TRANSRAPID

Transrapid je technicky radený k vlakom ono časom to bude asi samostatná dopravná kategória. Princíp fungovania sa zakladá na magnetickej levitácii, teda nedochádza k podstatnému treniu. Dosahovaná cestovná rýchlosť 500 km/h. Náklady na výstavbu 1 km trate Transrapidu sa pohybujú 0,8 - 1 mld SKK, pričom trať je budovaná mimoúrovňovo s okolitým terénom.

Transrapid sa vo velkej miere stavia nad úrovnou terénu, teda môže kludne viesť v niektorých prípadoch bud nad dialnicou alebo priamo tratou. Výhody Transrapidu je v dialkovej doprave. Preto sa nepredpokladá budovanie obrovských kolajísk a tratí. To budú transkontinentálne trate.

Transrapid je konštruovaný tak že može voziť aj náklad v kontajneroch - samozrejme prispôsobených Transrapidu - a to 15 ton v jednej sekcii

Cena je porovnateľná s budovaním VTR trate

Jediná komerčná trať je v Číne

Realny náklad na vybudovanie 1 km trate v Číne šanghaij - pudong stála v priemere 32,5 mil USD/km, pričom cena za lístok je cca 700 Sk za 30 km úsek ktorý prejde za 8 minút. za prvých 7 mesiacov prepravili milion pasažierov. Tržby za rok sú cca 40-50 mil USD.

dialnice.info/album_page.php?pic_id=161
dialnice.info/album_page.php?pic_id=162

Porovnanie Transrapid a rýchlovlaky

  • Rýchlosť 300 km/h dosiahne na úseku 5 km VRT až na úseku 30 km
    -Spotreba VRT ICE3 pri 300km/h je 51 Wh/miesto-km Transrapid 34Wh/miesto-km
  • Hlučnosť ICE3 pri 300km/h je 90dB Transrapid 80 dB
  • Magnetické vyžarovanie Transrapid 100 mikroTESLA, zem-príroda má 50 mikroTESLA a farebný televízor 500 mikroTESLA
  • Transrapid zvládne stúpanie 10%

EU štúdia Transrapid : Berlín Praha Brno Viedeň Bratislava Budapešť

transrapid.de/en/eustudie/bu … inhalt.htm

Fuuu, zaujimave informacie!!! O tejto trati som nic netusil. Vedel som ze sa planuje VRT BA - BB - KE na systeme TGV/AVE/ICE ale tiez to je asi hudba vzdialenej buducnosti :slight_smile: Byt z Berlina do Bratislavy za 2,5 hodiny a v Prahe ze 1,5 hodiny je velmi atraktivne a dovolim si tvrdit ze by to casovo mohla byt konkurencia k leteckej doprave, ked si vybavim tie vybavovacky na letiskach.
Viem ze sa na principe maglev (magnetic levitation) buduje trat Hamburg - Berlin a mali by ju coskoro otvorit, tusim v roku 2006. Ale ked to bude financovat EU tak nech sa paci. U nas ta trat aj tak bude meriat asi len okolo 10 km, takze ani z nasho rozpoctu by to nemusela byt az taka vysoka polozka :smiley:

Ano Transrapid by mala byť konkurencia vnútrokontinentálnym letom a je to dosť nezávislé od počasia a tmy a v podstate obsluha má minimálny vplyv na jazdu ( minimalizovaný ľudský faktor )

No to neviem .. tá trať bola medzičasom pozastavená. Inak teraz ked sa ropa šplhá k 100 USD za barel si teraz nemci hlavu tlčú že to pozastavili. Reálne sa ide stavať komerčná trať Mníchov - centrum … Mníchov - letisko

Ako to suvisi s ropou? ved prevazna cast elektriny je aj tak vyrabana z fosilnych paliv, ergo z ropy. takze nevidim nejaku specialnu nezavislost od cien ropy - iba ak by sa viac investovalo do jadrovej energetiky

Európa je energeticky stavaná na jadro vodu a uhlie. Predpoklad budúcich rokov je že gro energetiky bude stáť na jadre a vode a ako doplnok bude uhlie.

Realizovaný projekt Transrapidu by realne zablokoval odstavenie jadrovej energetiky v Nemecku :slight_smile: .. ale myslím že teraz tú prácu urobila ropa :slight_smile:

A Transrapid je realna náhrada vnútroeurópskych letov a lietadlá stále lietajú na kerozín :slight_smile:

a to este ked trosku euro padne voci dolaru, tak to este len bude sranada (dolar mal kurz voci euro na zaciatku roka 1.30 teraz uz sa ocakva ze prelomi 1.20 )

inak ta transrapid je uzasne, mi to pripomina maglev z transport tycoon de luxe (ak si spominate :slight_smile: a samozrejme tiez je to maglev.

Transrapid je europsky názov a Maglev je americký toho istého :slight_smile:

Inak ked si vezmeš že na tom obluku to sviští 300-500 km/h tak to musí byť super :slight_smile: Inak na tom obrázku pekne vidno úroveň ciest

dialnice.info/album_page.php?pic_id=162

johhan: ono aj po eurospky ej to maglev, len transrapid je skor obchodny nazov siemensu :slight_smile:

inak ked sa priznam mna celkovo prekvapilo ake pekne prostredie a zhruba velmi ciste je tam. normalne cumim, aj ked znamy co robi v sanghaji povedal ze peking sanghaj su ako ine europske resp azijske velkomesta. ale vo vnutrozemi ze to je uz ine kafe

Ano, Transrapid, čiže Maglev, inak zaujímavosťou je, že pre vysokú cenu sa stavia najmä v Číne, v Šanghaji, kde sa spája letisko s centrom mesta.

Inak je v Európe len “skúšacia dráha” v Nemecku, samozrejme. :laughing:

V Mníchove tiež bude spájať centrum z letiskom :slight_smile: Inak si myslím že cena na to že to bol pilotný projekt bola dosť dobrá

johhan: presne, tiez ma prekvapila cena. na to ze to stoji kompletne na pilonoch myslim ze ok.

Fúha, teraz čítam, že to tam máš Johhan s tou Čínou, tak sorry. :laughing:

V podstate toto bol najdrahší úsek a v mestskej zóne .. takže mimo mesta a pri sériovej výstavbe ty to asi bolo lacnejšie

Inak sú aj megaprojekty spravené, ale zatiaľ úplne nereálne:

Spojiť Európu a Ameriku tunelom. Okrem ceny je to zatiaľ nemožné postaviť, pretože len oceľ by sa na túto stavbu vyrábala kvôli dnešným “malým” kapacitám takmer 6 rokov po celom svete len na túto stavbu.

Asi to patrí inde, ale je to tak na okraj toho, že kde sú hranice možností. :laughing:

o tom projekte co spominas som pocul ked som mal tu cest nieco v bostone a konkretne ohladne “big dig”, co ti zrejme tiez hodne hovori :wink:

vtedy som to bral, ze si snad z nas strielaju a som len sa posmial stylom “a zevraj sovieti boli megalomani” :slight_smile: ale vyzera to ze bolo na tom cosika pravdy :wink:

Je to smutné, že je to európsky spôsob, európska technológia, ale jediná komerčná trať je v Číne. :unamused:

aquila,

ako vidíš, tak takýchto projektov je veľmi veľa a aj keď sa môžu len zdať, tak ver tomu, že sú stále “živé” upgradujú sa, pravidelne a potom už stačí len chuť a peniaze niečo takéto zrealizovať.

Je len otázkou času, kedy sa spojí Európa a Afrika cez Gibraltár. :laughing:

To sú naozaj zaujímavé informácie… TGV Bratislava-BB-Košice… Asi je to naozaj hudba budúcnosti, musíme najprv dostavať diaľnice :confused: :slight_smile:

MH, prezraď niečo bližšie o tomto projekte.

Diaľnice sa dostavajú, … aj železničný koridor sa modernizuje a ešte pred 10 rokami by každý povedal, že sa nebude modernizovať, kým tu nebude komplet D1. :laughing:

Aaalee, modernizácia železníc na rýchlosť 160 km/h…

VRT BA-BB-KE s rýchlosťou aspoň 250 km/h a za hocinu v BB a za dve v KE :sunglasses: - just joking…

Ale, sňáď sa raz VRT na Slovensku stavať bude…