Rekonštrukcia, optimalizácia trate Nové Zámky - Zvolen

Dočkáme sa niekedy rekonštrukcie tejto trate na podmienky 21.storočia? Zrejme sa dostane na rad až po dokončení všetkých koridorových tratí.

odpoved je tu, (dakujem DrX)

viewtopic.php?f=35&t=20807

pre upresnenie ta 140-ka je medzi sencom a sladkovicovom a 120/90 po palarikovo/surany je na trati 130, dalej vedie trat 150 a tam je priemer okolo 70 km/h, podla ZSR nie su peniaze (v preklade vsetko sa mina na BA-ZA) a podla palcaka je to dokonca OK (v preklade trat nevedie cez cez ZA).

Tak to je pekný výsmech, lebo tá trať má v má v mnohých miestach veľmi zlé parametre. Nevravím, že to má byť prvé na programe, ale aby sa tvárili, že to nie je ani v pláne…

Ako je to hamba ze sa ani neplanuje zlepsovat parametre trate 150. Mozno kapacitne postacuje ale parametrami je to za 4- na dnesnu dobu. Mohly aspon urobit projekty a pripravovat vykup pozemkov na useku Surany - Levice.

rekonstrukcia dvoch kratkych usekov. uzavretie trate na 4 a pol mesiacov s tym ze najhorsieho useku pri hrone sa rekonstrukcia vobec netyka cize vyrazne meskania budu aj po rekonstrukcii.

Hodnotenie ÚHP pre KRŽZ Hronský Beňadik - Nová Baňa:
mfsr.sk/files/archiv/35/Hod … gR50Ht-M_A

ŽSR chce zrušiť koľajisko nepoužívanej výhybne Tekovská Breznica, ÚHP ju navrhuje obnoviť a diaľkovo ovládať.

ŽSR vyhlásili VO na zakázku “ŽST Hronský Beňadik - z. Tekovská Breznica – ŽST Nová Baňa, rekonštrukcia dopravnej cesty”.

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/473793?cHash=d763d97061ad0e89be8ecb9a3bbd5e85

Neosvojili si odporúčanie UHP. citujem “V rámci stavby bude odstránená infraštruktúra bývalej výhybne Tekovská Breznica, ktorá je nevyužívaná a dlhodobo vylúčená z prevádzky pre jej zlý technický stav.”

OPIS zakázky:
Súčasťou stavby je rekonštrukcia železničného spodku a zvršku v úseku Hronský Beňadik – Nová Baňa (mimo), čím bude zvýšená únosnosť podvalového podložia, čo spolu s vybudovaním účinného odvodnenia prispeje k odstráneniu častých obmedzení traťovej rýchlosti. Optimalizáciou smerového vedenia a parametrov oblúkov trate dôjde k zvýšeniu traťovej rýchlosti a skráteniu jazdných časov v danom úseku. Realizáciou stavby dôjde v ŽST Hronský Beňadik a na zast. Tekovská Breznica k rekonštrukcii nástupíšť (s výškou nástupnej hrany 550 mm nad STKP) a prístupom k nim, k rekonštrukcii osvetlenia, čo prispeje ku zvýšeniu kultúry a komfortu cestovania ako aj zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich. Stavba zároveň rieši rekonštrukciu železničných priecestí tak, aby spĺňali predpísané parametre pre daný druh križujúcej komunikácie. Dôjde k oprave a v niektorých prípadoch k rekonštrukcii, či úplnej prestavbe stavieb železničného spodku, ako sú mosty, priepusty a zárubné múry. V ŽST Hronský Beňadik bude vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie typu elektronické stavadlo (vrátane zabezpečeného posunu), čím sa zároveň dosiahne úspora obsluhujúcich zamestnancov.

tato docasna optimalizacia bude dobra priprava a zaklad na buducu juznu 160ku prip 200ku ktora sa tam idealne ponuka a hodi aspon na rovinate useky urcite po dokonceni severnej trasy snad ak nepridu zlodejske vlady, budu na to aj financie ci uz z eu alebo zo spolocneho fondu dopravy ktory dufam na sposob ciech vznikne staci sa len inspirovat u susedov, odkukavat uz funkcne veci z okolitych statov..

V zmysle plánu výluk na rok 2024:

Nová Baňa - Hronský Beňadik TK - KRŽZ od 01.04 - 31.12.2024

zevraj ponuky boli vyhodnotene a najnizsie boli cenovo velmi podobne. ale neviem ziadne podrobnosti.

Video Nová Baňa - Hronský Beňadik:
m.youtube.com/watch?fbclid=IwZX … e=youtu.be

to ani nepozeram, stacilo mi vidiet pripravne prace a som to vypol.. lol to len 2 roky pripravovali tento kratky usek? ved uz sa o tom hovorilo niekedy v polovicke obdobia predoslej vlady este pocas covidu, neskutocne.. a navyse sa neda nazvat ani modernizaciou ale skor optimalizaciou.. kks a my tu chceme do par rokov trate na 160-200? smiech cez slzy.. vidno ze sme totalni amateri okolite staty su niekde celkom inde..

Ale veď od Novej Bane už jazdí “Pandera”!?
youtu.be/lQQZXBB7kaM?t=70

ked uz sa spomina juzna trasa, vyslo aktualne video H.Benadik-Nova Bana youtube.com/watch?v=mXek4c67nqI

Nové video
youtu.be/1YzoYTIyaPg
Veľmi to ako optimalizácia trate nevyzerá. Žiadne natiahnuté oblúky. Asi by mal platiť nejaký zákon, že po takýchto rekonštrukciách nesmie byť traťová rýchlosť nižšia, ako 100 kmh.

Pozeram, ze pri tejto rekonstrukcii (alebo lepsie povedane odstraneni havarijneho stavu) sa vobec nerata s buducim zdvojkolajnenim trate. Velka skoda.

Dosť. Inak vedeli by ste niekto odhadnúť, koľkonásobne viac by to tu stálo spraviť poriadne (teda dvojkoľajná a povedzme aspoň 120 km/h, keď už 160 je príliš)?

kludne aj tych 160 (jedna sa o hlavnu trat to nie je regionalka kde sa hodi a dava 120 ) tam uz teraz chodia a aj budu do buducna chodit masiny ,supravy aj vagony na 160, ale to by museli zmenit trasovanie za rieku hron kde je kopec miesta aj na dve trate subezne ,urcite netlacit trat do uzkeho miesta medzi okresku a hron, uz toto je z principu chore..

1 lajk

je fajn ze sa to natiahlo az ku kozarovciam. chapem ze sa setrilo ale je velka chyba ze ani vyhybnu neobnovili, vlak moze statim na mieste stratit - 5-10 minut co je aj nasobne viac nez by sa ziskalo nejakou vyssou rychlostou.

okrem toho to vyzera ze sa setrilo aj na vykone, malo techniky. radsej nechaju ludi sa vozit rok v autobusoch.

Ako pokračuje rekonštrukcia, zábery zo stanice Hr. Beňadik:

1 lajk