Slovenské letiská

Začína sa privatizácia slovenských letísk:

dialnice.info/viewtopic.php?t=1321

Letecká doprava na Slovensku je výrazne finančne poddimenzovaná a aj od prepojenia na cestnú/diaľničnú sieť aj so susednými štátmi sa zvyšuje ich cena.

Štát by mal investovať, avšak nemá dostatok peňazí a tak hľadá súkromných investorov, ktorí tento stav zlepšia. :sunglasses:

Inak je zaujímavé, že letisko v PP bolo “vynechané”. :sunglasses:

faktom, je ze letiska len este boomovat, lebo poplatky ma slovensko hrozne nizke a letiska su prakticky nevyuzite. vid bratislava, ktora z cca 200 tisic ludi vyskocila behom dvoch rokov na vyse miliona a to bez znacnych nakladov na rozsirenie :wink:

ale teraz to uz bude nutne :wink:

aquila,

na bratislavskom letisku sú služby na bode mrazu.

A naviac, v regióne V4, Praha-Budapešť-Viedeň sú veľkými konkurentami.

Poplatky sa dvihnú, až sa bude investovať. A bude sa musieť investovať.

Letisko v BA bude vždy “len príveskom” toho vo Viedni. A po dostavbe diaľnice, neskôr možno aj železnice už úplne. A ešte keď ho Rakúšania kúpia, tak nebude o čom. :wink:

dialnice.info/viewtopic.php?p=9692#9692

Európska letecká doprava sa bude musieť ešte viac zdokonaliť. Sú potrebné ešte väčšie investície do technológií a je potrebné stavať nové letiská, modernizovať súčasné a aj rozvíjať celkovú leteckú dopravu, mať jednotný systém, pretože letecká doprava rastie každý rok príliš rýchlo.

Takže aj v rámci slovenských letísk, treba aby prebehla privatizácia, aby sa investovalo a zväčšili sa kapacity a zároveň aby sa aj zlepšili služby.

Inak doplním info, že cez Slovensko priemerne každý deň preletí cca. 990 lietadiel (údaj z r. 2004, ak sa nemýlim). :wink:

Ešte doplním k Antimovi, že práve vďaka veľmi dobrým pravidlám ako aj vďaka technickej vybavenosti je v EÚ najnižšia (jedna z najnižších) a bezpečná letecká doprava, bezpečné a efektívne pristávania, keď už záleží aj na tom, aby lietadlá zbytočne nekrúžili nad letiskami (šetrenie palivom), ktoré už “idú na max.”, potrebovali by rozšíriť, ale to je zrejme jasné a keďže sú ziskové, tak to nebude až takým veľkým problémom. :sunglasses:

Slovenske letiska potrebuju velmi rychlo investicie, aby sa rozvijali intenzivnejsie. Ja lietam velmi casto - a sluzby na vasom najlepsom letisku v Bratislave (Ivanka pri Dunaji) su na strednej urovni. To sa s prazskym, viedenskym ani budapestianskym letiskom neda porovnavat.

Kosicke letisko ma tiez velky potencial ako letisko pre cele vychodne Slovensko, ale potrebuje este investicie - pristavacie drahy atd.

Na strednom Slovensku je letisko Sliac, tam ma zaujmy vase MO SR a NATO, takze tam sa investuje do rozvoja dostatocne, je to strategicka poloha na Slovensku a dobre kryta horamy.

Potom su tu regionalne letiska - ZA, PP. Zilinske je rozvijane dostatocne, pretoze je to len miestne lepsie letisko a vlastni ho financne silna samosprava. Letisko v PP je zaujimave pre svoju polohu pod Tatrami, ale nie je nejako velmi cenene, pretoze PP je centrom, ale nie takym ako ZA alebo Kosice. :wink:

dialnice.info/viewtopic.php?t=1694

Tu je zaujimave, ze vlada nepredava 100% letisk a ani nehovori, aka ma byt cena.

Moze to byt zaujimave, o letisko v Budapesti prejavilo zaujem viac ako 10 velkych investorov, ponuknute ceny boli obrovske, … sud privatizaciu zastavil a zacina sa znovu. :unamused:

Uvidime ako to bude na Slovensku. :wink:

Mesto Zvolen už vlastní 16% akcií letiska Sliač.

Viac info: dialnice.info/viewtopic.php?t=1701

mno nechcem zase zacinat zrovna tu tu debatu, ale tu je vidno ze mesto ZV rozmysla :wink: sice dalsich podobny podiel ma BBSK, ale nie BB … inak dufam ze aj BA dostane 15% z BTS…

Najvacsi podiel na letisku Sliac bude mat vase ministerstvo obrany a postupne sa na nom investuje 4 mld. SKK aj s pomocou NATO.

Je to strategicke letisko. :wink:

aquila, ale veď to je úplne normálne. Sliač je bližšie k ZV.

Na druhú stranu, letisko je jediné svoiím významom v BB VÚC, tak je normálne, že aj vyššia samospráva chce z neho niečo mať. :sunglasses:

Pokud si dobře pamatuji tak na Sliači byly dislokované Migy 29. V Prešově byly vrtulníky Mi-17 a Mi-24, v Piešťanoch dopraváci a v Malackách Su-25. :sunglasses:

Este ked ste boli s Ruskom, tak ste sa mali dobre, teraz uz je tento sektor problematicky:

Mig-29 davate modernizovat. Staci. Vrtulniky ste chceli opravit naraz v ramci V4, ale slaba spolupraca.

SR je mala krajina, tam sa ani neda dostatocne lietat, idealne by bolo, keby ste spolupracovali v ramci V4 a kazdy by zabezpecil nieco ine.

Ked su spory s Madarskom, tak by ste mohli spolupracovat s CR a Polskom. :wink:

Preklep update by B;

Vy jste dobře vyřešili ruský dluh, zakoupili jste za ně letadla MiG-29 a vrtulníky Mi-24, taky jste dohodli vyslání kosmouta do kosmu, celkem dobré řešení.
Vrtulníky Mi-24 chce také modernizovat ČR, byly nějaké plány, ale v poslední době je po nich ticho. :sunglasses:

takisto sme brali cash, ale to tusim aj vy

U nás to trvalo trochu déle, ale nakonec dohodli nějaké Mi-24, náhradní díly a dokonce i nějaký velký Antonov.

myslim ze deblokacia ruskeho dlhu bola jedna z mala veci co ako tak dobre nasi vyriesili. lebo viem ze sa okrem toho co spominal lenny bralo jadrove palivo, odvazalo sa cast vyhoreteho, bralo sa uhlie (ropa nie, to chceli rusi vzdy $$$ ), a tiez si (osobne) myslim, ze nasi dobre urobili ked nechali na nasledujucich 10-15 rokov zrekonstruovat mig29 za zhruba 1 miliardu ako keby si mali prenajat za 30 miliard nasich korun na 10 rokov letku grippenov. grippeny su fajn, ale podla mna je jedno ci bude mat slovensko 12 + 2 migov alebo 14 grippenov ..

Slovensko to pěkně vyřešilo. :wink:

Grippeny jsou dobrá letadla, jedny z nejkvalitnějších ve výzbroji NATO. Je to takový počítač oproti MiGu, který je ještě mechanický. Ale je jedno jestli malá země jako ČR nebo Slovensko má Grippeny či něco jiného. Protože letadla vzlítnou a už musí brzdit aby se vešly do vzdušného prostoru. :laughing:

U nás jsme v 95 jsme vyměnili z Polskem naše MiGy za vrtulníky W3A Sokol. Důvodem bylo brzky a očekávaný nákup zahraničních letadel (F-15, F-14 či něco jiného). Obchod se neuskutečnil a táhl se dlouho. Stávajícím jediným nadzvukovým letadlům letos končila životnost, tak vláda vymyslela náhradní řešení. Pronajmout 12+2 Grippenů. Taky dohodla offsety, ze kterých se skoro žádný neuskutečnil. Proběhl nějaký výběr offsetů medii, ale už přes půl roku je klid. :sunglasses:

Preklep update by B;

Prave preto ste mali mat spolocnu vzdusnu obranu.

A este doplnim, SR ma vyborny protilietadlovy komplet S-300, 2 ks, z deblokaci, aj ked vam ho NATO zavidelo a kritizovalo, tak ho mate dodnes vo vyzbroji.

Grippeny su dobre, Lenny, ale tie vase su stare (pouzite) a takmer nedoleteli niektore kusy.

Grecko posledne roky investovalo rekordne sumy na nakup tankov, BVP protilietadlovych kompletov a masivne sa obnovuje vojenske namornictvo. … Mame plan investovat do r. 2010 este 10 mld. EUR na komplexnu modernizaciu celej army. A to je suma naviac este k rozpoctom army. :wink: