to je super, len vies, ja prevazne nejazdim ako ty…po Kysuciach, ale trosku dlhsie trasy..niekolko 100 km a ked na kazdych 30 km usetrim co i len 2 min., tak za par dni to je niekolko hodin, ktore radsej potom presedim alebo prelezim doma
Janko, ale velmi mudro…aj sa toho drz a este pamataj na to, aby si sa netlacil na vozidla pred sebou a umoznil tak lepsie predchadzanie rychlejsim
neda sa to tak zovseobecnit, ako si to urobil ty, ze si vybral a ohranicil jeden usek s najvyssou rychl. 70-75…zalezi od danej situacie, ale hlavne stale dbaj na to, aby si ani len neobmedzoval ostatnych ucastnikov cestnej premavky, potom to bude fajn…napr., ked sa niekedy ponahlam kvoli zachrane ludskeho zivota, tak na rychlomer ani nepozeram, iba na to, aby som tam dosiel…cize su rozne situacie a je ich veeelmi vela, nie len ta jedna 70-75…naozaj sa neda napisat od do, ale myslim, ze to nie je podstatne a urcite si neber priklad z niekoho, kto prekracuje rychlost…
Kanky takže pretože jazdíš dlhšie trasy, tak si si udelil výnimku a prekračuješ povolenú maximálnu rýchlosť a porušuješ vyhlášku a pravidlá cestnej premávky len preto aby si mohol podľa tvojich slov viac hodín využiť na sedenie alebo ležanie.. Nie je ti ani trochu trápne to tu takto verejne prezentovať a chváliť sa tým, plus ironicky zosmiešňovať tých, ktorí ťa na to upozornia ?
fh, aj ty by si si z toho mal zobrat len to spravne a dobre…
este si sa to nenaucil? zodpovednost nechajme na ten medzikus medzi volantom a sedadlom…
ale urcite takych ako si ty bolo, napisali, ze preco ides menej tam, kde sa da ist viac…tak jednoducho si z tej sorty, nie si prvy ani posledny
trochu trapne je, ze si si to zobral podla svojho a vymyslel si si chvalenie, plus ironicke zosmiesnovanie…mohol by si byt politik…
zrejme si to nepochopil, ale reakcia a odpoved bola presne rovnaka ako otazka…ale mozno by si to pochopil, keby si bol na mojom mieste, preto ta nebudem ironicky zosmiesnovat, ked nevies o co ide
ale dakujem vam, porozmyslam o tom ale polepsenie neslubujem, radsej sa budem viac setrit
Prirychlou rychlostou ohrozuje kazdeho. Uznavam, ze v lepsom aute sa da ist o nieco rychlejsie pri zachovani bezpecnosti, ale neznamena to, ze pre neho predpisy vobec nic neznamenaju. Obzvlast v hustej premavke, kde riskantnou jazdou usetri len minimum casu a zaroven spomaluje ostatnych.
zas je rozdiel kde prekrocis MPR o 20-25km/h, jazdit 70-75 v obci a 110-115 mimo obce je nebe a dudy…to prve je prasaren, druhe je bez vacsieho problemu zvladnutelne (a nie extra nebezpecne) na 80% ciest I a ciastocne aj II triedy…
Prilis rychla jazda je prejavom agresivity voci ostatnym. U mnohych vodicov to vyvolava dojem, ze aj oni musia viac sliapnut na plyn. Obmedzovanie protiiducich vozidiel nespravnym predbiehanim je na dennom poriadku, davat chodcom prednost na priechodoch prilis nehrozi, bezpecne obchadzat cyklistov len vynimky. Aj to je dovodom, preco je v ZA kraji za mesiac januar 10 mrtvych na cestach. Najlepsie niekoho zabit/zranit a potom ujst.
Teraz budes Kanky vyskakovat, ze ty si nikoho nezabil, lenze agresivna jazda vyvolava viac nebezpecnych situacii, podnecuje agresivitu dalsich. A kazdy kto porusuje pravidla prispieva k vacsiemu poctu mrtvych/zranenych, pretoze podporuje dojem, ze porusovat pravidla je nieco samozrejme/nevyhnutne bez coho sa neda existovat. Drviva vacsina ludi agresinou jazdou neusetri viac ako niekolko minut denne v priemere.
Trosku starsi dokument, ale jasne ukazuje kolko mrtvych ma na svedomi neprimerane rychla jazda (111 z 270 mrtvych je 41%):
“Vodiči motorových vozidiel zavinili v rámci Slovenskej republiky celkom 22.527 dopravných nehôd, čo predstavuje takmer 87 % z celkového počtu nehôd. Pri týchto nehodách bolo usmrtených 270 osôb (77,8 % z celkovo usmrtených osôb), ťaţko zranených bolo 1.145 osôb a ľahko zranených 5.958 osôb.
z toho rýchlosť – 4.610 nehôd (pokles o 2.973 nehôd), 111 osôb usmrtených (-77 osôb).”
pre mna je hlavny problem to, ze kto urcuje, co je bezpecne a co uz nie? niekto moze ist 110 a niekto moze ist na tom istom useku 80 a kludne moze ten druhy byt nebezpecnejsi (skusenosti, schopnosti, reflexy, poznanie vlastneho vozidla, natrenovane periferne videnie, atd).. privilegium povolenia viest motorove vozidlo sa dnes uz stalo akymsi vseobecnym pravom a tak sa na cesty dostava cela masa ludi s roznymi (ne)schopnostami a pre vsetkych platia rovnake predpisy. clovek co najazdi 100000 km rocne na aute s perfektnymi vysledkami v crashtestoch (vratane ochrany chodcov) smie ist rovnakou rychlostou ako 18 rocny chlapec na 20 rocnom bavoraku z osmej ruky.
a mimochodom, kto je viac arogantny? ten co si dovoli predbehnut kolonu aut alebo ten co sa v piatok poobede vyberie zo Ziliny do Martina a ide celu cestu 60 km/h a vytvori za sebou kolonu?
“a mimochodom, kto je viac arogantny? ten co si dovoli predbehnut kolonu aut alebo ten co sa v piatok poobede vyberie zo Ziliny do Martina a ide celu cestu 60 km/h a vytvori za sebou kolonu?”
tesat do kamena, v dnesnej dobe ma clovek pocit ze polovica vodicov vezie tehotne zeny alebo ma auto plne kristalovych vaz
Suhlasim z okorec uplne doslovne. Je dolezite kto urcuje co je bezbecne aka rychlost je bezbecna a kde a nie kto pacha priestupky. Aj ked nesuhlasim s porusovanim zakonov ale na druhej strane policajti nic ine nesleduju len Rychlost keby sledovali ostatne pristupky a brali by za ne vodicaky a nie tak ze o dve hodiny si ho vybavite potom by sa mozno veci zmenili ale v tomto state vzdy niekto niekho pozna.
predpisy a zakony su jasne na cestach vsetkych tried je urcena maximalna nie minimálna rýchlosť … a R a D je presne stanovená minimálka a maximálka a to je kvôli bezpečnosti …
arogantnejsi je sviatocny sofer v klobuku ktory ide 60 a je mu jedno co sa deje za nim…obdobne plati pre vodicov kombajnov, bagrov a traktorov ktorym je jedno ze je za nimi v kolone 50 aut a nemaju ani tolko chochmesu aby zastavili na vedlajsom parkovisku a nechali sa obehnut…
robertko - to je pravda, akurat ze u nas je s prehladom najhorsia disciplina vodicov, v nemecku, rakusku, UK ci USA sa s sofermi vystresovanymi dosiahnutim MPR prakticky nestretnes, tam ked je povolena 90 tak 99% ludi jazdi v intervale 88-92, u nas sa na takych usekoch jazdi 50-120…bezdovodne pomala jazda je takisto priestupok, akurat ze PZ SR je roky dosrana taketo veci pokutovat…
ale v UK ( USA nepoznam ) je ina situacia ine cesty iny soferi beru ohlad na kazdeho viac ako na seba … takisto IT ked proste jazdia ako blazni ale kazdy vidi kazdeho … ono je to asi tak ze na dedine aj SVK je proste malo tych aut a malo sa jazdi tak sa musis prisposobit ty ako sofer a tiez jazdu a nie aby sa tebe ostatní prispôsobovali .. takisto na SVK urcite nema kazdy na to aby si kupil auto kazdych 5 rokov uplne nove ze ho moze zodrat … a to nepocitam firemne auta .
ano presne tak su tam uplne ini soferi, to je zaklad…a nerozumiem pointe s autami, aj 15-rocne auto je schopne ist po okreske 90km/h…
devil tvoju standardnu demagogiu si niekam schovaj, nikto nehovoril o vytlacani protiiducich aut z cesty, asi to bude pre teba prekvapenim ale pri 110km/h sa da kolona predbehnut aj bez toho aby protiiduci sofer musel dupat na brzdu a prezehnavat sa este pol hodinu po tom
Neexistuje žiadna civilizovaná krajina na svete kde by to platilo.. sprav to v USA a povedz to policajtovi alebo potom následne sudcovi a ideš rovno bručať do basy , ostala Ti len sloboda prejavu trepať sprostosti
Ale to čo ty, Kanky alebo aj ďalší tu obhajujete je prejav myslenia v postkomunistickom priestore kde ľudia radi porušujú zákon, alebo pravidlá.. proste Ukrajina, Rusko, Balkán..lebo si myslia že oni sami najlepšie vedia čo robiť ..
Jano1 súhlas, len to sa musí zlepšiť výchova v školách, rodinách a možno sa niečo udeje aj u nás..ale som pesimista, táto spoločnosť je chorá ..
Chlapci, vaše diskusie o tom, kto je lepší alebo arogantnejší, sú síce zaujímavé, ale choďte si s tým niekde do témy OFF TOPIC. Ja som tu čakal niečo k D3.