Kanada je obrovsky, vyspely a bohaty stat, ktory velmi aktivne stavia svoju novu dialnicnu siet po celej krajine. Oficialne patri Velkej Britanii.
Prejdem priamo k linkam:
Kanada je obrovsky, vyspely a bohaty stat, ktory velmi aktivne stavia svoju novu dialnicnu siet po celej krajine. Oficialne patri Velkej Britanii.
Prejdem priamo k linkam:
Pridavam linku na Expressway v Kanadskom meste Toronto.
Tu je zoznam vsetkych kamier:
A vobec pridavam priamu linku na obrovske mnozstvo webkamier z roznych Kanadskych dialnic:
mto.gov.on.ca/english/travel … amhome.htm
Osobne odporucam.
Ako vyzera zimna udrzba dialnic v Kanade?
Na tejto stranke najdete velmi vela info aj obrazkov z dialnic v Kanade v Ontariu.
Z obsahu:
Velmi dobre foto, napriklad:
thekingshighway.ca/PHOTOS/hwy401-188_lg.jpg …
thekingshighway.ca/PHOTOS/hwy401-189_lg.jpg
thekingshighway.ca/PHOTOS/hwy401-74_lg.jpg …
thekingshighway.ca/PHOTOS/hwy401-115_lg.jpg …
thekingshighway.ca/PHOTOS/hwy401-86_lg.jpg
thekingshighway.ca/PHOTOS/hwy401-117_lg.jpg
Osobne odporucam.
Pridal som jednu foto dialnice z provincie Ontario v Kanade do Fotogalerie:
dialnice.info/album_page.php?pic_id=527 …
Vsetky foto z dialnic v Kanade najdete vzdy vo Fotogaleri spolu s USA:
Pridal som dalsie foto z dialnic v Kanade. Konkretne z mesta Toronto a jeho okolia, pretoze Toronto je najvacsie mesto v Kanade a jedno z najvacsich na svete.
dialnice.info/album_page.php?pic_id=623
dialnice.info/album_page.php?pic_id=624
dialnice.info/album_page.php?pic_id=625 …
dialnice.info/album_page.php?pic_id=626 …
dialnice.info/album_page.php?pic_id=627 …
dialnice.info/album_page.php?pic_id=628 …
dialnice.info/album_page.php?pic_id=629
dialnice.info/album_page.php?pic_id=630
Ja by som mohol písať o Kanade teraz aj 20 strán po anglicky a len o cestnej infraštruktúre. Prepracovaná výstavba, kde záleží na životnom prostredí, ale aj na kvalite toho, čo sa stavia - aby to vydržalo naozaj 40 rokov a to sú často extrémne podmienky v podobe extrémneho počasia a vysokej dopravnej záťaže.
Údržba sa väčšinou robí už keď je menšia trhlinka na ceste, kde hrozí neskôr výtlk, tak príde špeciálny stroj, ktorý “vyreže” až 2x2 metre asfaltu a pokryje novú vrstvu, ktorá už o niekoľko hodín je pevná. Je to “plátanie”, ale systémom väčších opráv a jednoducho takou technikou, že tento opravený úsek sa už nerozpadne ani na okrajoch novej vrstvy a to ani v prípade, že je na úseku napríklad kanál.
Toronto je mesto, kde je vysoko prepracovaný systém zimnej údržby, pretože sneh sa odváža mimo mesta. Tony snehu, na kamiónoch preč z mesta. Škoda písať, to sa takto na pár riadkov ani nedá. A aj napriek tomu samozrejme existuje snehová kalamita = ani letiská, ani diaľnice, ani cesty, ani železnice nepremávajú, ale mesto žije. Ľudia odhadzujú sneh s frézami 5-6x za deň, vždy ráno aj 2 hodiny a potom zase o hodinku, … všetci sú na to pripravení obuvou, aj tak nikto nechodí pešo, ani nikto nejazdí, vytvárajú sa metrové snehové záveje medzi chodníkom a cestou = táto sa odhŕňa 5-6 pluhmi naloženými do plna väčšinou štrkom+pilinami+soľou a idú za sebou a odhrnú tak celý hlavný ťah a takýchto “pásov” je v meste aj 1 000, pomáhajú traktory a de facto celé mesto žije tým, ako dostať sneh von z mesta. Je dopravný chaos, ale dopravné nehody nie sú častým javom a nevymykajú sa z normálu, výnimka môže byť práve diaľnica, ale aj tá býva nehodová, keď je napríklad mlha … po Torontských diaľniciach premáva každým dňom 1 milión áut, spolu celý tranzit viac ako 2 mil. áut, ale všetci sú na to zvyknutí, diaľnice majú kapacitu, jazdí sa podľa predpisov, je vysoká tolerancia pred turistami … snehová kalamita je vyhlásená, ale cestovať sa dá, keby sa ten sneh neodhŕňal, tak by sa nedalo jazdiť vôbec. To BA-ZA je nič oproti tomuto, lenže motoristi v SR nevedia jazdiť. Ani len nevedia jazdiť rýchlo.
Veľa Slovákov žije práve v Toronte, pretože bola taká doba v SR, že sa to inak nedalo a ľudia museli odísť a USA+Kanada bol dobrý výhľad a dnes sa títo Slováci už ani nechcú vrátiť na Slovensko, nie, že by nemali radi pôvodnú krajinu, ale jednoducho vo všetkom SR zaostáva a generácia už je naučená inému životu.
Kanada je krajina, ktorá je fantastická po viacerých stránkach (územno-správne členenie, politický systém, geografické podmienky, nerastné bohatstvo, high-tech, vysoká ochrana životného prostredia, prepracovaný systém vo všetkých oblastiach riadenia štátu, cosmopolitan mestá, kde sú si všetci rovní, sociálna vyspelosť, … nedá sa to vymenovať, treba tam žiť/pracovať niekoľko rokov a človek pochopí, že SR tých 40 rokov spala … a spí ešte aj dnes) a SR nebude mať nikdy takýto životný štandard a už vôbec nie takú demokraciu a toleranciu aká je tam.
Dopravná infraštruktúra sa priebežne opravuje a modernizuje a nerealizujú sa megalomenské projekty, ale keď sa niečo modernizuje, tak to stojí za to.
Kanada však nie sú USA, tie sú úplne iné vo veľa veciach. A osobne nemám rád USA ako krajinu = o ničom bývanie, neuveriteľné obmedzenia napríklad s alkoholom, … si všimnite, kde všade Kanada je, ale teroristický útok zatiaľ stále nebol … chvalabohu samozrejme. A ešte bude dlho trvať obdobie, že SR bude mať obmedzenia v podobe víz a nielen SR. Do Kanady ročne prichádza niekoľko miliónov ľudí z celého sveta pracovať/študovať na 1-2 roky a len veľmi málo ich zostáva dlhšie obdobie.
Z hľadiska diaľnic Kanada je v hodnotení 1-5 na mieste 1 a ešte dlho tam bude, kým SR je na mieste 5 a ešte dlho tu bude.
Kanada ma najväčšiu diaľnicu na svete “Trans-Canada Highway” ktorá je 7,775 km dlhá a spája západné pobrežie s východným.
Úsek v provincii Alberta: albertaroads.homestead.com/trans … 6w0604.jpg
Viac z diaľnic v tejto provincii nájdete tu:
Za najdlhšiu diaľnicu na svete se dnes všeobecne považuje kanadská “Trans-Canada Highway (TCH)” v dĺžke 7821 km (celková dĺžka všetkých trás). Problém je však v tom, že nie je pravou diaľnicou po celej dĺžke.
TCH-1 začína v meste Victoria v Britskej Kolumbii (hl. mesto provincie BC v Kanade) na ostrove Vancouver. Odtial začína ako pravá nefalšovaná diaľnica a pokračuje až do mesta Nanaimo. Tu sa musí vozidlo nalodiť na trajekt a vylodí sa vo Vancouveri. Hneď z terminálu trajektu zase pokračuje pravá diaľnica až do mesta Kamloops (stále v BC). Odtial potom TCH-1 pokračuje ako minimálne 4-pruhová smerovo rozdelená rychlostná cesta, avšak s úrovňovými križovatkami až na hranice provincie Ontario. Pravými diaľnicami sa trasa občas stane na obchvatoch alebo prieťahoch hlavných miest provincií, napr. v Calgary (Alberta), Regine (Saskatchewan), Winnipegu (Manitoba).
Od hraníc provincie Ontario pokračuje ako 4-prúdovka s úrovňovými križovatkami, ale už nie pod federálným číslom 1, ale pod provinčnými číslami 17 (a 417) - s dodatkovou tabulkou znaku TCH. Od Ottawy pokračuje TCH zase ako pravá diaľnica - pod číslom 417 (Ontarijské číslovanie diaľnic: série čísel 400. Obmenená cesta č. 17, z ktorej sa stane diaľnica, dostává prefix 4xx, takže 417).
Na území provincie Quebec sa zase mení jej číslovanie, ale nie jej charakter. Stále sa jedná o pravú diaľnicu (417 sa mení na A-40 až do Montrealu, od Montrealu ako diaľnica A-20 pokračuje až k exitu 499 pri meste Riviere-du-Loup. Odtial ako cesta 185 (budúca diaľnica A-85) na hranice provincie New Brunswick, kde dostáva federálne číslo 2.
V provincii New Brunswick je trasa asi z 80% pravou diaľnicou. Po pravej diaľnici sa trasa dostáva do provincie Nova Scotia, kde sa označuje ako diaľnica 104 a 105 (podobne ako v Ontariu, keď sú to diaľnice, majú sériu 100). Diaľnica 105 je síce označená ako diaľnica, ale je len v polovičnom profile s úrovňovými križovatkami (je to vlastne obyčajná cesta) a takto pokračuje až do mesta Sydney (tam je diaľničný obchvat), kde sa trajektom dostáva do provincie Newfoundland a Labrador. V tejto provincii sa z trasy stáva len obyčajná cesta, ktorá vedie až do hlavného města provincie Saint John´s (asi 50 km pred mestom začína opäť diaľnica). Tu svoju skoro 8000 km dlhú púť trasa končí.
Ešte existujú aj rôzne vetvy TCH, napr. severnejšia TCH-16. Ja som popísal hlavnú južnú trasu, ktorá spája najdôležitejšie mestá v Kanade.
Pokial by sa malo jednať čisto o pravú diaľnicu v jednom kuse, tak to je americká “Interstate 90”, vedúca z mesta Seattle (štát Washington) cez Chicago (Illinois) do mesta Boston (Massachusets), ktorá má dĺžku 3020 míl (4832 km).
Existuje plán na jej rozšírenie v celej dĺžke, zatiaľ sú dlhodobé prekážky, lebo ide o krásnu prírodu, kde je slabšia premávka. Preto sa už pripravuje ďalšia zmena, že sa spraví súvislá diaľnica a zrušia sa niektoré cesty. To sa zase nepáči miestnym ľuďom a samotným “cestárom”, lebo budú musieť byť častejšie exity.
Super informácie, kvalitné, prehľadné a vyčerpávajúce. Vďaka. Teda, takéto diaľnice sa nájdu málokde v Európe: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=629. Tento úsek je šestnásťpruh, alebo štvorpruh do Toronta vedĺa stredového na rovnaký smer sú odbočovacie štyri pruhy? Dík.
Tento úsek je oficiálne 6+6 pruhov, tu je to trochu inak, je to prepojenie do jednotlivých mestských častí Toronta a toto rozdelenie pruhov sa tu dosť mení v závislosti od potreby. Je to hlavná dopravná tepna Toronta.
Ja si to prejdem, pofotím a dám sem presné plány a nielen k Torontu.
trosku OT
ked som bol maly, cital som, ako sa na moste Golden Gate v San Franciscu meni pocas dna pocet pruhov veduci tym/ktorym smerom
aj fotka tam bola - robili to z auta za jazdy takymi zltymi kolikmi
ked som sa tam bol pozriet (uz ako velky ) , bol som tam asi pol hodiny a akurat islo to auto a menilo tie pruhy
opäť mi to pripomenulo toto premiestňovadlo: dialnice.info/album_page.php?pic_id=835 - je to dobre že si vedia poradiť s premenlivým dopravným prúdom. U nás sa to moc nerobí, aj keď sú aj občas svetlé okamihy na českej D1 pri uzávierkach, ale to sa aj tak vždy mení ručne a len velmi zriedkavo…
dialnice.info/viewtopic.php?t=5088
Nie je to nejako privela nahod, ze predtym sa to uz raz stalo???
Je, už sa to prešetruje.
Na diaľnice, kde počet jazdných pruhov prevažuje 6 v každom smere sú takéto opatrenia zbytočné.
Kanadský minister financií Ralph Goodale oboznámil v stredu 23. februára poslancov s novým rozpočtom na obdobie 2005-2006. Rozpočet, ktorý je už ôsmy rok za sebou vyrovnaný,’ stanoví využitie ušetrených 43 miliárd kanadských dolárov v priebehu nasledujúcich piatich rokov a odhaduje štvormiliardový prebytok na finančný rok 2005-2006. Rozpočet má za úlohu predovšetkým spoľahlivo udržať zdravé štátne financie, zabezpečiť sociálnu politiku v krajine, dosiahnuť rast a produktivitu v ekonomike, postupovať smerom k „zelenej ekonomike“ a udržateľnému vývoju v obciach a dodržiavať globálne záväzky. Plán zahrňuje zvýšenie rozpočtu na obranu o 12,8 miliárd, na boj proti klimatickým zmenám a ochranu životného prostredia o 5 miliárd, na medzinárodnú pomoc o 3,4 miliardy a na zaistenie kanadskej národnej bezpečnosti o jednu miliardu v priebehu nasledujúcich piatich rokov. Počas toho istého obdobia prispeje vláda mestám na investície do infraštruktúry piatimi miliardami z príjmu z federálnej dane za plyn. Vládna komisia pre kontrolu výdavkov (Government Expenditure Review Committee) zistila, že predovšetkým vďaka efektívnejším úsporným opatreniam predstavuje celková ušetrená čiastka 11 miliárd dolárov. Výsledkom by malo byť zníženie pomeru verejného dlhu k DPH na 25 % v rozpočtovom roku 2014 - 2015. Údaje sú z mája roku 2005.
Viac: fin.gc.ca/
Sem niekde idem: gov.ab.ca/home/index.cfm
Mimochodom ročné príjmy Kanady za prisťahovalcov (víza, iné nutné poplatky) sú takmer 1 mld. CAD. Tieto financie sú však vynakladané na zvýšenie bezpečnosti proti terostickým útokom v krajine a na lepšiu prezentáciu Kanady vo svete.
Do vlády v Edmontonu Já myslel, že jedeš do hor.