Šírka a parametre našich diaľníc

Väčšina našich diaľníc má šírku 26,5 metra. Myslíte si, že je dostačujúca, resp. predimenzovaná?

26,5 je na nase pomery docela postacujuce. niekde az prevysujuce potreby. snad jediny usek ktory by mal byt sirsi resp trojprudovy je TT-SC-BA. a ako dialnica mal byt budovany aj usek NR-TT

Skor by sa mali doplnit STN o D22,5 alebo R24,5, tusim v Cechach maju aj sirsie RC. 22,5 je dost dobra sirka, akurat by sa pomenil polomer zakrut, musel by byt system tiesnoveho volania, a lepsie odpocivadla.

Široké sú dosť, ja skorej vidím problém v tom, že diaľnic mala ísť aj s v smere od TT-NR až po BB.

A podľa mňa úsek BA-SC-TT nemusí byť 6-prúdový, pretože stačí opraviť úsek SC-Sereď, a D1 bude odťažená od TT-SC. Okrem toho nielen, že nemusí byť 6-prúdový, ani by to nebolo rentabilné, stálo by to viac ako 10 mld.sk a ešte by tu boli niektoré úseky len v 4 pruhoch, kdežto na úsek SC-Sereď stačí vynaložiť max. 1,5 mld.sk a táto cesta bude veľmi kvalitnou cestou I. triedy ešte aj s navrhnutými odpočívadlami.

trosku off topic, ale ja uz teraz pouzivam v piatok ked musim z BA radsej sc-sered, aj ked kvalita je hrozna, priemerna rychlost je ± rovnaka ako D1+R1, ale je to menej stresu ako na prepchatej D1 BA-TT

ale usek SC-BA by sa mal urobit 6 prudovy, alebo nie? este mozno otazka k sirke pruhov, bude sa po dostavbe dialnice einstainova dat urobit pristavny most 6 pruhovy? premysla uz nad tym niekto?

6 prúdov v úseku BA-SC sa neplánuje, plánuje sa BA-TT po r. 2015 začať tento úsek rozširovať. Dovtedy sa úsek SC-Sereď opraví. Inak sú to v podstate 2 cesty, ale dôležitejšia je D1, ale je to únosné. Už vidím ako by sa reagovalo, keby sa začalo s rozširovaním teraz, …

keby sa BA-SC-Sered stavala ako dialnica, mozno by sa D1 BA-TT tym odlahcila tak, ze by tie 2 nove prudy neboli az tak nevyhnutne.

mohla by ssc poslat na tyzden dvoch brigadnikov na odbocku z D1 na NR, nech spravia presnejsie statistiky. Len tak baj ocko to moze byt okolo 30 perc. , co moze spravit s priepustnostou D1 velke veci.

neviem, ci oprava na cestu 1.triedy zlaka motoristov , mna by pravdepodobne nezlakala

Ano, vidím, že máš prehľad, čo s cestou BA-SC-Sereď. Ale zatiaľ sa tam RC neplánuje. Neviem, prečo by ťa nezlákala, veď to je krásna široká cesta, len má veľmi starý povrch.

A kedy sa obnovi ten stary povrch :question: po tej ceste som isiel asi pred 3 tyzdnami, no ak by bol povrch v poriadku mohla byt to byt jedna z najlepsich ciest I. tr. v celej republike. parametre 10,5 ale hlavne 11,5 bez ostrych zakruk, uz-uz poloRC. cast senec-sladkovicovo-GA je problem, sladkovicovo-sered som nesiel, ta na mape

ssc.sk/custom/showpicture.ph … tr_big.gif

vyzera byt dobra.

Ten usek ma vacsinou novy povrch, siroka cesta, 130-140 kmh by sa dalo, keby sa dalo :laughing:

Celkovo, stanovisko MDPT a SSC je takéto: Prioritou je dostavba D1, D3, R1 a R4. Takže nejaké výrazné opravy ciest sa realizovať nebudú. Na opravu spomínaného úseku treba 1,5 mld.sk a s opravou sa počíta v r. 2009-2012. Ale všetko sa mení, priebežné opravy sa možno budú robiť aj tento rok, ale ja nie som cestár. Neviem. Len viem aké je stanovisko a ako to bolo v r. 2004, 5000 km ciest v zlom stave, peniaze na opravu na max. 550 km. Čiže 10%. A to nehovorím, že každý rok sa cesty zhoršujú. Na Slovensku je stupeň č. 2 (ale má bližšie k č.3, v Poľsku a ČR je č.2 a blíži sa k č.1, zo 4 stupňov, pričom stupeň 1 je najhorší), 25% ciest nevyhovuje a ďalších 30% nevyhovuje istým parametrom vzhľadom na dôležitosť a vyťaženosť.

Dialniciar, ja som zastancom teorie : radsej 4 pruhy na celom useku s velkymi stupaniami a ostrymi polomermi zakrut ako kratke useky s parametrami dialnic prerusovane dvojpruhovymi usekmi . Podla toho si aj vyberam cesty.

Napriklad v useku Trstena-Krakow je pri Rabke 4 pruh. cesta , ktora presne kopiruje byvalu horsku cestu , s ostrymi zakrutami a s velkym stupanim. 130 sa tam neda ist ani na aute s dobrym podvozkom, ale je aspon garancia, ze minimalne 80 prejdes cely usek zakazdym. Na 2 prudovej ceste su zdrzania nepredvidatelne. Najviac mi prekaza. ak chvilu ides 110 , chvilu zas 30. Plynulost nadovsetko :slight_smile:

Taká situácia, že na Slovensku bude 1 500 km diaľnic a 3 500 km RC a 5 000 km ciest I. triedy a bude tu 500 obchvatov, tak na to si počkáme ešte min. 50 rokov. A to by sa muselo dávať na infraštruktúru každý rok 10-tky mld.sk. Ja zase razím teóriu: dobrého šoféra poznáš podľa toho ako ide na 2-pruhovej ceste (t.j. nemyslím, že si zlý šofér, ale prispôsobujem sa slovenským spôsobom). Ja som bol už v mnohých štátoch EÚ, v USA a Japonsku a všade povedia: Nie je problém postaviť diaľnicu, ale je to vždy priorita všetkých vlád, nie len tej jednej na 4 roky. Táto zmena musí u nás nastať.

Dialniciar, ja som tym len chcel povedat, ze by som bol radsej , keby sa napr. za rok vybudovalo 200 km rychlostnych ciest s mizernymi parametrami, ako 50 km s normovanymi superdialnicnymi parametrami . Tych 200 km bude pre logisticke hodnoty uplne jasnych. Ale 50 km supedialnice prerusovanej 150 km dvojprudovych ciest by bolo pre logistiku nocnou morou.

Ekonomicky na to nemame, aby sme rovno stavali tych 200 km superdialnic.

Dialniciar a dobry sofer.

co ma robit dobry sofer, ak ide v 100 m. dlhej kolone za 3 kamionmi pri 20 km rychlosti cez Donovaly , ak je vsade plna ciara ?

Pretože Donovaly na tom nie sú samé. Nezhodneme sa ani tu. Pretože ja si myslím, že keď už sa niečo stavia, tak sa to má stavať poriadne. A my nemáme ani na tých 200 km horších RC.

Si myslím že ako dialnica / trebars ako pokračovanie D2 / by sa skorej mala budovať južná trasa R7+R2

Na juhu budú v budúcnosti 2 ťahy, na strednom Slovensku potom len 1 ťah. Tak neviem, prečo by to mala byť hneď diaľnica. Ja si dokonca myslím, že DS-NZ, tam stačí kvalitná cesta I. triedy s parametrami RC, aby sa dala v budúcnosti dorobiť na RC, ak to bude treba.

Ale prečo by to malo byť pokračovanie D2? Veď tá s tým nič nemá, to je “záhorácká dálnica”, ktorá ide do BA.

V ČR byla schválena na konci roku novela, která obsahuje novou kategorii R 25,5 a zrušila R 22,5 a R 24,5. Platí pro nově projektované silnice