Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Bez toho aby som komentoval predchadzajuce prispevky…ma napadli krcmove reci ludi zo severu ako je oblast mimo severu a zapadu neatraktivna a pod…

sme.sk/c/2040675/Primator-Pu … kojny.html

Pan primator Puchova by sa mal zamysliet kto vsetko platil cez dane toho casu vystavbu matadoru…tak nech sa snazia byt konkurencieschopny a nie oplakavat monopolne postavenie z cias ustrednych vyborov. :smiling_imp:

4 mld. SKK. Nasyp ich do 2-3 firiem po 1-2 mld. SKK a uvidíš ten rast. Povedzme do chemických spoločností. Taká firma by za 0,5 mld. SKK oddlžila z čias V.M. a 1 mld. SKK by investovala. Zamestnala by viac ako 1000 ľudí, t.j. spolu 2000 ľudí, ozdravili by sa. Okrem toho všetky chem. spoločnosti na Slovensku financujú aj rozvoj miest, v ktorých sú a nepotrebujú vyvolané investície, akými sú D alebo RC. A tiež by vydržali zamestnávať ľudí viac ako 10 rokov.

V tom majú pravdu všetci domáci podnikatelia. Táto forma štátnej pomoci vo výške 21% je už prehnaná. Pretože to je 4 miliardy SKK na 1600 pracovníkov. A to je len priama pomoc. Nepriama bude v infraštruktúre, s ktorou sa vôbec neráta.

inak tych 21% je vela, a bohvie ci to nebude mat dohru. EU povoluje 15%. poliaci ponulipomoc asi 9,8% resp 10%.

21% je mooc

Tak ci tak to musi schvalit EU…mozno bude 15 % a zvysok sa zamaskuje…napokon ani ZA nemusi mat ciste svedomie ohladom stimulov…

a k tomu oddlzeniu firiem, hm, to je zbytocne ak tam ostane ten manazment, ktory ju zadlzil…

Porovnávať investíciu v ZA s LV je smiešne a trápne, pretože nebyť tej v ZY, tak táto nepríde a naviac, investícia v ZA zdvihne export SR o 20% a investícia v TT tiež o 20%, ale investícia v LV o toľkoto nie. Okrem toho, D1 cez ZA ísť mala a už mala byť aj otvorená. Zase Devil nepodhodnocuj ZA a nepovyšuj LV.

Je jedno, čo je tam za manažment, vtedy sa úvery brali a úroky boli nad 20%. A ver tomu, že 80% chemických spoločností už nie je v tých rukách, ktoré ich sprivatizovali.

Ja ako stavbár D a RC a iných stavieb sa ešte vyznám v tom, že je potrebné pre SR, aby sem prišli investori, nech sa im dajú úľavy, nech sa im aj pomôže, ale ak tá pomoc má prekročiť 10% celkovej investície, tak potom treba začať pomáhať aj domácim firmám. To snáď ešte uznáš. Pretože potom sem síce prídu nové spoločnosti (západná časť SR, časť KE a PP), ale staré skrachujú a regionálne priepasti medzi západom a východom SR už nezachráni ani D1 alebo R1, pretože už nebude čo spájať.

Dám Ti 1 príklad. Stavebná spoločnosť Holcim, dodávateľ cementu, … moderná spoločnosť na Slovensku skončila v - (mínuse), pretože investovala 2,2 mld. SKK do závodu v Rohožníku a má mínus skoro 100 mil. SKK, to jest dlh. A to sú ešte tí úspešní v slov. priemysle.

A ty zase neprecenuj ZA, nepripravena v nijakej oblasti, zmluva taka ze sa s PSA neda ani porovnat, proste bordel. Vsade musia splnat milion podmienok, ale ZA to dostala takym sposobom ako kedysi dotovali komunisti BB. Pazrava nad Vahom.

A nie som si vobec isty, ze by bez KIE by sem iny nechodili, to si vyhod z hlavy. Stimuly dostanu aj domaci, nech preinvestuju 20 miliard a bude to, stavaju sa priemyselne parky a to aj tam kde nie su D/RC tak kde je problem :question:

ZA by so tiez neprecenoval, ale faktom je ze tam prisla KIA, ktora pritiahla dalsich korejcov. to ze PSA mala kusok ine podmienky bolo aj pripravoc. chyba ruska, slubuje aj to co nema :-/ je to skor uz len sikovnost slotu, ze to vyuzil …

ad stimuly a domaci, aj matador dostal stimuly (resp bolo mu odopustene asi 2mld ak bude investovat), a dalsie firmy. len pointa je v tom ze malo firiem na slovensku moze investovat co i len 100 milinov euro. nieto 20 miliard.

inak tych priemyselnych parkov, zase tak vela nie je .. ale faktom je ze infrastruktura je vzdy dolezita

btw. pazrava nad vahom inak ak si pamatam dobre bola PB ? :slight_smile:

no vsak o to ide…

priemyselne parky sa velmi velmi zanedbavali a ani nemusi byt pri nich D/RC, samozrejme ak tam chcu pritiahnut velku firmu tak ano…

Este k tym stimulom: LV 20 mld. investicia/4 mld stimuly, KIA 34 mld/8-9 mld stimuly…tak kolkoze je to % :question: :wink:
sme.sk/clanok.asp?cl=2037718

prva korejska firma ktora prisla bol Samsung, a aj Hankook by prisiel aj bez KIE ak by ta nechcela nikam expandovat, proste dane, mzdy atd, zakonnik prace atd…

Ale, no tak, asi neviete o čom je investícia v LV. HANKOOK je priamym dodávateľom pre KIA a tejto investícii pomohli tí, čo investujú v ZA, to je predsa verejne známe a je to potvrdené aj zo strany KIA aj zo strany MH SR, p. Ruska.

Štát nedáva žiadne stimuly domácim firmám, to je tiež známe. Inak by tu nebola taká katastrofálna situácia vo viac ako 100 podnikoch, ktoré zamestnávajú viac ako 150 000 ľudí. Do 10 rokov budú zamestnávať menej ako 100 000 ľudí, platia dane, sponzorujú mestá a regionálny šport a nepotrebujú ďalšiu infraštruktúru. O tomto Devil sa skutočne nehádajte.

A prečo išla KIA na sverné Slovensko? Pretože severné Slovensko má najrozvinutejšiu infraštruktúru (diaľnica, železnica, cesta I. triedy, letisko, rieka, iné siete) a hlavne ľudí, ktorí vyštudovali strojárstvo, dopravárstvo. Toto jednoducho juh nemá. Takže u vás je to “pažravý Váh”, pre mňa je to neschopný juh.

Samsung GA nie je a nebude Hankook LV, pretože to je o úplne inom segmente.

No koľko je to%?: 20% a viac a to je nezdravá podpora hlavne, keď domáci investori nemajú ani 1%.

inak taketo stimuly vlada robila za meciara, ako myslene to bolo dobre, len problem zostal v tom, ze teraz ma SR 64 miliard nedobytnych pohladavok (a to uz sa asi 30 miliard odpisalo..)

toto bohuzial ide tiez na vrub do istej miery aj predchadzajucej dzurindovej ale najma meciarovej vlady. slovensko zacalo s priemyselnymi parkami az posledna krajina.

KIA investuje asi 50 miliard skk, to len na upresnenie. podpora hankook by mohla byt aj mensia, to je fakt..

KIA taha sem dalsich korejcov, bez nej by tu nebol ani hankook, ani matador by nemal JIV s korejcami, ani lednicke rovne asi 1500 novych miest a prijdu dalsi. korejci si davaju zakazky len sami sebe, ale nie su v europe etablovani, a je dobre ze HQ si beru slovensko.

samozrejme zakony, stimuly su tiez dolezite, ale netreba to prehanat.

ad samsung, po nom ma este vlada asi 2 mld nedobytnu pohladavku zo spolocnost samsung calex zlate moravce, ale to si uz moc ludi nepamata …

inak uz som trosku OT, ale chcel som to len na vysvetlenie :slight_smile:

A to mas odkial :question: , k nicomu takemu sa v zmluve nezaviazala…ma to byt okolo 30 mld. Ak clanok SME nie je dost dobry, prosim, ale potom uved lepsi zdroj. :arrow_right:

To je najdolezitejsie.

a odcitujem zo zmluvy s KIA, ktora dost postrada konkretnosti:

"V prípade, že KIA preinvestuje celkom menej než štyristo päťdesiat miliónov euro (€ 450 000 000), vrátane všetkých investícií, či už budú spĺňať podmienky ako Oprávnené náklady pre účely štátnej pomoci alebo nie, vychádzajúc pritom výlučne zo svojho podnikateľského úsudku a rozhodnutí, a nie z dôvodov, ktoré možno pripísať Slovensku alebo Žiline, alebo zhoršeniu všeobecných podmienok investovania na Slovensku alebo akejkoľvek udalosti vyššej moci, potom bude možné upraviť celkovú čiastku ostatných investícií stanovených v Prílohe IV, ktorých realizácia sa od Slovenska vyžaduje, úmerne so znížením výšky celkovej investície spoločnosti KIA, ktorá bola racionálne a objektívne vynaložená na Projekt (vrátane všetkých investícií či už spĺňajú podmienky ako Oprávnené náklady pre účely štátnej pomoci alebo nie) v porovnaní s výškou investícií stanovenou v investičnom pláne Prílohe VI. V takomto prípade, Slovensko a KIA prerokujú a dohodnú sa na tom, ktoré položky a konkrétne čiastky ostatných investícií Slovenska spomedzi položiek ostatných investícií Slovenska zostávajúcich na realizáciu sa nezrealizujú.

Nic konkretnejsie som tam nenasiel, a btw. PSA zamestna viac ale prinajhorsom rovnaky pocet ludi (a tiez to zdaleka nebude 50 mld. Sk, takze “50 mld. investicia” je len Slotove a Ruskove vymyvanie mozgov (kedze pri PSA este Rusko nebol ministrom…) :wink:

Devil, pletiete dve rozne sumy, 9 mld. Sk a 34 mld.Sk, ktore sa odvijaju na uplne inom zaklade (na roznej hodnote investicie) a teda spolu nekoresponduju. Ked uz sa ohanate zmluvou s KIA Motors, tak tam je uvedene pre KIA MOTORS CORPORATION:
“Platné zákony a predpisy EÚ obmedzujú dovolenú štátnu pomoc, ktorú môže Slovensko poskytnúť spoločnosti KIA na realizáciu Projektu na najviac pätnásť percent (15 %) Oprávnených nákladov Projektu.”
a pre Hyundai Mobis:
"Slovensko poskytne spoločnosti Mobis Slovensko dotáciu štátnej pomoci na regionálny rozvoj rovnajúcu sa Čistému grantovému ekvivalentu vo výške pätnásť percent (15%) Oprávnených nákladov, bez akýchkoľvek daní, ktoré spoločnosti vzniknú v súvislosti s Projektom, ako je uvedené "

Faktom je, ze skutocna vyska investicii oboch firiem nie je presne znama, bola uvadzana v mediach az do vysky 1,5 mld. EUR. A z toho sa odvijala suma dotacie vo vyske az do 9 mld. Sk pre kurz 40 Sk za Euro.

V zmluve je aj veta pre KIA MOTORS CORPORATION:
"Ak budú skutočné Oprávnené náklady vynaložené na Projekt v rokoch 2004 až 2006 vyššie alebo nižšie než plánované Oprávnené náklady, ktoré boli základom peňažných dotácií, ktoré už boli vyplatené, potom sa upravia peňažné dotácie splatné v roku 2007 tak, aby kompenzovali celkový rozdiel medzi skutočnými a plánovanými Oprávnenými nákladmi. "
a pre Hyundai Mobis:“Ak budú skutočné Oprávnené náklady vynaložené na Projekt v rokoch 2004 až 2006 vyššie alebo nižšie než plánované Oprávnené náklady, ktoré boli základom peňažných dotácií, ktoré už boli vyplatené, potom sa upravia peňažné dotácie splatné v roku 2007 tak, aby kompenzovali celkový rozdiel medzi skutočnými a plánovanými Oprávnenými nákladmi.”

Takze tvrdenie, ze dotacie budu 8-9 mld. Sk a investicia 34 mld.Sk nekoresponduje s uzavretymi zmluvami. Teda pre investiciu 60 mld.Sk je dotacia 15% rovna 9 mld. Sk. Pre investiciu 34 mld. Sk by mala byt dotacia najviac 5,1 mld.Sk.

v zmluve nic o konkretnej vyske investicie nenajdete vobec nic, a myslim ze kazda ina investicia ma v zmluve uvedenu konkretnu vysku.

Faktom je…1,5 mld…v mediach…, v zilinskom vecerniku :question:

Markiza minuly tyzden zhodne so sme uviedla 34 mld. Sk, ale este raz, uvedte iny, doverihodnejsi zdroj a nie vypisujte mi o “faktoch”.

A posledna veta je snad vtip, co je to “dotacia”, kludne to moze aj 30% a 1/2 pojde “na rozvoj regionu”, ktora akoze “nebude suvisiet” s investiciou…chapeme sa :question:

investicia je predbezne 1,1 mld euro s tym ze korejcom sa zapacilo a mozno nieco prihodia. vela to nebude, ale celkovo tych 40-50 mld skk po prepocte.

zdroj nie je ani od sk vlady (tam hadzu s cislami, ze by jeden nechapal), ale od kia & mobis.

Devil vás je zaujímavé pozorovať. Vy na jednej strane manipulujete s tým, aké sú investičné stimuly pre KIA a MOBIS, aby ste obhájili postup vlády v prípade HANKOOK-u, pretože pre vás je to “vojna: sever proti juhu, ZA vs. LV” a podľa toho potom manipulujete aj s cestnou sieťou. Na severe je rozvinutá, v ZA bude už čo nevidieť a v LV je zatiaľ len obchvat. Nakoniec tu hrozí, že sa ešte presunú peniaze z R1 a R2 na R7(3), pretože peniaze z D1 a D3 sa presúvať nebudú. :sunglasses:

Devil, potom nechapem, preco do tej dotacie nezapocitate aj dialnicu Trnava - Zilina. Na jednej strane sa ohanate textami zo zmluvy, na druhej strane si vysvetlujete pojem “dotacia pre KIA” uplne mimo ramca zmluvy. Do regionu tecu vacsie peniaze nez tiekli a ocakava sa, ze to region statu aj vrati v podobe dani a prispevkov na poistenia.

Sluby o dialnici do Ziliny do novembra 2006 zostali len na papieri a nejde mi o usek cez PB, ide o usek Hricovske Podhradie - Zilina, Strazov a o usek Sverepec - PB,zapad. Neurobilo sa za rok skoro nic preto aby tieto useky boli r.2006 spojazdnene. Vlada neurobila nic preto, aby sa mohlo efektivnejsie vyvlastnovat pod infrastrukturu, aby sa mohlo vyvlastnovat pod vyznamne investicie. Vlada nezabezpecila, aby sa transparentne dotacie vyuzivali.

kym to nie je v zmluve je to len “akoze”. A “akoze” k nicomu nezavazuje.

Caesar, “na severe je rozvinuta”…no to by som nepovedal…

Samozrejme vystavba D je u nas kopa nestastia..a ziadne presuvanie to uz nezachrani…proste D1 BA-KE v r. 2015 je neskoro a zbabrane…

No, presne tak. Na severnom hlavnom ťahu je lepšia infraštruktúra než na južnom ťahu.

To je ako porovnat slepého s jednookym… :slight_smile:

ide o to ze staty s kt. sa mozme porovnavat (ekonomicky) si za zhodné prostriedky postavia viac..nie je potom podstatne za ci mame alebo nemane tazky alebo lahky teren.

proste je dost D/RC, alebo nie je, inac su to len vyhovorky.