R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR

Mám zopár otázok k tejto kratučkej rýchlostnej komunikácií.

V akom stave je jej príprava?

Kedy sú predpokladané časové horizonty začatia a dokončenia stavby?

Je pravda, že KIA po oznámení, že D1 do 9/2006 nebude celá po Žilinu si stanovaila ako náhradu urýchlenie dostavby niektorých iných úsekov vrátane R5?

Akú úlohu má táto v podstate kratučká rýchlostná cesta v celom systéme dialnic a RK (na SK, ale aj v súvislosti s našími západnými susedmi)?

Gardenboy, dovolím si odpovedať na Tvoje druhú otázku, keďže k ostatným zatiaľ nemám informácie.
Podľa poslednej Správy o plnení programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest: http://www.telecom.gov.sk/pk/061152/vlastnymat.rtf je predpoklad začatia výstavby R5 v roku 2008, resp. 2009:

Z materiálu:
[i]Oproti uvedenému zoznamu prichádzajú do úvahy k začatiu výstavby v roku 2008 (resp. v roku 2009) aj stavby, ktorých investorskú prípravu je potrebné súbežne zabezpečovať.
Jedná sa o projekty stavieb, ako napr.:

  • D1 Prešov, západ – Prešov, juh,
  • D1 Turany – Hubová,
  • D1 Jablonov - Studenec
  • D1 Fričovce – Svinia,
  • D3 Kysucké Nové Mesto – Čadca, juh,
  • R1 Selenec – Beladice,
  • R1 Nitra, južný obchvat, I. etapa,
  • R2 Ruskovce – Pravotice (Bánovce nad Bebravou – obchvat),
  • R2 Dolné Vestenice – obchvat,
  • R2 Zvolen – severný obchvat,
  • R5 Svrčinovec – štátna hranica SR/ČR,
  • R7 Dunajská Streda – Trstice.[/i]

Poprosím admina o opravu názvu tejto témy … má tam byť r5 Svrčinovec - štátna hranica SR/ČR

Tomuto ťahu bola v poslednej dobe venovaná pozornosť médií:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4727
dialnice.info/viewtopic.php?t=4694
dialnice.info/viewtopic.php?t=4693
dialnice.info/viewtopic.php?t=4681
dialnice.info/viewtopic.php?t=4673

Tento ťah za max. 2 mld. SKK s kompletnými nákladmi je tak neskutočne bezvýznamný v dnešnej dobe, že nemá význam sa ním zaoberať. Naozaj, bez D3 nemá najmenší význam pre SR. Bude stáť “opustený” a zbytočne sa vynaložia 2 mld. SKK, za ktoré by sa dalo postaviť 8 km RC R2.

Zaujímavý názor. “Neskutočne bezvýznamný ťah” o ktorom sa toľko píše.

Ano, Pozorovatel, to, čo sa píše, to je nátlak KIA a niektorých priemyslených združení, nič viac, rozlišuj realitu - to, že píše napríklad Mesík “kdekoľvek”, znamená to snáď, že má pravdu :unamused:

Na R5 - napojenie na Ostravu je rovnaká situácia, ako pri D3 a poľskej S69. Poliaci a Česi stavajú, či obchvat Žywca, alebo Jablunkova, v pokročilej príprave sú ďalšie úseky.

Zoberte si, “úbohé” 2 km a keď budú dostavané do r. 2010, tak zjem klobúk. :laughing:

Predpokladaná výstavba je naplánovaná po r. 2011.

Skôr sa mohla R5 stavať v úseku Svrčinovec-Skalité (II/487) a napojiť na S69 a D3 vedľa I/11 do Jablunkova. Bolo by to lacnejšie stavať dlhší úsek RC a kratší D ako naopak.

ono “D3” sa od KNM aj tak stavia v parametroch RC, len sa to vola honosne D3 takze to je jedno ..

Tak, tak. A Svrčinovec - Skalité asi dost dlouho bude prakticky jen kvalitní silnice I. třídy, než dojde na dostavbu 2. poloviny.

A v akých parametroch sa to stavia??

“Kategória : D 24,5/80, v polovičnom profile ako R 11,5/80 v trase budúcej diaľnice”

pre porovnanie, ozdany a tornala sa stavali na R 11,5/100 :wink: je to sice minimalny rozdiel :wink: ale proste “D3” ani dialnica nie je …

zaujimave… preco to radsej nepreklasifikovat na Rx?

Čo znamená to číslo za lomítkom /100 alebo /80???

Navrhova rychlost.

No tak v tom mas pravdu len co sa tyka toho sirkoveho usporiadania, ale v inych parametroch ako su polomery oblukov, klesania(stupania) a aj v inych, su na dialnicu kladene ine(prisnejsie kriteria), to sam najlepsie vies predsa..? A taky rozdiel je aj potom realne vycislitelny v peniazoch za zhotovenie, vsakze? Keby sa tu aspon niekde stavala taka “vlnovka” ako pri Tornali, nemuselo to ist na mnohych usekoch na estakady! A tie nieco predsa stoja, ci nie?? Usetrene peniaze mohli byt ciastocne vyuzite inde, trebars na tunely(Cebrat,Sorozka,Dargov,atd..), alebo tam, kde je to viac potrebne.

Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?

ČR hlavne ale stavia tiež svoju D1 a D47. :wink: