R7 vseobecne

osobne si myslim, ze tymto prehlasenim SMK robi R7 len medvediu sluzbu :unamused: pritom tato cesta by nesluzila len madarom.. vsak je ich tam len asi 20% …

dialnice.info/viewtopic.php?t=7888

p.s. tu prosim diskutujte len o R7 vo vseobecnej rovine… pre jednotlive useky su samostatne thready :wink:

Podla mojho nazoru ma R7 vyznam len po Nove Zamky. Za nimi skoro nic nie je, len dediny, takze stacia obchvaty na I/75. A R7 ako skratka na trase BA-KE? Cez ZV je to 405km, po R7 by sa trasa skratila na cca 380, co nie je ziadna velka vyhra

R7 sa nema stavat ani tak kvoli skrateniu cesty z BA do KE, ako skor odlahceniu R1, ktora sa bude stale viac a viac zaplnat. Je vsak pravda, ze narastajucou vzdialenostou od BA sa jej vyznam znizuje.
Za NZ mas este Levice a cely region ma takmer 500 000 obyvatelov.

Inac ja by som bol radsej, keby sa stavala v parametroch dialnice a cela R7+R2 LC-KE by bola ako D5 (alebo Dx) :slight_smile:

Levice budu mat R1 a dialnica nemusi viest vsade - napriklad ani oblast okolo Vranova dialnicu mat nebude, ale bude dobre napojena na D1.

Juzna D5 by bola samozrejme fajn, ale rad by som sa jej aj dozil :wink: Pre zaciatok staci, aby sa tie polovicne profily na juhu stavali sirsie, nech sa z toho da urobit aspon R24,5

Prave Vranov je blby priklad, lebo tam je vyhladovo planovana RC PO-HE-Ukrajina :wink:
Oblast Podunajskej niziny v okoli NZ a Levic ma vysoku hustotu obyvatelstva. Zatial ma pomerne dobru cestnu siet, ale ziadnu rychlu a kapacitnu komunikaciu. Levice budu sice obsluzene R1, ale opät to len zatazi usek medzi TT a NR a zaroven D1 BA-TT :wink:

je lepsie to pocitat od BA-senecka ako zaciatku BA kde sa uz da odbocit priamo do mesta. cize potom to vychadza menej ako 405 km, BA-ZV 180 km a ZV-KE 210 km, cize 390 km.

co sa tyka odlahcenia R1 tam budu problemom 2 useky, pred NR, co sa da riesit zlepsenim I/62 a ZH-ZV, kde by sa to malo riesit tak aby tadial nesla R3 prip. ani R2.

Po roku 2050 ci kedy :wink: Inak RC na useku Snina-UA by bola skutocnou dialnicou do hor a luk… tam je vazne koniec sveta :slight_smile: Aj keby bola Ukrajina v EU.

no nie som to ja, kto tvrdi, ze je lacnejsie rozsirovat BA-TT na 4+4 a TT-NR na 3+3 nez stavat paralelnu RC…

rozsirit na 3+3 BA-TT je docela lacne, ale na 4+4 by uz bolo hodne drahe ..

dovtedy sa bude musiet rozsirit stara senecka a byt R7 :wink:

Existuje nejaka studia(statistika),alebo sa to uz na tychto strankach niekde(niekedy v nejakom vlakne spominalo) v ktorej by bolo exaktne zdokumentovane, aky je podiel aut iducich v smere na NR a dalej juznou vetvou trebars na KE,ZV,(RK, PD, atd.) na celkovych intenzitach medzi BA a TT. Mozno by prave existencia cesty 2x2 medzi BA a Seredou vyrazne odlahcila D1 v useku BA-TT..? Za zmienku stoji, ze ta cesta by musela byt s normalnym povrchom ako je na ostatnych R a D cestach (teda asfalt, suvisly CB kryt), pretoze vela ludi najazdi zo Serede na Senec a dalej do BA prave kvôli tym “panelom” a sparami medzi nimi a preto volia radsej zachadzku az k TT pre ciel BA(Wien), pricom ta zachadzka (okolo 5,5 km) nie je az tak moc, ale pri existencii spominanej cesty sa da usudzovat, ze mozno az 95% aut v smere od NR do BA a opacne by uz k TT nejazdilo, takze by sa vyrazne useku BA-TT ulavilo do tej miery, ze nejake rozsirovanie na 3+3 by ani v najblizsom horizonte 5-8 rokov nebolo potrebne. Takze, znovu otazka do fora, aky je asi podiel spominany na zaciatku tohto prispevku?

vieme iba tolko ze pred X je na D1 43.981 intenzita (teda bola v 2005), dalej ze na NR je to 27.518 na TN je to 23.661 a do TT 19.174. to ze z tohoto kolko aut kam smeruje sa nevie. nic exaktne. ale aj s toho je dost vidni ze -zrejme- smer BA-NR je ten najfrekvetovanejsi.

Ja si pamatam, ze niekde sa tu spominalo cca 2000 aut, ktore chodia smerom KE-BA, ze kvoli tym zopar sa neoplati stavat dialnicu, ze D1 ma obluhovat cele Slovesnko.

Samotna R7 sa vobec nestavia len kvoli spojeniu BA a KE. Prvorady vyznam je obsluzenie juznych uzemi :wink: A malokto si to uvedomuje, ale na JV ani V nevedie z BA ziadna RC, hoci teren je tu lahky.

akych konkretne ?

Len pár faktov, … :arrow_right:

Peáž na ZH-ZV sa odstráni, ak bude R2 od TN po ZH a R1 od ZV po KE a R3 cez BB. Už to nebudú peáže, ale úseky, kde možno bude treba časom rozšíriť na 3+3 pruhy.

R7 nemôže spojiť BA a KE, pretože v KE nekončí. :arrow_right:

D1 BA-TT 4+4 pruhy a TT-NR 3+3 pruhy raz príde a nepomôžu tomu ani všetky ostatné RC postavené južnejšie.

Tvrdiť, že Podunajská oblasť má dobrú cestnú sieť je maximálne zavádzajúce. Žiadna kapacitná cesta. Málo ciest I. triedy v smere západ-východ, veľa ciest II. a III. triedy, ktoré majú nespevnené krajnice a sú to hlavné spojnice miest.

VT diaľnicu mať nebude. Ale bude mať v rámci D1 diaľničný privádzač, ktorý od MI pôjde na HE a odbočí aj na VT. Na projekte sa pracuje. VT možno raz bude mať RC, ale ráta sa s ňou výhľadovo. Ak bude D1 celá až po UA + privádzače k HE a VT, tak stačí zlepšiť sieť ciest I. triedy.

Z BA na JV a V pôjde D4. :wink:

DS, NZ, Levice + vsetky obce naokolo. Obyvatelov je tu dost :sunglasses:
Ja nehovorim, ze R7 treba urychlene budovat, ale aspon usek Ba-Samorin a DS-NZ by sa mohol zacat budovat. A do r. 2015 (resp. po dokonceni D1 po KE) mat aspon rozostavany usek az po Levice.

usek BA - pristavny rovinka - DS - NZ je podla aj docela nutny .. po rovinku minimalne z dovodu D4 .. resp v dobe R4 by uz ta cast R7 mala byt hotova ..

A čo s tým má R4 :question: Ten kúsok na maďarské hranice mal byť otvorený v r. 2006 a ešte sa ani nestavia.

nic, je to preklep

praveze podunajska oblast je na tom celkom dobre, najlepsia cesta I. triedy v SR je podla mojho nazoru BA-KN a tiez KN-NZ. ostatne (na Zeliezovce a Sturovo) su take ako hociktore ine cesty so 7,5 m sirkou pre 2-3.000 aut denne.

co sa tyka R7 a LV som skepticky lebo LV patri do spadoveho uzemia NR. ostavaju DS (co je este spadova oblast BA) a NZ co je tak do 100 km od BA. takze R7 ako R7 vyznam nema. vyznam ma npr. ako D5 - vyhladovo.

hm no dobre a co potom od Levic po Lucenec?

mne ide len o to, ze keby sa menej planovalo, mozno by sa viacej stavalo :unamused: