R4 Košice - Milhosť

Rýchlocestu Košice-Milhosť asi začnú stavať v sľúbenom termíne

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=48

niekoľko liniek na mapy zobrazujúce trasovanie R4

http://www.urban.sk/ValPP/Komplexny%20urbanisticky%20navrh.pdf

http://www.urban.sk/Han/Zadanie%20obce%20Haniska_schema.pdf

http://www.kipp.sk/static.php?dir=utilities

Ako to s R 4 vlastne je . Kedy sa v skutocnosti zacne stavat? Ak som si to dobre precital tak zaciatok vystavby je naplanovany na koniec roka 2007 a ukoncenie 2008, to v skutocnosti chcu cca 20 km usek dokoncit za jeden rok? Ved este neni ukoncene trasovanie v Kechneci a dalsie byrokraticke hluposti , vid. vplyv na ziv prostredie pre obce susediace pri USS to je smiesne , prave obchvat obci im pri zvyseni kvality ziv. prostredia napomoze. Bystrik da sa niekde zohnat komplet trasovanie od Barce az po Milhost ?

Vo Vestníku SSC číslo 203 z 10.12.2004 bola vyhlásena verejná súťaž na Vypracovanie a dodanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) pre stavbu R4 Košice - Milhosť s termínom dodania do 30.11.2005.
Keďže 25.01 malo prebehnúť otváranie obálok, malo by sa vo Vestníku objaviť, kto je úspešným dodávateľom. Mne to zatiaľ nie je známe.
Za súťažné podklady bola stanovena úhrada len 150Sk. Myslím si, že by ich bolo možné získať v rámci práva na informácie priamo u kontaktnej osoby:

Slovenská správa ciest, Investičná výstavba a správa ciest, Kasárenské námestie 4, 040 01 Košice, kontaktná osoba: Ing. Vladimír Šípoš, č. dv. 309 (308), e-mail: vladimir.sipos@ssc.sk

Môže tam niekto z Vás prípadne zájsť osobne? :exclamation: Ja som bohužiaľ dlhodobo mimo Košice. :frowning:

R4 sa začne v r. 2005 trasovať a plánovať, bolo na to vyčlenených ešte v r. 2004 100 mil.sk a v r. 2003 21 mil. sk, ale začne sa s tým až teraz. Reálna výstavba sa začne v r. 2007 a skončí sa v r. 2008. Ja som síce tvrdil niečo iné, ale plány a priority sa zmenili na D1, D3 a R1.

Raz sa povie A, potom B, potom C a nakoniec sa povie D, ale posledné slovo povie minister a ten rozhodne, že sa nič nepovedalo a začína sa odznovu. Skutočne R4, problémy so SP a SK (aj keď ja tam žiaden problém nevidím) a dúfam, že plány ostanú také ako sú. A problém KE-Milhosť, tak tu je to celé o Kechneci a politike. Viem, že som povedal, že sa má stavať už tento rok, ale tento rok sa bude riešiť dokumentácia tohto úseku, potom problém kadiaľ okolo Kechneca a reálne sa začne stavať až na konci r. 2006 alebo začiatkom r. 2007 a skončí sa v r. 2008. Tak uvidíme. Odôvodnené to je prioritou D1, D3 a R1 a problémov dopravy v BA.

Je toto vobec mozne ?

Čo myslíte?

Cele tie zdlhave zbytocne peripetie a vecne odklady terminu zacatia na
trapnej 17 km dlhej cesticke rovnej ako dlan. A pritom prorok Prokop je prepytujem vychodnar. Vid prispevok Dialniciara o D1 PO kde MDPT bolo proti zacatiu stavebnych prac a do svojho planu ich vsunulo az po natlaku firiem. To sme mi vychodniari ak nam dakym omylom pride nejaka korunka / Simko vers. Dzurinda/ 100. mil na R4 , ucelovo viazana len na uvedenu trasu , samozrejme ze to nevyuzejeme , lebo nas to tak prekvapi , ze zistime , ze nemame vybranu ani trasu. A ak nahodou mame a mame aj peniaze / Privadzac PO/ tak spisujeme peticie , lebo D by mohla ist o 1 m dalej a cez moj pozemok nepojde ani za svet.

Na uvedenom priklade si mozme nazorne ukazat pripad dvojakeho metra v praxi. V Ziline , kde sa ma usadit investor , teda Kia a kde doposial nie su vysporiadane ani pozemkzy pod stavbou je jednoznacnou prioritou dokoncenie D1 a tusim aj D3 vehementne podporovane MDPT a MH a financncie zo stavieb R a D z inych casti slovenska sa premiestnuju na D1 v zaujme urychleneho dokoncenia stavby- Priklad c 2 R4 a FORD. Bezproplemovy , aj ked oneskoreny prichod investora na vychod, okamzita dohoda , ziadny problem s vlastnikmi pozemkov, vystavba samotneho zavodu 2005 termin ukoncenia 2006 a pristupova cesta mozno 2008???. Aj ked netvrdim , ze urcity podiel zavinenia vidim v pristupe uradnikom samospravy VUC a Konkoly.

Máte pravdu, je to tak. Za posledné 2 roky sa zhromažďujú nové problémy: nevysporiadané pozemky, dokonca aj pod diaľnicou D1, takže nehovoriac o R4, kde sú nielenže nevysporiadané pozemky, ale aj obec Kechnec má nejaké problémy, kadiaľ má diaľnica ísť, pôjde o taký istý spor ako PB versus MDPT, ja som zvedavý, kam to chce starosta Kechnecu dotiahnuť. Jemu totižto nejde o byty ani o štadión, ale o to, že diaľnica je plánovaná čiastočna cez jeho pozemky a nevyhovuje mu ani ako pôjde okolo priemyselného parku. Pozemky, to sa stáva vážnou prekážkou vo výstavbe diaľnic, tu by som použil zákon na vyvlastnenie.

Samospráva, t.j. VÚC alebo aj kraj, mestá a obce, ktorých sa R4 bytostne týka by sa mali aktivizovať, ale už je neskoro. Vývoj R4 je zaujímavý. V r. 2003 sa vyčlenilo viac ako 20 mil.sk na technickú štúdiu, nepoužila sa ani 1sk, peniaze sa potom presunuli na D1. V r. 2004 sa vyčlenilo 100 mil.sk, ale použijú sa až v r. 2005-2006. A výstavba sa začne v r. 2007, ak vôbec. Ale jasné je, že v r. 2008 musí byť 17 km R4 hotových. Ja vravím, že R4 je o politike, o ničom inom. A to má ešte šťastie, že tam ide Ford, inak sa totižto malo použiť 100 mil.sk na severnú vetvu R4 s odôvodnením, že KE nie je nutné napájať na maďarské diaľnice, pretože BA-KE budú hotové v r. 2010. A 2-3 roky, to nikoho nezaujíma. Pričom, všetci asi vieme, že r. 2010 bude, ale D1 BA-KE nebude na niektorých úsekoch ani ako 0,5 profil.

Pocul som vraj starosta obce Kechnec si svoj variant presadil a ze Dopravoprojekt ma vypracovat dokumentacie do 11/05. A termin odovzdania ma byt koniec 2008.

Neviem, kde “berieš” takéto informácie. :open_mouth:

Ten termín odovzdania je v poriadku a je to dosť reálne, keďže sa ešte ani nezačalo stavať, tak nová vláda v r. 2006 by to tiež skôr nestihla. Je možné, že to bude aj až v 1. 1/2 r. 2009. :sunglasses:

nemam ich overene to uznavam, ale ze odkial su tak to uz nechaj nna mna, tiez sa nepytam odkial mas tie tvoje. :sunglasses:

A ja už to prestávam komentovať. Nemám presne takéto informácie ako ty, pretože aby som ti povedal pravdu, tak ma to nejako extra nezaujíma, mali by sa v tom angažovať iní ľudia. Ja presadzujem svoje názory na D1 a vôbec celkovú sieť (najmä kadiaľ jazdím a kde je to skutočne prioritne potrebné), R4 (KE-Milhosť) má byť dlhá 17 km, tak ak bude 20 km, nie je to môj problém. Tento úsek by mal stáť 3 mld.sk a ja si dovolím povedať, že bude stáť celkovo (od majetkovo-právneho vysporiadania cez dokumentáciu až po ukončenie výstavby) min. 4 mld.sk, pretože rok 2007, kedy sa má začať stavať, bude túto cenu len navyšovať. Okrem toho na tomto úseku sa preinvestovalo už viac ako 60 mil.sk (!?) a teraz sa ide preinvestovať ďalších 100 mil.sk.

A to nie je len o nejakom starostovi Kechnecu, to by bol ešte malý pán (aj keď je tam priem. park), ale on má otvorenú podporu od istého pána B. Dokiaľ bude mať východné SR takýchto predstaviteľov, tak sa má načakať na D a RC, pretože tu už má štát “dvere otvorené”, ale predstavitelia obcí “v nich stoja”.

Pre nás je najdôležitejšia fáza: tender, výberové konanie. A čerpať sily na niečo takéto je napr. pre mňa osobne strata času, už to bolo dosť SK-SP. Mám prehľad, čo sa kde chystá, aj by som mohol teraz zdvihnúť mobil, ale čo z toho? Nič. :sunglasses:

ak sa nemylim, tak spominaneho pana B. treba hladat na VUC KE kraja

Konečná trasa R4 v úseku Košice-Milhosť je známa

[url]https://infrastruktura.sk/t/konecna-trasa-r4-ke-milhost-je-znama/381/1]

Nebude, pretože sú veľké problémy na D1 a v BA. Okrem toho je polovica r. 2005 a do konca r. 2008 ostáva 3,5 roku na 20 km RC. Naviac nie je snaha budovať aj z maďarskej strany smerom na Slovensko a východu SR nepomôže úsek KE-Milhosť, ale BA-KE. :sunglasses:

Ohladom cesty v madarsku sa mi podarilo zistit zopar parametrov

Ide o rekonstrukciu cesty 3 aj 35 z fondu ISPA, celkovo 133 km. Tzv. korunna sirka je 12 m a nosnost za zvysi z 10,5 na 11,5 ton/os. Na 3-ke rozsirenie vozovky na 25,5 km a krajnice na 30 km, 4 km prekladka cesty, restavba 13 ks mostov a 11 krizovatiek (blizsie neviem). Oficialne je to rekonstrukcia hlavneho tahu, kedze rekonstrukcia sa robi aj v tych dedinach ktore dotaraz obchvat nedostali a niekde aj tam kde ano. Kedze tato trasa je vedena ko buduca M30 useky mimo dedin budu jej sucastou (kedze nepredpokladam ze by megalomansky zacali robit uplne novu cestu popri zrekonstruovanej starej). Termin je 22 mesiacov od zaciatku (3/2004).

Podla mojej mienky bude pokracovanie zavisiet aj od nasho pristupu. Aby bolo videt nejaku stavebnu aktivitu, lebo inak by zbytocne dokoncili cestu ktora podla “(ne)slavneho” vyroku mohla koncit na nasich lukach a poliach. :slight_smile: