Stredne Slovensko (R1 R2 R3)

Uz sedim tri tyzdne, takze jo, nudim sa dost :slight_smile: Z dostupbych informacii som nacrtol moju predstavu…

  • R1 by som pretrasoval na KE
  • R3 by som pretrasoval cez BB
  • R2 kedze obchvat ZH je uz vo vystavbe, tak bez zmien

Okolie BB
Sever - cez Donovaly by som nechal cestu I. triedy s tym, aby sa zlepsili parametre (pruhy pre pomale vozidla aj zo strany RK, atd.)

Vychod - RC by som potiahol maximalne po BR, ale aj tak pochybujem, ze tam niekedy budu take intenzity…

Juh - ma dostatok spojeni a usek po MUK ZV-sever ma vyhodu v tom, ze ho nie je problem rozsirit na 3-pruh.

Zapad - za jedine sucasne spojenie sa da povazovat I/14 a aj to je skor severo-vychod.

Ale ked tam kukam na mapu, bolo by mozne spojit BB a Kremnicu vyuzitim, resp. prebudovanim sucasnej II/578, ktora je rozdelena na Kremnicku a Bystricku cast, oba konce su od seba vzdialene vzdusnou ciarou iba 5 km, resp. len 3 km cez Kraliky. Sice by ju bolo treba prebudovat asi komplet, aby to splnalo parametre cesty I. triedy, ale bolo by to pekne spojenie.

A co sa Kremnice tyka, nie je dovod aby mala nablizku RC (ako je v sucasnoti navrhnute trasovanie R3), lezi v uzkej doline kde tazko nastane rozvoj urbanizacie. Tam bohato postacuje I/65, akurat ze treba upravit usek cez Kremnicke Bane, bo ten asi nesplna ani parametre II. triedy.


A este si dovolim tvrdit, ze vystavbu R3 by som uprednostil pred R1 (ZV-KE), za predpokladu ze severna trasa D1 sa “coskoro” dokonci. Pretoze nemame ani jedno kvalitne prepojenie sever-juh. Trasu E77 mam prejdenu od jednej hranice po druhu a ta cesta ma daleko od kvalitnej cesty 1. triedy, nie to este medzinarodneho tahu…

A prioritne useky urcite R2 ZH-PD zaroven s prepojenim cez Sklenne na R3. Co sa tyka usekov R2 dalej na zapad, to neviem posudit.
A keby bolo napojenie cez Sklenne, tak usek medzi BB a TR by sa mohol riesit ako posledny.
(nechapem, preco Turcianske Teplice nemaju TT)

pekny velky mestsky okruh (VMO) pro obci kremnica.

paradna taketo nieco by mohli spravit namiesto predlzenia R1 do RK a za podstatne mensie peniaze sa prepoji niekolko regionov !!! :smiley:

Vdaka za ozivenie temy, ANDi, ked viacerych napadne to iste, asi to musi mat nieco do seba.
Tu je moj velmi podobny navrh spred 6 rokov:
viewtopic.php?f=48&t=156&p=39831&hilit=stredoslovensky+dialnicny+okruh#p39802
obrazok gallery/image_page.php?image_id=2249

ked uz si tu tak pekne kreslime :slight_smile:

a R2 na vychod od Zvolena tak ako je v planoch

rastislav5 Podla nazvu toho vlakna som myslel, ze sa tam riesia len Donovaly, asi si to prelistujem cele…
Netusil som, ze ta myslienka je tu uz tolko rokov. Tak to ma zaraza, ze NDS ma to trasovanie furt cez Kremnicu (aj na poslednej mapke 7/2013).

okorec tak ty musis kreslit vyraznejsie :smiley: Ale k veci…

Tak by sa sice tiez dalo, pre trasu R3 je to od Siah po krizovatku pri ZH priblizne rovnako cez LV aj cez KA.
Ale BB, KA, ZV a vsetkomu vychodne to velmi nepomoze… (ZV bol vyznamny dopravny uzol odjazkiva). Takze R3 by som nechal cez KA.

Este toto je zajimavy obrazok…

…alebo skor smutny, ze trasa o 260 km dlhsia je len o 15 minut pomalsia…
(Google pocita s max. rychlostami na dialniciach, pochopitelne kamionom to trva dlhsie)

Takze som za to, aby sa R3 zacala cim skor a v plnom profile. Urcite by to nebol problem prefinancovat cez eurofondy, len by sa to muselo odprezentovat ako celok a nie ako trapne 5-10 km useky zacinajuce a konciace nikde. Ale to by chcelo vo vedeni schopnych ludi, ktori sa obzeraju aj naokolo a nie len okolo seba.

A nech mi nikto netvrdi, zeby bola prazdna, ked je to najkratsia spojnica medzi Krakowom a Budapestou.

Jedna RC z Turca smerom na Handlovu a dalsia na BB je financne uplne nerealne. ZA-BB je prirodzene prepojene cez Donovaly a tam treba bud RC, alebo aspon lepsiu cestu prvej triedy. Prepojenie Horna Stubna - Handlova je OK, ale najprv treba poriesit I/65

ZA-BB urcite nie je prirodzene prepojenie cez Donovaly… Nemal si na mysli RK? A pisal som, ze usek medzi BB a TR by sa riesil ako posledny…

Podla teba bude financne menej narocne tahat RC cez Donovaly, ako cez Maly Sturec?
Vsak ked sa clovek pozrie na mapu, tak mu to musi byt jasne vzhladom na dlzku kopcoviteho terenu medzi BB a RK versus BB a TR. Nehovoriac o tom, ze severne je aj narodny park…
A RC treba tahat cez siroke doliny a kotliny, kde moze nastat rozvoj urbanizacie a na to medzi BB a RK nie je miesto.

andi, neverim, ze RC z BB do TR by mohla byt realna pred rokom 2030, cize o tom sa dnes zbytocne budeme bavit. inak, ale ten nazor, ze RC treba tahat cez siroke doliny a kotliny, je velmi spravny.

RC BB-TR-PD je snad pre vsetkych prijatelna okrem ludi z BB, ale netusim co im tak zasadne na tom vadi a to trva roky. Zrejme je tam obava, ze by sa znizila sanca tahat R1 do RK. Podla mna by bola RC na zapad z BB dolezitejsia a prinosnejsia, ako cesta na sever.

To urcite nie je pravda. Cez TR je to 88 km a cez RK 117 km a cez vacsi kopec.

Rekonstrukcia betonky, rekonstrukcia Kremnicke Bane a ked by bol este vychodny obchvat MT, tak je to uplne super.

Jedna vec ma zaráža..- kopec ľudí nadáva na D3 aká je strašne zle naprojektovaná (D24,5/80), ale nik sa tu nestavia proti južnej R3 trasovanej na Krupinu… Trasa na Štúrovo má násobne ľahší terén a teda nižšie náklady. Maďari avizovali RC na Ostrihom, takže ani s prepojením problém nebude.

Mate pravdu, cez Donovaly to z BB do ZA nejde, ale aj tak si myslim, ze stavat RC pre 3500 vozidiel co jazdi cez Sturec je utopia. Problematicke bude vobec obhajit tunel Sklene - Raztocno a nie to dalsi smerom na vychod

naopak, ja som napriklad dlhodobo proti trasovaniu cez Krupinu, kde to je zlozite a neperspektivne (vyludnena dolina). navrhujem tahat to od Hronskeho Benadiku smerom na Levice a do tej doby, kym to bude stacit po Levice (za Levice) sa ukaze ci daju Madari prednost smeru cez Vac alebo cez Ostrihom. Od Levic sa mozeme my vydat jednym smerom, aj druhym - podla potreby.

Obávam sa, že kým začneme stavať južnú R3 tak Maďari budú mať už dávno postavené obe vetvy, na ktoré by sme mohli naväzovať… každopádne si myslím, že by sa malo trasovať na Šturovo.. predsa len vďaka blízkosti Ostrihomu má väčšiu perspektívu na rozvoj ako Šahy…

RC okruh okolo Kremnice je nedosiahnuteľné sci fi aj po roku 2050, detto ako tunel pod Donovaly, obe maďarské trasy (na Vác aj Ostrihom)…

Ja netvrdim, ze to ma byt vsetko hotove do 10 rokov…

Cez Krupinu zase nie je az taky narocny teren a Sahy-ZV je cca 70 km, Sahy-Hronsky Benadik okolo Levic by bolo cca 50 km.
A od Sturova je to zase podstatnie dlhsi kus na SK strane… Ale nie som proti.

Hlavne trvdim to, ze keby R3 bola komplet, tak by tam dostatocne intenzity boli za chvilu, kedze je to najkratsia spojnica na E77.

Na variante cez Krupinu su spolu 2 tunely o celkovej dlzke takmer 7 km a niekolko mostov ako na D3 Svrcinovec-Skalite. Takze nie je to az taka jednoducha trasa.

To vies, väcsine z nich ani tak nejde o D3 ci D1 ako o, aby im sla nejaka RC do ich garaze…

Madari chsu stavat RC na Sturovo, lebo je tam huste osidlenie a cesta je pretazena. Na Sahy je ovela kvalitnejsia a menej frekventovana cesta. Spominalo sa tu, ze stredna vetva R3 je takto trasovana, aby sa vyrovnala E75 a odstranila peaz s E65 v Madarsku. kedze E75 pokracuje od Budapesti na juhovychod, je vyhodnejsie, aby sa ku Budapesti dostala od severu a nezatazovala juznu cast M0, alebo neexistujuci tunelovy severozapadny obchvat.

No moment, cez Krupinu, som myslel v okoli Krupiny… Tie 2 tunely su na celej trase ZV-Sahy. Ale v mapovych podkladoch je nad Krupinou zakreslena aj alternativa bez tunela Hanisberg. A pri ZV by sa to teoreticky tiez dalo tahat bez tunela.

Inac je zaujimave, ze na tejto starsej mapke vyvlastnenie.sk/fileadmin/Ka … est_SR.jpg (asi 2007) je zakresena R3 len cez Maly Sturec. A pritom na poslednych mapkach od NDS este furt svieti trasa popod Donovaly.

Tomuto hovorím nadčasové riešenie, palec hore rastislav5!