Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:
Predpokladaný začiatok výstavby: 12/2010
Predpokladané ukončenie výstavby: 12/2013
Štátna expertíza: 10.804.993.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Dĺžka: 14030 m
Rýchlostná cesta R4 rieši napojenie diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R4 Kapušany - Svidník, čo zabezpečí odklonenie tranzitnej dopravy v smere Východ - Západ z centra mesta Prešov.
Tunely:
V rámci výstavby tohto úseku je projektovaná výstavba 2 tunelov:
tunel Bykoš (690 m)
tunel Okruhliak (1610 m)
Mosty:
Na úseku sa vybuduje celkom 11 mostných objektov, z toho:
8 na rýchlostnej ceste
3 nad rýchlostnou cestou
Križovatky:
Počet križovatiek: 3
Prostredníctvom 2 mimoúrovňových križovatiek bude zabezpečené prerozdelenie tranzitnej dopravy na komunikačný systém mesta. Križovatka Dúbrava zabezpečí vylúčenie tranzitnej dopravy v smere Sever - Juh z centrálnej mestskej zóny ako aj priame napojenie cesty I/68 na D1 a R4.
Životné prostredie:
V mieste prekročenia prípustnej hladiny hluku budú navrhnuté protihlukové steny dlhé 950 m. Odvedenie zrážkovej vody z vozovky je zabezpečené cestnou kanalizáciou, opatrenou pred vyústením do vodných tokov čistiacim zariadením. Za vyrúbanú zeleň bude vykonaná náhradná výsadba zelene.
Vyvolané investície:
Stavba si vyžiada preložky telefónnych vedení, VN a NN vedení, vodovodov, plynovodov.
NDS vyhlásila verejné obstarávanie na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R4 Prešov - severný obchvat v predpokladanej hodnote 20 mil. SKK bez DPH s termínom ukončenia 31.10.2008.
Asi koli tomu ze treba pokryt sever, cesta na Sabinov a dalej na spominane Kapusany, juho vychodom by to slo len o Kapusany a tie jedine nehoria v sucasnosti, skor smer z D1, teraz 1/18 na Sabinov , plus stavat D1 a R4 tak blizko seba, to by nebolo prilis efektivne riesenie
Lebo sa tym vyriesi dopravna situacia v Presove “jednou ranou”. R4 trasovana severozapadne a vyustujuca pred tunelom na D1 (a dalej vedena v peazi s D1) vyriesi vsetky krizujuce sa smery v Presove. Ak by bola R4 trasovana juhovychodne, smer od Svidnika na Poprad, ako aj na smer od Starej Lubovne na Poprad a na Kosice by stale musel prechadzat mestom. Takto R4-ka pozbiera vsetky smery v PO a cez D1 bude zabezpeceny dalsi tranzit.
Tranzit KE Svidnik bude OK, ked sa postavi D1 full aj s obchvatom a R4 a severny obchvat tiez, dovtedy ale samo o sebe smer KE Svidnik fakt nehori, aj ked tie kamiony tiez nemusim, ta 1000 denne cez Svidnik nejde smer KE Svidnik ale skor UA PL cez tu trasu