Rožňava a doprava v tejto oblasti

Táto oblasť je dosť veľká na to, aby bola samostatná, je to dopravná križovatka a podľa toho má aj celkom dobrú cestnú a železničnú sieť, čo však aj znamená, že tu treba investovať do jej modernizácie ako aj do výstavby hlavne diaľničnej siete.

Cestná sieť. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Rožňava-Brzotín-Slavec-Plešivec-Čoltovo
  2. Rožňava-Krásnohorské Podhradie-smer Moldava nad Bodvou
  3. Rožňava-Gemerská Poloma-Henckovce-Dobšiná-smer horský priechod Vernár
  4. Rožňava-Rudná-Honce-smer Tornaľa
  5. Dobšiná-Mlynky-Hnilec
  6. Mlynky-smer Spišská Nová Ves
  7. Gemerská Poloma-Delava-Hnilec
  8. Krásnohorské Podhradie-Úhorná-Smolník-Smolnícka Huta
  9. Smolník-smer Medzev
  10. Henckovce-Roštár
  11. Plešivec-Dlhá Ves-hranice s Maďarskom

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Táto oblasť má pomerne dobre vybudovanú cestnú sieť. Je to miesto, kde sú strategické cestné križovatky. Aj práve preto je tu trasovaná a plánovaná rýchlostná cesta (RC) R2 a výhľadovo sa snáď niekedy bude takto postupovať aj v smere na mesto Poprad. Minimálne je potrebné tieto dva smery udržiavať skutočne na úrovni kvalitných ciest I. triedy a treba investovať na horskom cestnom priechode Vernár tak, aby tu boli menšie problémy hlavne v zimnom období.

Z hľadiska rozloženia cestnej siete je skôr potrebné investovať hlavne do opráv a zlepšenia parametrov predovšetkým ciest II. triedy tak, aby to boli kvalitné cesty II. triedy, teda nie je hneď potrebné ich prebudovať na cesty I. triedy.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

  1. Rožňava
  2. Plešivec
  3. Dobšiná
  4. Gemerská Poloma
  5. Henckovce
  6. Rudná
  7. Stratená
  8. Vernár

Nespomenul som ďalšie mestá/obce, ktoré ležia na trase RC R2, pretože práve R2 to bude riešiť.

Najviac potrebné je vybudovať cestné obchvaty práve na trase Rožňava-Poprad cez cestný horský priechod Vernár.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Železničné trate:

Tento región má celkom dobrú železničnú sieť, ale aj tak by bolo potrebné ju mierne rožšíriť. Konkrétne podľa mňa spojiť trate Dobšiná-Rožňava s smer Banská Bystrica-Brezno-Heľpa-Telgárt-Stratená-smer Gelnica.

Letecká doprava. :arrow_right:

Táto oblasť nepotrebuje vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP pre blízkosť letiska v KE alebo potom aj v PP.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

Investície do vodárenstva a kanalizačnej siete, ideálne financované s pomocou EU.

Podla mna RK Poprad-Roznava je zbytocna - bude tu D3+R3+R4 a to je viac ako dost, … od PP bude privadzac na plny profil po KK az kedy :question: a dalej v smere na Polsko to nema vyznam pre R4 - a vnutorna RK takto postavena nema vyznam. Tu staci investovat do cesty I. triedy tak aby tu bolo napriklad 2+1, 1+2 pruhov kde to treba. :wink:

Suhlas, navyse tato RC by bola zrejme velmi draha, kedze by prechadzala cez NP Nizke Tatry a NP Slovensky Raj. A ako to tam poznam, tak by bol potrebny velmi dlhy tunel od Dobsinej az po Vernar kvoli velkemu vyskovemu rozdielu. :wink:

Ale tak to ja som sa zamyslel co by mohlo byt za 20-30 rokov. Je mi jasné, že to nebude realne, lebo SR nie je Benelux, ale predstava je to pekna, ze by sme mali takuto RC pre vnutornu potrebu. :laughing:

Rožňave chýbajú investori. Gemerské mesto firmy obchádzajú, ani nežiada štát o príspevok na priemyselný park. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4677

Moja otázka: Je na vine len zlá infraštruktúra alebo neschopné vedenie mesta/regiónu :question:

Asi oboje, ale mozno najvacsiu chybu maju nasi predkovia, ze si od Dnepru nevysliapli viav na zapad :smiley:

Oprava…nevysliapali viac …

Čo bolo, to bolo, dnes je tu nová doba. SR je v EÚ, NATO, OECD, aktívne sa zapája do mierových misií OSN.

Pýtam sa, prečo v Rožňave spia až tak, že sa tam ani priemyselný park nerozvíja, pričom takáto oblasť je dnes podporovaná automaticky. Dnes stačí aj pár menších investorov, spolu do 500 nových pracovných miest. Ale bude to súkromný sektor, ktorý podporí služby atď.

Dobre, nie je tu R2, ale je tu hlavná cesta, ktora zatiaľ stačí. Problém bude asi niekde inde. :laughing:

Dy, takychto miest je na Sk vela, bohuzial, napriklad taky Presov…tam vedia, ze nevedia kde a kam dat park :sunglasses: Asi je to specialita samosprav, ze robia chyby tam, kde by mali mat priority bez chyb…Roznava potrebuje investorov, nema , ani neziada o peniaze na park…popritom tam maju najhorsiu nezamestnanost na SK. Asi maju miestny " ine priority" :confused:

Tu už len faktická pripomienka: dlhodobá najväčšia nezamestnanosť je v okrese Rimavská Sobota, kde je aj potrebné uznať, že tam naozaj chýba tak cestné ako aj železničné prepojenie regiónu, starí investori odišli, poľnohospodárstvo upadá, do toho problém s Rómami. Najväčší zamestnávateľ je tu štát a samospráva, čo je samozrejme chyba.

V r. 2007 prebehne štúdia k potrebnosti výstavby cestného obchvatu centra tohto regiónu, okolo mesta Rožňava. Ja len dopĺňam, že sa tu stretávajú cesty I/50 (západ-východ) a I/67 (sever-juh) s cestou II/526, čo je cesta na Revúcu.

Z reálneho hľadiska tu ani nie je čo riešiť:

Cesty tu spravuje predovšetkým SSC, chýba tu RC R2 a cestný obchvat, ktorý by mala postaviť SSC. Inak je tu minimum ciest III. triedy. Skôr by sa mala vyššia samospráva zameriavať na opravy ciest II. triedy ako napr. už spomenutá II/526, ale aj II/587, II/533 alebo II/549.

Ako vyzerá cestná sieť miestnych komunikácií v samotnom meste Rožňava, vie niekto :question:

Košický kraj plánuje obnovu ciest zhruba za dvesto miliónov :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6392

Správa a údržba Rožňava plánuje rekonštrukciu dvoch úsekov ciest v cenovom rozsahu 23,5 až 25,8 mil. Sk.

Motoristi, pozor na žaby! :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6424

Rožňava môže pre spor o nepostavenú čerpačku skončiť v nútenej správe :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6459

Primátor Rožňavy Vladislav Laciak neskrýva úžas. Pred pár dňami sa dozvedel, že mesto možno bude musieť zaplatiť 120 miliónov korún.

KSK investoval v tomto roku do rekonštrukcie ciest takmer 580 mil. Sk :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8375

V okrese Rožňava sa zlepšili podmienky na cestách 3. triedy medzi Plešivcom a Gemerskou Hôrkou, Dobšinou a Vyšnou Slanou a Roštárom a Brdárkou.

Chodca dvakrát zrazilo auto, zraneniam podľahol :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8477

Plán prípravy a výstavby ciest II. a III. triedy na území KSK

kosice.regionet.sk/NR/rdonlyres/ … mapyRV.rtf - SC KSK SaÚ Rožňava

mesto ziskalo od statu 170 millionov na priemyselny park:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8891

Doprava v meste Rožňava

Cestná doprava
Regiónom horného Gemera prechádzajú dva významné cestné ťahy.
Cesta I. triedy č. 50 (E 571) východo-západným smerom a cesta I. triedy č. 67 severo-južným smerom.

Cestné vzdialenosti z Rožňavy
Bratislava - 329 km, Nitra - 238 km, Zvolen - 143 km, Banská Bystrica - 143 km, Poprad - 74 km, Košice - 70 km

Autobusová doprava
Z Bratislavy (cez Nitru, Zvolen, Lučenec) do Rožňavy premávajú spoje denne približne každú druhú hodinu. Z Košíc do Rožňavy premávajú spoje denne približne každú hodinu.

Železničná doprava
Z Bratislavy do Rožňavy (cez Zvolen) premávajú denne dva rýchliky. Z Košíc do Rožňavy premávajú denne štyri rýchliky a niekoľko osobných vlakov.

Letecká doprava
Najbližšie letisko je v Košiciach (KSC) vo vzdialenosti 70 km od Rožňavy.

Tu sú detailné informácie k priemyselnému parku v Rožňave:

iproznava.eu/

Neverim :wink: Z Roznavy si pocital cestu do BA cez Zvolen? :smiling_imp:

Inak RV-BB aj RV-ZV su 143 km?
Vidim to asi na preklep, podla google maps je RV-BB 134 km cez Horehronie a 161 cez Zvolen.