Poľsko začalo v roku 2004 vykupovať prvé pozemky v trase S 19 Lublin – Rzeszów – Barwinek a to hlavne v oblasti Rzeszówa kde sa začne stavať obchvat mesta v plnom profile S 19 v priebehu roku 2007. Zároveň sa začalo finalizovať trasovanie úseku Rzeszów – Barwinek aby mohli pokračovať výkup pozemkov. Predpokladaná výstavba v 2010 - 2015 ± 3 roky.
Tak aj v tomto budeme pozadu, pretože severná vetva sa s výnimkou obchvatu okolo Svidníka tak skoro nezačne stavať, t.j. do r. 2015 asi nie.
Nie je to v plánoch.
Keď zrátame D1+D3+R1+R5, … tak na R4 bude stačiť južná vetva.
myslim, ze tunak budeme dokonca velmi vyrazne pozadu .. daleko viac ako ohladne D3 … tam je to aspon kvazi pripravene .. ale faktom je ze severna cast R4 by zo zaciatku stacila byt poriesena na urovni obchvatov ..
aquila,
lenže severná vetva R4 nie je náročná a nie je tam záujem.
Veď aj projektová dokumentácia bola zadávaná tak, aby sa zohľadňovali všetky varianty, takže napríklad aj Stropkov.
mno stropkov vieme preco bol “zaradeny”
co sa R4 tyka, tam to neviem posudit, v tej oblasti som nikdy v zivote nebol
Ja som z východu SR, takže viem, o čom píšem.
Ale tiež som sa na SR “vykašľal” a som v EÚ, v starej 15-tke takmer stále. Ale späť k téme, RK R4 sa plánuje stavať rýchlejším tempom než doteraz a to sa deje:
obchvat SK (Svidník), KE-Milhosť - projektová dokumentácia a plán výstavby.
Inak R4 blokovali svojím spôsobom minister dopravy, keď ovplyvňoval trasovanie na Stropkov a zároveň jeden župan/ R.B.
… a k tomu celému ešte aj “Kechnec” mal svoje výhrady.
Ale zhrnul by som to tak, že RK R4 bude musieť stačiť to, že sa bude stavať južná vetva a na severnej obchvat Svidníka, aj keď ten niektorí ani nepovažujú za súčasť RK R4.
Tak toto je dobrá informácia. Na poľskom fóre som sa tiež dočítal o rôznych variantoch obchvatu Rzeszowa. Ak bude čas, poskytnem linku
Johhan,
legislatívny proces nedovolí skoršiu výstavbu ako v r. 2010. A tým myslím len vyhlásenie tendra, takže reálne ešte o 1-2 roky neskôr. Tým by som len upresnil to tvoje rozpätie, aj keď ja podobne informácie nemám.
Trasa obchvatu Rzeszowa na S19 je v fotogalérii:
Na vychodnom Slovensku mam cast rodiny, vzdialenej rodiny, ale predsa sa vyjadrim.
Severna vetva R4 by dnes neriesila vobec nic, nie su tu intenzity a nie je tu ani potrebne stavat dnes RK.
Ovela potrebnejsie je stavat D3 a R3.
Hm, a ktoru cast R3?
Severnu vetvu R3, pretoze ja pisem o probleme SR a Polska.
Je zamer SR aj vlady v Polsku aj EU, ze prejazd cez Tatry bude kamionom zakazany, ale na to musi existovat bud D3 alebo R3 a R3 je blizsie, ale to je jedno, ci D3 alebo R3.
Ak R3 tak severna vetva. Stredna este nie je definitivne rozhodnuta a na juznej to este netreba.
Na severnej by som kvoli strednej staval len po Dolny Kubin.
Do fotogalérie som pridal trasovanie poľskej S19.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=727
Materál pochádza zo stránky: http://www.motogazeta.mojeauto.pl.
A mapku s popisom stavu prípravy jednotlivých úsekov: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=729. Na mapke v hornej časti susedný obchvat Stalowej Woly na S74 bol otvorený pred niekoľkými týždňami. Ostatné časti S19 od Rzeszowa po Barwinek sú v rôznom štádiu rozpracovanosti.
Idealny stav by bol keby Polsko rozostavalo min. 500 km dialnicnej siete a naraz stavalo vsetky useky. A po priblizeni sa k otvoreniu (10 mesiacov pred moznym otvorenim) zacat stavat dalsich 500 km dialnic, co v praxi znamena - pripravovat naraz 1 000 km dialnicnej siete a v kratkej dobe aj financovat 1 000 km dialnic - ale vysledny efekt by bol fantasticky a hlavne by to bolo ukazanie realnych planov - nie len plany na papieri ktorym nezodpoveda stav rozostavanosti - mozno tak bude po r. 2008 ale nie je tak teraz a preto zverejnovanie roznych planov skor sposobuje presne to co hovori na slovensku D3 MDPT, NDS (SSC, samosprava uz viac ako 5 rokov.
Fotogalleria cesta hraniczna 73 Svidnik SK - 9 Miejsce Piastowe PL
Pozdrawiam Slovakie
Tento dopravný koridor dostal zase o niečo vyšší význam, podpísala sa tu dohoda o rýchlejšej výstavbe, aj sa stanovil termín dostavby, ale poviem to tak: je to len sľub a spravené pre pekné oči. SR by s tým problém teoreticky nemala, chýbajúce úseky na 1/2 profil by stačilo dať 20-25 mld. SKK (záleží od riešení v PO), ale Poliaci nemajú šancu.
Inak je to významné severo-južné prepojenie v rámci Európy, ale ako hovorím, tu chýba stále v týchto častiach dôležitejšie západo-južné a tak SR nenájde toľko financií a už vôbec nie Poľsko a ďalšie krajiny.