Nikdy nie je neskoro okamzite vsetkych vyhodit zrusit VUC, Krajsky urad, Obvodny urad, Obecny urad , ponechat jedinu instituciu a aj tu casom predat do sukromnych ruk. D1 do 2010 je nerealny termin o tom sa je skoda bavit , ale podla mna treba co najskor , optimisticky termin, rok 2008 spojit Milhost- Poprad s prihladnutim na vacsi pocet madarskych turistov v Tatrach a aspon jednu celu siet R , D na vychode a co najkor zacat s obchvatmi rizikovych obci a miest na R2 az po ZV.
Nemôžem s tebou v tomto súhlasiť, pretože to, čo si napísal, by bola anarchia. Okrem toho, nie je to vôbec technicky pripravené, nie je dokumentácia napr. na úseku KE-Milhosť, nie sú všetky pozemky od PO-PP majetkovo-právne vysporiadané. A maďarský turisti chodia do Tatier aj bez diaľnice. Ja viem, že na východe nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra, ale takéto návrhy by aj tak nepomohli. Ty si ani nevieš predstaviť, čo sme museli (viaceré stavebné firmy) robiť, aby sme kompetentných donútili začať realizovať stavbu PO-Svinia. Obchvaty by potrebovalo asi 210 obcí, z toho takmer 70 miest. Takže nie je na tom východné Slovensko samé. Do r. 2015 bude D1, R1, R4 (KE-Milhosť), D3. A budú vyriešené všetky kritické úseky na R2 (ZV-KE) a ako-tak vyriešená doprava v BA.
Vo vsetkom s tebou suhlasim , aj ja si myslim ze je treba ukoncit najprv D1 na 100% a potom sa pustit do ostatnych nechcem ich nazvat druhoradych projektov, ale podla mna vybudovanie R4 Milhost- KE nie je az tak narocne ani po technickej a ani po financnej stranke a pri dobudovani D1 by tu bolo prepojenie Slovenska od juhovychodu cez sever na zapad.
D1 na 100% bude v r. 2015 najskorej, pretože 100%, t.j. 2-profil na celej dĺžke a spojenie KE-MI-UA bude trvať dlhšie, ale viem, že je v pláne po dobudovaní D1 BA-KE a dobudovaní R1 a D3 priebežne rozbehnúť výstavbu KE-MI a tam sa výstavba asi na niekoľko rokov zastaví, záleží podľa vývoja na UA strane.
To, čo ty hovoríš o spojení cez sever na západ, to tu bude, lebo R4 má (a bude, je tu FORD) byť dokončená v r. 2008, čo je min. o 2 roky skorej ako D1 BA-KE. R4 KE-Milhosť, to je 17-20 km, cena 3-5 mld.sk. Nemal by to byť problém.
Nemal by to byt problem. Ano to nie je problem uz 13 rokov !!!
Ale dúfam, že sa na mňa nehneváš, ja nie som vo vláde. Lenže prišlo k obratu. Už nie je problém dať na diaľnice 18 mld.sk. Už nie je problém pritiahnuť investorov. A nevidím problém v R4 KE-Milhosť, pretože je tu pevne stanovený termín (aj keď nič nie je pevné). Tak ako je tu KIA a ZA, tak tu bude FORD a 17-20 km novej RC.
Hacik je vsak v tom, ze KIA potrebuje nutne dialnicu, aby mohol byt novy zavod plynule zasobovany. Ak vsak Madari potiahnu dialnicu az na hranicu, moze byt zavod Fordu v Kechneci dopravne obsluzeny cez Madarsko a padnu argumenty na nutnu vystavbu useku KE-Milhost
Teraz ti nerozumiem. Nepochopil som význam tvojho textu. Môj názor je, že vláda sa zaviazala Fordu, že tam dá RC bude, preto sa narýchlo povedal termín r. 2008.
Dialniciar je viem, ze vlada cosi slubila. Ale dialnica je pre KIU zivotne dolezita, ale pre FORD nie, pretoze moze vyuzivat cestnu siet cez Madarsko. Aj tak naco bude FORDU R4 Kechnec-KE, ked nebude hotova do 2008 D1 do KE
Ale tu ide o pocit, že východné Slovensko bude napojené na diaľničnú sieť Európy a na to sa 3-5 mld.sk dá, naviac je to 17-20 km RC. Veď ja na maximum obhajujem výstavbu D1. Tá je totiž životne dôležitá pre celú SR.
Ford moze (a asi aj bude) vyuzivat HU cestu ale vyznam tych 17 km je aj v dodavkach a doprave vstupov (ludia, material atd.) do fordu. A nakoniec v kechneci nie je len ford, ale aj ine zavody a este sa bude rozrastat. No a druha vec je to, ze pri nevybudovani 17 km by sme urobili to iste ako urobili rakusania nam.
R4 KE-Milhosť bude mať význam najmä pre KE a Kechnec a ich okolie. Nebude to mať význam pre MI, VT ani nikoho iného. Ale je to cca. 17 km za cca. 4 mld.sk 4-pruhovej RC. Bude tam Ford a budú tam aj iný investori. Tento úsek si splní svoju povinnosť a tou je rozvoj regiónu. Od r. 2008-do dokončenia D1 nebudú už KE “odrezané” od diaľnic v Európe.
4 pruhova ma by “vo vyhlade”, alebo sa ma uz do 2008 stavat ako 4-pruhova? A myslim, ze nepriamo to bude mat vyznam aj pre MI , VT atd…
Tam nemá význam stavať len 0,5 profil, pretože tam už cesta, dokonca cesta I. triedy je. Ale vravím, problémom je zatiaľ majektovo-právne vysporiadanie pozemkov a názory p. starostu v jednej obci, ktorý chce zmeniť plánované trasovanie. Do tej sumy sa však neráta dokumentácia, na ktorú sa vyčlenilo už viac ako 100 mil.sk a nie sú do tejto sumy zarátané ani prípadné zmeny, preto napr. trasa môže byť dlhá až 20 km a cena 5 mld.sk (záleží od toho, kedy sa začne stavať). Okrem toho, verejnosť si veľmi často mýli pojmy: otvorený a dokončený úsek. Úsek má byť otvorený v r. 2008 (ako 4-pruhový), ale reálne dokončený môže byť aj až v r. 2009.
R4 všeobecne, tak znie téma.
RC R4 má pomerne veľký význam. Po uplatnení istého zákona, že po tatranských cestách nebudú jazdiť kamióny, sa celá doprava bude sústrediť na trasy RC R5, R3 a R4. Z čoho aj R3 aj R4 sú výslovne tranzitné a R4 v podstate len rieši tranzitnú dopravu z PR do MR.
Takže potenciál R4 je pomerne veľký, najmä jej južná vetva, R4 KE-Milhosť, ktorá SR spojí s MR, zároveň aj východnú časť SR s D1, ďalej v nadväznosti na UA. Tento úsek je aj prioritný.
Severná vetva zatiaľ až taká významná nie je, pretože dôležitejší dopravný význam má a bude mať RC R3. Na severnej vetve je však dobré do jej reálnej komplexnej výstavby začať stavať aspoň obchvaty okolo jednotlivých obcí.
Caesar, nesuhlasim s tym, ze R3 aj R4 by sa mali povazovat len za trasy vyslovene tranzitne. Tranzit tu hra vacsiu rolu ako na inych zrovnatelnych trasach , ale na usekoch vzdialenych od hranic podiel tranzitu na intenzitach dost rapidne klesa

Caesar, nesuhlasim s tym, ze R3 aj R4 by sa mali povazovat len za trasy vyslovene tranzitne. Tranzit tu hra vacsiu rolu ako na inych zrovnatelnych trasach , ale na usekoch vzdialenych od hranic podiel tranzitu na intenzitach dost rapidne klesa
Tak sa nezhodneme. Tu ja trvám na tom, že keď sa dostavia R4 celá, tak bude využívaná predovšetkým na tranzit a cestovanie do zahraničia.
Podobne R3, pričom jej význam bude na úsekoch od poľských hranic po D1 a od maďarských hraníc po R1 či R7 tiež predovšetkým tranzit. Na R3 a R4 sa prenesie celá nákladná doprava, ktorá mometálne jazdí cez Tatry. Tu príde k obmedzeniu. Takže dominovať bude aj na trase R3 tranzit v pomere 60:40%.
Podiel prepravy na kamiónoch ročne stúpa na celom svete, aj keď je to len 6%, no pred 10 rokami to boli len 2-3%. A do r. 2050 stúpne tento spôsob prepravy na 10-15%, takže také trasy ako R3 a R4 budú jednoznačne tranzitnými oproti takým ako D1, D4, R1, R2, R7. Nepopieram, že aj D1 bude tranzitnou diaľnicou, no tá bude slúžiť aj na domácu prepravu najmä na úsekoch za ZA a RK.
Je zaujímavé, že ty sa “najprv oháňaš tým, aký dôležitý je tranzit pre R3, aby bol úsek BB-RK”, ale potom ti to zase prekáža. Ujasni si, čo chceš a rozmysli si, čo píšeš. Nemusíš byť vždy proti mne alebo že by len náhoda?
sice je to primarne zakreslenie sirsich vzthaov pre D1 svinia - presov zapad, tak je tam aj pekne zakreslena aj R4

sice je to primarne zakreslenie sirsich vzthaov pre D1 svinia - presov zapad, tak je tam aj pekne zakreslena aj R4
Tak ano, to je plánovaná R4, ja ani nemám, čo by som k tomu dodal. Trasa je možná aj cez SP, ale je to nepravdepodobné.
Štúdia Technickej univerzity v Košiciach o R4