieme postaviť trať ani na 200 km a vo svete jazdia bežne vlaky 300 a viac, ale zároveň tí istí “odborníci” presadzujú zástavky rýchlikov v “dedinách” (aj keď sú to oprávnene historicky dané dopravné uzly). Som presvedčený, že železnice majú dostatok dát, aby vedeli z vyťaženosti spojov vyskladať najlepšie spojenia, ale to by im nesmeli do toho kecať politici (ani štátni a ani regionálni).

luboslavko: Keď pominieme, že tu sme na južnom ťahu, tak sme si istí, že na to tam ľudia sú? Bratislava je cieľ jasný, ale na častejšiu dochádzku max. od Martina. Prečo by mal niekto z Popradu cestovať niekam do Žiliny? Je tam nejaká infraštruktúra, ktorá nie je v KE/PO alebo priamo v PP? Čo naopak, bude niekto cestovať zo ZA alebo KE do PP vlakom? Asi nejaká turistika, ale koľko takých ľudí bude? Čo KE-BA? Má zmysel jazdiť na otočku KE-BA-KE? Alebo KE-ZA-KE? Prečo? Pokiaľ by na to IC ešte išiel odniekiaľ od HE alebo TV náväzným vlakom, malo by to iný zmysel ako týždenná dochádzka? Čo Prešov?

Spomnime na dobu, keď bol ten segment vystavený “trhu” dvoch dopravcov. Prvé čo sa urobilo bolo pridanie zastávok za Žilinou. Pretože je tam zlom hustoty obyvateľstva, zlom mobility atď. Kým po ZA dokáže fungovať príťažlivosť Bratislavy, ďalej už nefunguje a je to na zvyklostiach obyvateľstva vidieť. Buďto vygenerovať v ZA alebo PP príležitosti tak, aby PP narástol aspoň o 100k obyvateľov, alebo to proste fungovať nebude. Alebo možno postaviť k BA-ZA paralelnú VRT na 350km/h, čím by sme príťažlivosť BA dokázali vytiahnuť niekam do Mikuláša,

Mňa by inak vpravde zaujímalo ako vyťažená bude ZDO letecká linka BA-KE…

Nové video k elektrifikácii Zvolen - Fiľakovo:
youtu.be/WtmiY1I7lak?si=G8pw1yPDVjnd2eAo

Moldava n, Bodvou - Haniska, január 2025
youtu.be/NS46yksvOKY

Furt mi nejako mata hlavou že načo bol dobrý terminál Moldava ked je mimo hlavnej trate …

No, ako primestska doprava do Kosic je to OK. A 200m zachadzka nemoze nikomu vadit.

Teraz je dolezite, aby pokracovali po Roznavu.

A na tom videu je hlavne dobre vidiet, ze na tej uplnej rovine by mohli vlaky jazdit 300-vkou uz po existujucej trati :slight_smile:.

Celkovo, este stale by teoreticky jedina zmysluplna a ufinancovatelna rychlostna trat mala byt BA-NZ s vetvou od niekial z okolia NZ/Sturova pozdlz Ipla na LC/RV/KE/PO a druhou vetvou na BP. Tri najvacsie mesta na SK by takto boli poriesene za 2-3 hod po rovine a aj cely juho+vychod SK by bol poriadne napojeny na BP (ciste hypoteticky :slight_smile: ). a na severe by mohli saskovat s miliardovymi tunelmi na 160ku a MEGAUZLOM ZILINA …

PS: Dobre si vsimam, ze h _ êèêêj ŠĽo … vácka cenzura uz dosla tak daleko, ze “umela” inteligencia prepisuje normalne texty na nezmysly? Napr z tohto mojho a par nedavnych prispevkov v tomto vlakne “vlakhejazdit”, “potrebnheje”, “necheje”, “juheje” :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

hej aj ja som si to vsimol ze defacto totalne rovna trat , jeden obluk vo videu zhruba cca 9ta minuta, ten by trebalo akurat viac zrovnat inac trat rovna ako prdel, sama rovina len polia.. 160ka absolutne bez problemov ,skor kludne aj 200-250 , staci len spravit MUK (vela krizeni s tratou tam nie je, resp skoro takmer ziadne) ,dorobit ETCS a vybavene.. inac tam je aj dalej prakticky cista rovina uplne defacto az po tunel ,aj dalej za tunelom po roznavu ,otazne kedy budu elektrifikovat dalej po roznavu ..dokonca aj dvojkolajka elektrifikovana tam je medzi cecejovcami a cesticami (aj za stanicou este zo 2-3km pokracuje druha kolaj ktora bude zakladom pre pokracovanie zdvojkolajnenia useku v buducnosti)
akurat je skoda ze stanicu haniska neprerobili nastupistia perony ,mohli to zahrnut do stavby tiez, skoda..

Samozrejme, 250 km/h medzi KE a RV… a jazdiť tade bude akože kto a kam?

to je technicky problem, dost to vidim v poslednom case v kazdej teme.

za NZ mas same kopce, pri sahach to nemas kam vopchat.

ked uz tak cez pohronie a potom dalej klasicky ZV-KE. uz mam hotovy rozsireny zoznam realnych rychlosti na tratiach na SK v CZ aj HU. podla novych cestovnych poriadkov, prakticky vsetky dolezitejsie vnutrostatne trate a nielen koridory a odpocitane realne casy v staniciach po trase. pre zaujimavost od KE po jesenske gemerany realne jazdia s priemerkou okolo 95 km/h co je lepsi standart elektrifikovanych trati mimo koridorov aj v cesku.

samozrejme 250 je prehnane a nerealne, 160ka alebo kedze su papezskejsie normy s povinnymi nadjazdami tak aspon 140ka mohla byt realna a hlavne financovatelna. vlaky z vychodu na zapad by proste chodili juhom.

je super mat nejaky modernizovany koridor ako vykladnu skrinu ale ked polovica ostatnych hlavnych trati nevie konkurovat ani cestam I. tr. tak to je znak realnej zaostalosti zeleznic. koridor s casom 5:26 nema sancu konkurovat dialnici za 4 hod. gemeran s 3 hod. dokaze konkurovat R2/I16 ZV-KE.

BA - KE+PO, spojenie vychod-zapad a troch najvacsich miest. Nikde inde rychlostna zeleznica nedava zmysel, zvlast nie tam, kde su pozdlz trate 10tis mestecka a kazde jedno chce byt zastavkou IC. A poriadne prepojenie na BP este ako bonus.

Devil, co sa tyka trasovania, tak staci si pozriet topograficku mapu SK sk.wikipedia.org/wiki/Slovensko … _blank.jpg . Jedina trasa, ktora by bola cca suvislo po zelenej (cize v nizine), je prave ta. A chyba z nej prakticky len LC-Sturovo/NZ, co by sa urcite s par tunelmi/zarezmi spravit dalo, a vyuzilo by sa to, ze sa rychlotrat do BP bude stavat tak ako tak.

Trepat to pohronim je tak isto nerealne ako cez zilinu. Proste privelmi hornaty teren.

No a praveze, ak by vychod bol napojeny takto, potom vsetky vlaky na ZV by mohli smerovat dalej na BB / Brezno atd.

aj teraz mas kusok trasu ktoru spominas. surany-levice 70-80 km/h, kopec pri besi kde bola 50 teraz je 70. dalej tiez same kopce. ono udolie pohronia je daleko rovnejsie ako toto. pri sahach jednoznacne potrebny tunel a dalej su dalsie uzke miesta. cely kus od pohronskych kopcov cez ipelsku pahorkatinu a krupinsku planinu po LC asi 100 km cleniteho terenu. vlaky nemaju radi ani 100 metrove prevysenia…

mas veeelmi vseobecnu mapu, skus radsej mapy.cz, freemap, google
google.sk/maps/@48.0775991, … FQAw%3D%3D

v tomto stave rozpoctu, ubytku eurofondov si myslim ze je to nerealne hociakou trasou.

Problémom nie sú nadmorské výšky a teda zelená alebo hnedá, ale rýchlosť zmeny, teda sklon. Snáď najhoršie je neustále kopec-dolinka, ako je to medzi Tornaľou a LC. V tomto smere je na tom sever celkom dobre – Považím by sa dalo ísť bez veľkých nákladov aj omnoho rýchlejšie než 160, ďalej viac-menej stačia dva dlhé tunely cez Veľkú a Malú Fatru a potom zrejme vrcholový cez Štrbu. Skutočný problém je až medzi SN a KE.

Ale ak by sme chceli skutočne európske riešenie, rýchlovlak BA-KE by šiel cez Budapešť a potom po rovine cez Miskolc na Košice. Ale to je pri obmedzenosti stredoeurópskych voličov asi také reálne, ako rýchlotrať cez Šahy…