Naša vízia: Byť vedúcou spoločnosťou na českom a slovenskom trhu - zákazníkovou prvou voľbou - v stavebných službách a vývoji projektov.
Naša misia: Vyvíjať, budovať a udržiavať fyzické prostredie pre bývanie, prácu a cestovanie.
V roku 2004 bola na Slovensku založená akciová spoločnosť Skanska SK a.s., ktorá je stopercentnou dcérou akciovej spoločnosti Skanska CZ a.s.. V tom istom roku prebehli na Slovensku akvizície spoločností BANSKÉ STAVBY, a.s. a Klimavex a.s. Od roku 2005 bude používať spoločnosť BANSKÉ STAVBY, a.s. nové obchodné meno Skanska BS a.s.
Momentálne sa na Slovensku realizuje niekoľko veľkých projektov, medzi ktoré sa radia pokračovanie diaľnice D2 Lamačská cesta-Staré grunty vrátane tunela Sitina a buduje sa nový železničný koridor medzi Bratislavou a Trnavou.
Viac informácií o tejto spoločnosti nájdete na linke: skanska.sk
Caesar, počul som, že Skanska kupila Banské Stavby hlavne kvôli technológií na stavbu tunelov a ževraj sa majú sťahovať z PD do BLA. Nevieš niečo o tom ako je to pravda s dotyčnými informáciami??
ak smiem, tak predbehnem Caesara. Je pravdou, že Skanska kúpila Banské stavby hlavne kvôli tým “tunelom”, pretože Váhostav na predaj nebol a ťažko sa na slovenský trh preniká v oblasti mostov a náročné je to aj na súvislé diaľničné úseky, pretože je tu pomerne veľa stavebných spoločností.
Osobne ti poviem, že zámer sťahovať sa do BA je už od vstupu Skanskej na Slovensko, ale zatiaľ ani Skanska ešte nemá priamo sídlo v Bratislave, plánuje si ho vybudovať.
Inak je to úplne jedno, kde stavebná spoločnosť sídli, pretože ak chce byť silnou, tak musí mať ďalšie pobočky.
Na stránke Banských stavieb som našiel materiál, týkajúci sa tunelov v zahraničí: http:www.banske-stavby.sk/tunelyza.html
Zaujal ma tunel Rennesteig 7,9 km, najdlhší diaľničný tunel v Nemecku. Je dobré, že na jeho výstavbe sa podieľala naša firma. Všimol som si tiež dobu výstavby (razenia) 1998-2000 a to vrátane prieskumnej štôlne.
Skanska CZ sháněla nějakou firmu, která má zkušenosti s razením tunelů, protože tento segment jim chyběl v portofoliu nabídky služeb. Uvažovali o koupení Subterry, kterou prodávala britská investiční skupina EPIC, nakonec ji koupil Metrostav. Tak si koupili Banské stavby, protože už tady žadná jiná společnost nebyla, která razí tunely.
Každá veľká firma chce mať všetko “pod jednou strechou”, takže je to normálny proces. O Subterru mal skutočne záujme Metrostav, to je pravda, pretože tým si táto firma ešte viac upevnila pozíciu v tejto sfére na svojom hlavnom, českom trhu.
Na Slovensku je aj Váhostav, len ten nie je na predaj (vtedy nebol), kým ale Banské stavby, a.s. Prievidza mali finančné problémy, takže táto firma len získala.
a ešte ťa doplním. Ak narážaš raz na to, že Skanska ako celok a potom len ako Skanska v ČR, tak to nesedí, … myslím význam tvojho príspevku, pretože:
Skanska v ČR nemá nič s BS, ktoré sú na Slovensku.
A ak v rámci Skanskej celosvetovo, tak mali zmluvné previazenie na firmy, ktoré razili tunely - silná firma ľahšie vyhrá tender a vyhrajú obe firmy, takže ani tu ti to nesedí.
Skanska potrebovala vstúpiť na slovenský trh, kúpila nejaké firmy, ale stále riadi SR z ČR. A vďaka BS, a.s. PD si len posilnila svoju celosvetovú pozíciu.
To je to isté, ako keď Doprastav kúpil Metrostav. Posilnenie pozície v ČR a zároveň silnejšia pozícia v SR.
Tato stavebna firma ma velmi dobre postavenie vo svete.
Na Slovensku tato firma kupila Banske stavby, a.s. Prievidza, ktore inak stali pred bankrotom, … takze Skanska prenikla na slovensky stavebny trh predovsetky v oblasti tunelovych stavieb, ale prenika uz aj na ine oblasti - dialnice, mosty napr. na R3, obchvat okolo Oravskeho Podzamku.
V CR ma tato firma velmi silne postavenie a preto aj zatial slovenska cast spada pod CR, najma kvoli blizkosti z hladiska myslenia, reci atd.
Skanska se opět rozrostla o další společnost Klimavex, kterou koupila loni a začlenila do svých struktur pod názvem Skanska Technológie.
Klimavex vznikol v roku 1989 so sídlom v Košiciach. Prioritné boli jeho aktivity v oblasti vzduchotechniky a odprašovania so zameraním na servis, montáž a opravy vzduchotechnických zariadení. Postupne sa podnikateľská činnosť rozšírila o poradenstvo, projekciu, veľkoobchod a výrobu, a to v oblastiach vzduchotechniky, klimatizácie, chladenia, vykurovania, odprašovania, meraní a regulácie. Vzhľadom iba k nedávnejj akvizícii Klimavexu v roku 2004, tržby spoločnosti v minulom roku predstavujú viac ako 426 miliónov korún.
Slovenska Skanska je hlavne o tom ze Skanska rozsirila vyraznym sposobom svoju firmu o podzemne prace, o vzdelanych a kvalifikovanych ludi, ktorym bolo treba dat pracu, ktora na Slovensku nie je v pozadovanych rozmeroch.
Okrem toho Skanska tymto krokom velmi uspesne prerazila na slovensky stavebny trh bez toho, aby niektora firma vyrazne namietala vzhladom na podobnost lidrov z ceskeho trhu.
Rast trzieb je rocne o 100-200%, rast zisku podobne, ale celkovo je Skanska stale mala spolocnost a rastie len pomaly k najvacsim lidrom na trhu.
Je to vsak spolocnost ktora si uvedomuje mozny narast vystavby dialnicnej a cestnej a zeleznicnej infrastruktury tak aby tu mohla realne existovat a upevnovat si svoju poziciu. De facto tomu ani ziadna ina firma nedokaze zabranit vzhladom na kapacity ake v SR su a vyvoj v stavebnictve.
Skupine Skanska v Slovenskej republike medziročne vzrástli tržby o viac ako 3 mld. korún. Oproti roku 2004 spoločnosť zvýšila svoj obrat z 2,804 na 5,831 miliardy korún, čo predstavuje približne 208 percentný nárast. Prevádzkový zisk dosiahol hodnotu 111 mil. korún, čistý zisk 41 mil. korún. Podiel skupiny Skanska na slovenskom trhu vzrástol z 2,7 v roku 2004 na terajších 4,9 percenta. Spoločnosť Skanska pôsobí v SR v štyroch odboroch a spolu zamestnáva 971 ľudí.
Dalo by sa povedat ze skupina Skanska zrejme dosiahne v ramci spojenia SR a CR vacsi podiel na vystavbe dialnicnej siete nez skupina DDM Group a do r. 2010 bude mat este dolezitu ulohu na tychto trhoch aj spolocnost Strabag, cim sa tieto 3 stavebne skupiny/firmy stanu hlavnymi hracmi na trhu a potom budu nasledovat napriklad Francuzi a az potom este nejake domace firmy.
Skanska zamestnava cca. 60 000 ludi na celom svete. Obrat spolocnosti je cca. 600 mld. SKK. Hlavne sidlo je v Svedsku, v hlavnom meste Stockholm. Najsilnejsie zastupenie ma v severnej Europe, Velkej Britanii, v strednej a vychodnej Europe, USA a v Latinskej Amerike. Najvacsi podiel vo Velkej Britanii tvori PPP od dopravy az po nemocnice.
Skanska BS bude stavať ďalšie tunely vo Fínsku. Prievidzská spoločnosť zrealizuje na dvoch tuneloch Orosmäki a Karnainen práce v objeme presahujúcom 210 mil. Sk.
Skanska SK měla za první kvartál tržby v objemu 989 milionů Kč, což je 30% nárůst oproti minulému roku.
Za první tři měsíce se podařilo získat zákazky za více než jednu miliardu Sk, provozní zisk představuje 22 milionů Sk a čistý zisk 15 milionů Sk. Zásoba práce na delší období dosahuje 6,9 miliardy Sk.
Prievidzskí tunelári zo spoločnosti Skanska BS dokončili v uplynulých dňoch ďalšiu etapu na zákazke pre jednu z najväčších fínskych stavebných spoločností Skanska Tekra OY – razičské práce na železničnom tuneli Labbacka.