Rakusko - Austria

Dalsia vyspela krajina EU. Rakusko. Ponukam viacere linky. :arrow_right:

Asfinag - vignette.at/

Na tejto stranke najdete vsetky info o celej dialnicnej sieti Rakuska.

Dalsi dobry link: sattledt.oevp.at/verkehrf.htm

Z obsahu: vela rozostavanych usekov, podrobny popis + photo:

sattledt.oevp.at/ooe/frames/umfkibaufr.htm
sattledt.oevp.at/ooe/frames/pyhrnabfr.htm
sattledt.oevp.at/ooe/frames/tuklaus1fr.htm:sunglasses:

Osobne odporucam obidva links. :sunglasses:

A ja pridam ďalší link. Ak môžem :smiley:
members.a1.net/wabweb/index.htm

priama adresa na asfinag je www.asfinag.at :wink:

inak MH tu uz dal do fora davnejsie mapu planovanych dialnic v rakusku zo 70tych rokov a sedi to aj dnes :wink:

dialnice.info/album_page.php?pic_id=144

a pre nas relevantna A6 (ktora mimochodom bola uz v tych 70tych rokoch na mape ..)

dialnice.info/album_page.php?pic_id=129

Ked som isiel Kittsee-Parndorf, vsimol som si, ze vlavo od cesty robia nejaky koridor. Podla mapky dialnice.info/album_page.php?pic_id=129
ma byt ale nova dialnica vpravo od existujucej cesty.
Viete mi dat info co to je?
dakujem

Môže to byť nejaká preložka B50, lebo keď si všimneš na tej mape, sú oranžovým zaznačené aj menšie úseky na B50. Alebo výstavba mimoúrovňovej križovatky, možno preložky inžinierskych sietí, môže to byť čokoľvek.

vlavo ? vykopy su vsak normalne v pravo. len nejake casti cesty sa preklada. a potom co som si vsimol tam kladu kable …

Prelozka by mi sedelo, je to suvisly rovnobezny pas.
Aj ked nie celkom chapem zmysel prelozky, ved su to same polia vôkol :slight_smile:

zrejme kvoli trasovaniu dialnice. alebo ze nekupili vsetky pozemky :wink: tazko povedat :slight_smile:

Pozeram, ze diskusia sa tu rozbehla v tejto teme. Tak ja uz len doplnim, ze Rakusko je statom, ktory vie ako sa maju dialnice stavat:

  1. Velmi dobre podmienky a jasne pravidla.

  2. Dopredu zname plany a zabezpecene peniaze.

  3. Vsetky studie su spravnene a so samospravou sa jedna fair-play, potom nie su problemy s vykupom pozemkov atd.

Zaver: Toto vsetko zabezpeci plynulu vystavbu a teda minimalne predrazenie - to sa stane, ak nastanu neocakavane problemy, … nedostatocna geologicka studia (sorry magnus, ale aj vo svete sa to stava) alebo ma problemy samosprava atd. … krach stavebnej firmy. Ale to sa v Rakusku nestava pri vystavbe dialnic, hlavne kvoli tym jasnym podmienkam. :wink:

na http://www.asfinag.at su nove informacie o vystavbe A6 (Branco dakujem za upozornenie)
Priama linka je tu :
http://www.asfinag.at/strassenbau/bauprojekte/a6/files/A6aktuell_Nov2005_korr2.pdf
Pekne napisane, aj obrazky, takze sa da tomu rozumiet :wink:

Z dokumentu som vyrozumel, ze ide o docasnu prelozku cesty dolava (smer BA-Parndorf) z dovodu vystavby mostu.
Nie je mi presne jasne, ako im tych par metrov pomoze, ale ani sa nevolam Bruce, takze je to OK :laughing:
Slubuju, ze to potom daju naspat a poupratuju!

Samotne teleso dialnice povedie vpravo od cesty B50
Je tam v dlhom useku 50 km/h a budu casto kontrolovat dodrziavanie :exclamation:

Takze 16 rokov “po pade zeleznej opony” sa nieco ozaj deje.

Ja som tiež rád, že Rakúšania sa konečne rozbehli. Hoci oficiálny začiatok stavby bol cca. pred rokom a podľa mňa bol skôr politickým gestom voči SR. Teraz už však je vidieť konkrétnu stavebnú činnosť. :wink:
Terén na A6 nie je zložitý až na asi 400m most cez rieku. Možno Rakúšania chceli šetriť, preto trasa prebieha takto, pri začiatku A6 pred Bruckom by pravdepodobne museli postaviť mosty dva.

Branco,

ale ved vystavba dialnic, to nie je len samotna pokladka AB/CB krytu. Predtym sa da zaratat cely proces. Minimalne zemne prace sa robili, nakoniec to ze to nie je vidiet je normalne - dialnica prechadza aj uzemim, kde sa nenachadza ziadna ina cesta. :wink:

Spoločnosť Asfinag, ktorá spravuje diaľničnú sieť v Rakúsku, kde funguje elektronické mýto na princípe mikrovlnnom systéme vybrala za r. 2005 na mýte 785 mil. EUR, čo je viac ako sa očakávalo. Príjmy z pokút klesli na 7,5 mil. EUR za r. 2005 oproti r. 2004 keď sa na pokutách vyzbieralo 12,4 mil. EUR. Mýto v Rakúsku je zavedené od r. 2004 a platí len pre autá nad 3,5t a ostatné platia od 13 do 17 eurocentov podľa počtu náprav. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2555

Chcem poopraviť posledné čísla: Rozmedzie je od 13 do 27 centov za 1 km. :laughing:

B; :wink: Do pozornosti dávam aktualizované informácie o A6 na stránkach ASFINAGu z 10.1. 2006:
http://www.asfinag.at/presse/presse_archiv2006/10_01_2006_1.htm

Budúca diaľnica A6 sa má ukončiť v roku 2007 - podľa plánu

na základe rôznych ohlasov v médiach ASFINAG zaujíma nasledovné stanovisko:
Výstavba A sa v žiadnom prípade nepredlžuje a nebola odložená.

So stavbenými prácami sa začalo v januári 2005. Medzitým sú na moste cez rieku Leithu /najvačší mostný objekt s dĺžkou 410 m/ v priebehu šiestich mesiacov všetky práce na výstavbe základov vykonané a začalo sa s prácami na oceľových konštrukciách.
Rovnako sú všetky ostatné mostné objekty, ako aj zemné práce na celej trase vo výstavbe.

Správy o tom, že výstavba A6 sa zastavila, alebo opať predĺžila, sa vôbec nezakladajú na reálnom základe.
Ukončenie výstavby, rovnako, ako počas slávnostného otvorenia stavby v novembri 2004, je koniec roka 2007.

Výstvaba A6 od uzla Bruckneudorf zahŕňa výstavbu 22km novej diaľnice, vrátane štyroch miest napojenia a 37 mostných objektov. Celá stavba A6 je podelená na štrnásť čiastkových úsekov.

Náklady predstavujú 154 Miliónov euro.

Asfinag prijmy z mytneho systemu smeruje hlavne do vystavby chybajucich dialnicnych napojeni na CR (Brno a Ceske Budejovice) a v smere do SR (BA) a aj do obnovy modernizacie dialnicnej siete - tunely, mosty, udrzba, opravy a investuje sa aj do dalsich objektov.

Dialnice v Rakusku sa ako take stavaju relativne pomaly, ale hlavne tu je mimoriadne kvalitna zakladna cestna siet s prisnymi kontrolami pre kamiony ohladom pretazenia a prisneho dodrziavania predpisov ako aj tolerantnych vodicov a samotne dialnice sa stavaju sice pomalsie ale plynule, bez zdrzania na zaklade kvalitnych pripravnych prac v sulade s politickymi a odbornymi rozhodnutiami a v pripade Rakuska plati: Ak uz su potrebne nejake peniaze naviac (aj napriek kvalitnej priprave) tak sa bez problemov dalsie peniaze prisunu. :wink:

Hi! I dont’ speak slovakian (i’m Croat), but i like to search this forum.
Here is a link for nice web with a lot of photos from Austria.
http://members.a1.net/wabweb/index.htm

Hi, x-type and welcome to the forum! :slight_smile:

We have quite a few regular guests from Czech republic and Poland. I think, you are the first one from Croatia, moreover, English speaking :wink: .

Thanks for the contribution and this is the thread about Croatian highways: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=313. Of course, you are welcome to contribute in another threads. :wink:

Rakuska spolocnost Asfinag bude musiet menej investovat do roznych aktivit alebo bude musiet pomoct stat, pretoze tato firma ma vacsie dlhy, ktore neumoznuju vela investovat do vystavby dialnic a ani prijmy spolocnosti, ktore rastu nestacia pokryvat take potrebne useky dialnic ako je prepojenie Rakuska s ceskou D3 alebo s Brnom. Uz dnes Rakusko relativne pomaly stavia dialnicu v smere na SR. :wink:

Na stránkach ASFINAGu je detailný rozpis investičných akcií v najbližších rokoch:

http://www.asfinag.at/strassenbau/projektsuche/strassenbau_tabelle.htm