Taliansko - Italy

Založil som ďalšiu tému a mám na to zvláštny dôvod.

V Taliansku sa možno začne už stavať most, ktorý by spojil Sicíliu s talianskou pevninou. Dokonca už je aj známa firma, ktorá by mala tento závesný most postaviť a dokonca postaví tento most za nižšiu cenu, než akú určil štát, až o 12% nižšiu cenu.

Napriek tomu je tá cena vysoká a mnohí kritici varujú, že takúto stavbu Taliansko nikdy neskončí - cena je takmer 4 mld. EUR - takmer 125 mld. SKK.

Uvidíme. V každom prípade tento most by pomohol hospodárskemu rozvoju na tomto chudobnom/mafiánskom ostrove.

A čo sa talianskych diaľnic týka, tak tie sú staré, ale mnohé sa dosť rýchlym tempom opravujú. :sunglasses:

Caesar,

tak na toto musim reagovat kedze pracujem v Taliansku v Rime.

Sicilia je skutocne chudobny region a spojenie s nou je dost dlhe, kedze je len cez trajekty - a tie su problemom, casovym.

Plany na spojenie Sicilie su tu uz velmi dlho, ale talianska vlada stale nemohla zacat vystavbu kvoli cene. Taliansko ma velmi vela problemov - najcastejsie sa tu meni vlada a okrem toho je tu casto vlada zlozena z vela stran a az teraz je tu zmena, aj ked sa da povedat, ze italsky premier je “mafian”, ale na druhu stranu - aspon uz viac nekradne a ma hospodarsky prehlad.

Naspat. Sicilia je zaujimavy region - kazdy bohaty clovek na ostrove ma nieco spolocne s mafiou, to je pravda. Ale zase treba povedat pravdu, tu v Taliansku je mafia prava mafia: ma svoje zasady, tradicie, to nie je ako u vas. A tu su mafiani aj dost uznavany ludia, pretoze casto pomahaju chudobnym ludom atd.

Taliansko chce teraz realizovat 2 megaprojekty. Jeden je spojit Siciliu mostom za 4 mld. EUR a este je tu plan za mld. EUR - vybudovat protipovodnove opatrenie Benatok - bude sa to vysuvat z dna podla toho, aka bude hladina - proti su ekologovia podobne ako aj pri tom moste, ale ten most sa asi bude stavat, keby sa vzalo do uvahy len zivotne prostredie.

Talianske dialnice su stare, to je pravda, ale su opravovane a aj teraz sa stavaju nove tunely a stare sa zlepsuju.

Talianska cestna siet. Doprava v mestach. To je len sila zvyku. Je to ine nez na Slovensku - ale da sa na to zvyknut.

A este by som doplnil, ze ja som v Juznom Taliansku - tu je chudoba a nemozem hovorit ako sa zije na Severnom Taliansku a ake su tam problemy.

Dalsie zaujmave projekty je rekonstrukcia dialnice A3 Salerno-Reggio Calabria lebo je strasne v zlom stave, dokonca tam je usek kde je len 1/2 profil. Tam sa robia aj uplne nove tunely. Ten most bude dobra vec pre juh. JAsne ze su tam vela ludi protu tomu, hlavne silna lobbing od majitelov trajektov a zeleny.
Rekonstrukcia prebieha aj na A1 medzi Bolognou a Florenciou, tam bude al uplne novy usek a 3 pruhovy. Medzi Modenou a Bolognou sa stavia 4 pruh. Mal by sa stavat (ale sa uz stava) obchvat Benatok: kto chodi cez nich tak to vie ako je to tam zle.
A4 Torino- Milano je tiez v kompletnej rekonstrukcii, tam pomaha aj fakt ze o chvilu tam budu zimne olympicke hry. Toto su informacie od kaika, tka Adoas by o tom mohol vediet viac:)

Ja som medzi Bolognou a Florenciou mal pocit, že to je slabšia RK a nie diaľnica. Salerno-Regio di Calabria: tam sa reálne pracovalo aj keď v lete to bolo aj nepríjemné.

Pozorovatel,

je to tak, ze ked sa opravuje, tak je to neprijemne, ale na dialnici sa robia opravy najlepsie cez leto.

Da sa aj na jesen - HR, Spain, Greece, … but, v Italy mas jedno kedy, lebo to je velka krajina, tam su dialnice plne ako aj na Slovensku atd. :wink:

Vela ludi ked ide na Kretu tak su prekvapeni, ze ako sa tam jazdi, ale kazdy povie za 3 dni, je to OK. :wink:

Pozorovatel,
Dialnica medzi Bolognou a Florenciou je hrozna a velmi nebespecna. Ked v zime dost nasnezi tak Taliansko je rozdelene na 2 krajny, lebo s aneda prejist. Nastastie sa modernizuje na 3 pruhy a dokonca v jednej casti sa robi uplne novy usek, ktory by mal byt hotovy na buduci rok.
Tu je link kde je mapka noveho useku:

autostrade.it/opere/a1_bo2.html?initPos=2

Na dalsie useky este musia zacat

Este mas vidiet ako vyzeraju RC v Taliansku, potom uvidis rozdiel:)

Eucitizen: No ja som šiel aj po trase Perugia - Ravenna bez poplatkov, celkom to ušlo :wink: .

Adoas: v lete som zažil zápchy od Neapola, Salerno až po Regio, predsa len tie dovolenky zväčšia hustotu. Na Kréte jazdiť po Chanii som ani nechcel, ale máš pravdu, po troch dňoch je to OK. :wink: Slováci sú agresívni vodiči, sami si to zhoršujeme.

Trasa Perugia. Ravenna je RC preto ej bez poplatkov. V Taliansku na RC je max. rychlsot 110 km/h ale na tomto sueku je casto len 90km/h a policia:)

Talianske cesty su stare. To je fakt. Aut pribuda. To je fakt.

Cesty sa musia opravovat. Opravuju sa aj stare dialnice. To robi este vacsie problemy. Ale musi sa opravovat. A neda sa opravovat vo velkom rozsahu - nie je dost penazi a doprava by skolabovala uplne.

Ale celkovy stav sa zlepsuje. Vyrazne.

SR ma vyhodu, stavia uz dobre cesty, dialnice. Len pomaly. A pomaly opravuje svoje cesty.

Taliansko je velka a silna ekonomika. Ale nie je to Nemecko, ktore dava rocne na opravy dialnic, ciest, budovanie zeleznic, … 13 mld. EUR.

Vasa vlada robi reformy, musi. A zlepsuje sa situacia. To je dobre. Taliansko reformy nerobi a malo by - bude uz musiet. A bude to tazke.

Dialnice, cesty, infrastruktura - to vsetko je o ekonomike. Ak sa dari, malo by sa investovat. A ak sa nedari - malo by sa investovat, aby sa darilo. Je to zacarovany kruh. A je tu velki problem. Dialnice su drahe. Velmi drahe. EU ma velke naroky. Po r. 2020 bude treba velki standard. … :wink:

Toto je podla mna zakladna info linka, z ktorej sa da najst vsetko dolezite o celej dialnicnej sieti Talianska:

home.no.net/lotsberg/data/italia/autostrade.html

Osobne odporucam. :sunglasses:

Z obsahu: Vsetky talianske dialnice, ich dlzka, useky, kedy boli otvorene, a odkazy na jednotlive dialnicne spolocnosti (niektore sa aktualne robia - under construction), non-stop nove info, … :arrow_right:

Vyznamna dialnicna spolocnost:

autostrade.it/ - A1, A2, A3, …

Dialnicna spolocnost pre dialnicu A19 Palermo - Catania, dlzka 200 km:

stradeanas.it/

Dialnicna spolocnost pre dialnicu A28 Portogruaro - Sacile Ovest - Conegliano, dlzka 45 km:

autovie.it/flash/index.html

Kliknite sem: home.no.net/lotsberg/data/italia/autostrade.html a budete vediet vsetko o talianskych dialniciach. :wink:

Tento tunel spaja France a Italy, jeho dlzka je takmer 13 km.

Viac info: tunneldufrejus.com/english/index.html

Z obsahu: napriklad WEBCAM, dalej ceny pri prejazde, … :wink:

CO sa tyka mostu medzi Kalabriou a Siciliou tak zase sa zacalo spochybovat o tomto projekte. Posledna vec ze bol odpocuvany rozhovor kde jeden politik uz vopred vedel ze firma Impregilo vyhra tender. Uz prokuratora zacala vysetrovat pripad.

Ja som to prestal sledovat - osobne si myslim, ze to bude este nejaku dobu trvat, kym tam ten most bude realne stat. Optimisticky datum je r. 2010. :wink:

Most sa este nezacal ani stavat, ale uz sa hovori o cene za prejazd, ktora by mala byt okolo 9,5€. Tato cena je konkurecna aj oproti trajektom, lebo je to skoro na tej istej cenovej urovni, s tym rozdielom ze, zatial co s trajektom trva preplavat 30 minut, prejazd cez most bude trvat cez 3 minuty. No uvidime:)

Zatial to nevyzera dobre kedy sa realne zacne, kedze Taliansko cakaju velke skrty v rozpocte. Ja pochybujem o tom, ze Taliansko ustoji aj obnovu aj vystavbu dialnic a ciest, aj zeleznic aj letisk a este aj 2 megaprojekty - nova vysuvacia hradza pre Benatky a novy most ktory spoji Siciliu s pevninou. :wink:

Na tejto linke najdete informacie o Telepasse, taka skatulka ktora povoli prejist mytnice bez zastavenia:

telepass.it/AutostradeETIWeb … storia.jsp

Technicke parametre talianskych D a RC:

D 2+2 mimo mesta 25, 3+3 32.50 max. rychlost 140km/h
D 2+2 v meste 24.20, 3+3 31.70 max rychlost 140km/h

RC 2+2 mimo mesta 22, 3+3 29.40 max rychlost 120km/h
RC 2+2 v meste 20.80, 3+3 27.30 max rychlost 80km/h

Do fotogalérie dialnice.info/album_cat.php?cat_id=107 som pridal fotografie z výstavby diaľnice A4 v úseku Milano-Torino. Zároveň sa tu paralelne s diaľnicou buduje nová železničná trať, ktorá je už vybudovaná asi v dvoch tretinách tohoto úseku.

Sú tu aj fotografie z diaľnice A23 Udine-Tarvisio, ktorá je spojnicou s rakúskou diaľnicou A2.

Majkl,

pekne foto. :wink:

Taliansko dnes investuje do rekonstrukcnych prac cez dialnicne spolocnosti na starsie postavene dialnice a pritom sa investuje aj do novych zeleznicnych koridorov. Nie je to vo velkom rozsahu pre nedostatok financnych zdrojov ale je to v ramci celej krajiny. :wink:

Mapa talianskch diaľníc je už tiež vo fotogalérii. Modré i šedé trasy predstavujú úseky v prevádzke:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1035