Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

A co ma ENEL so zlavou na prenosovych poplatkoch a na prispevku do Národného jadrového fondu? A to je vacsina z tej zlavy. A myslis si, ze ENEL je socialny podnik? To len stat dostane mensie dividendy ako ENEL pretoze si ich vybera takymito zlavami.

Zas mi tu podstrkavaj tej Tvoj trapny vypis cien.
dialnice.info/viewtopic.php?f=10 … 50#p148410
Drzis sa teorie 1000-krat opakovana loz sa stava pravdou?
To ideme znovu dookola rozoberat, ze si si hodil kurzy ako sa Ti pacilo?

Vrtižer - Hričovské Podhradie presahuje 5,791 mld. Sk za 12,9 km, 448.9 mil.SK/km
Hričovské Podhradie - Žilina Strážov presahuje 5,337 mld. Sk. lenze dlzka 8.479 km ako po case aj NDS konecne upravila, 629 mil.Sk/km.
cestovanie.sme.sk/c/3091524/otvo … -a-d3.html
ndsas.sk/useky-hricovske-pod … 44224s264c

No a kedze si reagoval na cenu R2 Ozdany takto:
“skus si to precitat este raz, najma cast nereflektuju kurzovy vyvoj, v case odovzdania R2 boli kurzy cca 1:38, okolo roku 2002 dokonca 1:44 tym padom vsetko vychadza, ale aj tak ti to moze byt jedno lebo tento prepocet “zlacnil” aj dialnicu na severe.”
A tie useky D1 a D3 sa otvorili v januari 2007, pricom Ozdany sa otvorili v decembri 2006, mozme pouzit ten isty kurz “cca 1:38”
Takze si mal uviest D1 Vrtizer - HP 11.8 mil.E/km a D3 HP - Strazov 16,55 mil.E/km

D1 Sverepec - Vrtizer
Zmluvná cena výstavby oboch úsekov bola 272,85 mil. eur (bez DPH) za 9,6 km, 28.4 mil.E/km
abc-byvanie.sk/stavebnictvo/ … _a_udrzby/

Spolu 565.4 mil.E za 30.98 km je 18.25 mil.E/km

zmluvna cena stavby je 103.586.874 eur bez DPH za 8.372 km, 12.37 mil.E/km, ale “Práce navyše predstavujú 4,88 %.” teda 12.97 mil.E/km
ekonomika.sme.sk/c/5728114/usek- … mpaign=rss
lenze:
Konečná cena za výstavbu tohto úseku by mala byť v porovnaní so zmluvnou cenou 103,59 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) zvýšená približne o päť percent.
doprastav.sk/14163
I.etapa ZC-SP Zmluvná cena stavby predstavuje 1,56 mld. Sk (51,78 mil. eur)
Priemer na celych 18 km R1 Zarnovica - Sas.Podhradie vyjde 8.9 mil.E/km.

Extremne drahy usek cez PB to vytiahol tesne nad 2 nasobok. Keby som zobral PB, centrum - ZA, tak to vyjde troche menej.

Na druhej strane stavebny naklad na R1 PR1BINA vychadza 18 mil.E/km, teda podobne ako Sverepec - ZA.

To je tak ked si vyberas ceresnicky z torty.
Ja si vyberiem pre porovnanie zase R1 PR1BINA a beriem zase len stavebny naklad 900 mil.E, teda cca 18 mil.E/km a pozriem sa na intenzity za Nitrou 18210 a pri Zlatych Moravciach 11219 a priemer tych ako pises ±15 tisic a to porovnam s LL-DS kde boli intenzity 25-30 tisic a zatial cena 338 mil.E za 13,5 km, teda 25 mil.E/km, ale treba ratat, ze rezerva 10 % nebude stacit a pride sa za 5 rokov dalsich 10%, teda cca 27,5 mil.E/km a potom bude cena 1,5 nasobok ale intenzity 1,8 nasobok.

A chcem vidiet s cim budes porovnavat 16,5 km DS-Turany + 2 km R3 za 138 mil.E. To je lacnejsie ako R1 Zarnovica - Sas.Podhradie.
Alebo chces porovnavat R2 Pstrusa - Krivan s D1 DS-Turany?

Ale mozno sa Ti zda, LL-DS vhodna na porovnanie s Pstrusa - Krivan? Priemer cca 27 tisic voz./24h a cena po navyseni o 10% 27,5 mil.E/km, ku necelych 15 tisic voz./24h a 17 mil.E/km. Nemozem si pomoct, zjednodusene pocitane vychadza lepsie Visnove.