Gardenboy, dovolím si odpovedať na Tvoje druhú otázku, keďže k ostatným zatiaľ nemám informácie.
Podľa poslednej Správy o plnení programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest: http://www.telecom.gov.sk/pk/061152/vlastnymat.rtf je predpoklad začatia výstavby R5 v roku 2008, resp. 2009:
Z materiálu:
[i]Oproti uvedenému zoznamu prichádzajú do úvahy k začatiu výstavby v roku 2008 (resp. v roku 2009) aj stavby, ktorých investorskú prípravu je potrebné súbežne zabezpečovať.
Jedná sa o projekty stavieb, ako napr.:
D1 Prešov, západ – Prešov, juh,
D1 Turany – Hubová,
D1 Jablonov - Studenec
D1 Fričovce – Svinia,
D3 Kysucké Nové Mesto – Čadca, juh,
R1 Selenec – Beladice,
R1 Nitra, južný obchvat, I. etapa,
R2 Ruskovce – Pravotice (Bánovce nad Bebravou – obchvat),
Tento ťah za max. 2 mld. SKK s kompletnými nákladmi je tak neskutočne bezvýznamný v dnešnej dobe, že nemá význam sa ním zaoberať. Naozaj, bez D3 nemá najmenší význam pre SR. Bude stáť “opustený” a zbytočne sa vynaložia 2 mld. SKK, za ktoré by sa dalo postaviť 8 km RC R2.
Ano, Pozorovatel, to, čo sa píše, to je nátlak KIA a niektorých priemyslených združení, nič viac, rozlišuj realitu - to, že píše napríklad Mesík “kdekoľvek”, znamená to snáď, že má pravdu
Na R5 - napojenie na Ostravu je rovnaká situácia, ako pri D3 a poľskej S69. Poliaci a Česi stavajú, či obchvat Žywca, alebo Jablunkova, v pokročilej príprave sú ďalšie úseky.
Skôr sa mohla R5 stavať v úseku Svrčinovec-Skalité (II/487) a napojiť na S69 a D3 vedľa I/11 do Jablunkova. Bolo by to lacnejšie stavať dlhší úsek RC a kratší D ako naopak.
No tak v tom mas pravdu len co sa tyka toho sirkoveho usporiadania, ale v inych parametroch ako su polomery oblukov, klesania(stupania) a aj v inych, su na dialnicu kladene ine(prisnejsie kriteria), to sam najlepsie vies predsa..? A taky rozdiel je aj potom realne vycislitelny v peniazoch za zhotovenie, vsakze? Keby sa tu aspon niekde stavala taka “vlnovka” ako pri Tornali, nemuselo to ist na mnohych usekoch na estakady! A tie nieco predsa stoja, ci nie?? Usetrene peniaze mohli byt ciastocne vyuzite inde, trebars na tunely(Cebrat,Sorozka,Dargov,atd..), alebo tam, kde je to viac potrebne.
Mam ale vseobecnu(nie vylozene technicku) otazku do diskusie: Preco stavia slovenska strana dialnicu(D3 so vsetkymi parametrami dialnice a aj nakladmi s tym spojenymi), ked ani Poliaci(S 69 je iba rychlostna cesta) a ani Cesi(taktiez iba rychlostnu cestu) cestu v parametroch dialnice naproti nam nestavaju..??! Chcel by som pocut(citat) nazory a argumenty k tomuto hlavne od priaznivcov vystavby D 3, ale aj od ostatnych ktori vedia fundovane vysvetlit, preco?