Každý kto sa pozrie na mapu v oblasti Žiliny, tak je mu jasné, že SV tranzit po diaľnici chodiť nebude. Územný plán ZSK na to vo výhlade sice pamätá (strana 27), ale môj názor je, že nie moc koncepčne.
Ja by som si skôr vedel predstaviť RC v trase KNM, Sneznica, popod Stranik, Nededza a potom variantne napojiť sa na D1 pri Višňovom, alebo rekoštrukciu cesty 11 s malym tunelom pri Strečne.
Kapitolu Doprava odporúčam prečítať všetkým stredoslovákom. Konečne jeden kvalitný text opisujúci skutočnú podstatu vytvárania umelých urbanistických a dopravných väzieb v priestore bývalého stredoslovenského kraja. Pošlem to mailom Mesíkovi.
ZA kraj sa stará o svoje cesty najlepšie zo všetkých krajov na Slovensku, plánuje opraviť viac ako 30% všetkých ciest I., II. a III. tried vo svojej pôsobnosti (aj VÚC, aj KÚ, aj SSC) a okrem toho sa tu stavia aj viacero úsekov D1 a D3, takže tento región sa z hľadiska cestnej dopravy rozvíja veľmi dobre a napreduje.
Tie štúdie, ktoré tu boli, sa robili za vlády HZDS a SNS, ale pozor, títo odborníci tu vypracúvajú aj nové štúdie a len vďaka nim sa ZA cesty zásadne menia.
Inak z rôznych kruhov vyplýva:
D3 bude mať parametre diaľnice len kvôli koridoru, inak by totižto stačili aj parametre rýchlostnej cesty.
a je to ozaj nutne mat to v profile D ? nestaci to mat len oficialne pomenovane ako D a pritom by to bola RK ? vsak aj poliaci maju S69 len ako RK a nie ako D … a najma po tom ako A1 ide ako dialnica do ciech podla mna nema zmysel mat na nasej strane silou mocou D3 v parametroch D … lebo tam potom vyjdu katastrofalne IRR
Ano, dalo by sa aj o tomto variante uvažovať. Parametre diaľnice by mala mať D3 min. po KM, potom by to mohla byť aj D3 naďalej, len by mala parametre RC s možným dobudovaním na parametre zodpovedajúce diaľnici. Urýchlila by sa aspoň výstavba na tomto úseku, aj na RC R5. Alebo, ak by nebol zámer, rýchlejšie tu stavať, tak by sa mohli peniaze na tomto úseku ušetrené preložiť na rýchlejšiu výstavbu D1.
Ake pretrasovanie D1? D1 sa len odklada na neurcito a premavka bude vedena po D3, dialnicnych privadzacoch a 4-pruhovej ceste I triedy, ziadna D1 to nikdy nebude!
Podle mě není od věci postavit propojku mezi D1 a D3 západně od Žiliny, protože je to nejkratší vzdálenost pro stavbu, terén je únosný a není to takové navýšení vzdálenosti.
prepac, ale akosi ti nerozumiem, naco prepojku, ked D1 a D3 su spojene , v hricovskom podradi, odtial ide D1 juho-zapadom, juhom smerom na martin a D3 severo-zapadom, severom smer cadca. tato tema tu hovori o severo-vychodnom prepojeni. ak si to nevies predstavit, skus pozriet highways.sk/
Když pojedeš od Čadce směrem na Martin, určitě nepojedeš přes HP, měl jsem namysli spojení od Strážova k obcím Horky/Lietavská Lúčka. highways.sk znám dobře