R3 Tvrdošín - Nižná

Informacie zo stranky NDS

R3 Tvrdošín - Nižná

Základné identifikačné údaje

Ťah: R3
Dĺžka: 5200 m
Lokalizácia stavby: Tvrdošín,
Predpokladaný začiatok výstavby: 06/2013
Predpokladané ukončenie výstavby: 03/2017
TŠ: 06/2004,
EIA: 05/2007,
DÚR: 09/2009,
DSP: 01/2011,

Aktuálny stav stavby: v príprave

Charakteristika úseku

Trasa sa napája na nadväzujúcu stavbu R3 Trstená - obchvat a vedie po ľavom brehu rieky Oravy a južne obchádza poľnohospodárske družstvo Žiarec - Tvrdošín. Pripojenie na súčasnú cestu I/59 bude riešené trúbkovitou mimoúrovňovou križovatkou „Nižná“ na konci tohto úseku. Trasa vedie územím stabilizovaných zosuvov. Trasa prechádza rôznorodým územím z hľadiska geologických pomerov, ako aj životného prostredia.

Objekty na úseku

Mosty:

Celkovo bude v rámci úseku vybudovaných 14 mostných objektov, z toho:

  • 10 mostov na rýchlostnej ceste
  • 4 mosty nad rýchlostnou cestou
    Križovatky:

Počet križovatiek: 4

Všetky križovatky budú mimoúrovňové.
Odpočívadla:

Jedno veľké jednostranné odpočívadlo “Tvrdošín”

Ostatné

Životné prostredie:
K zníženiu negatívnych vplyvov stavby na životné prostredie prispeje vybudovanie cestnej kanalizácie vrátane odlučovačov ropných látok a realizácia protihlukových opatrení.

Vyvolané investície:
Výstavba tohto úseku si vyžiada prekládky inžinierskych sietí, vodných tokov, ciest a miestnych komunikácií.

ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 … 2&prm2=133

Usek je zaradeny v programe vystavby D a RC 2011-14 zo zac. vystavby v r. 2013, zaroven v zozname projektov financovanych cez ERDF. Pravedpodobne sa bude budovat v 1/2 profile. Zo severnej R3 je momentalne v najvyssom stadiu pripravy.

Ortofotomapa:
gallery/image_page.php?album_id=178&image_id=5265

Zopar vizualizacii:
nizna.sk/index.php?str=r3

na tomto portali otvorenezmluvy.sk/documents/ … tal_amount

mozno najst kupne zmluvy uzavrete medzi NDS a fyzickymi osobami za ucelom majetkovej pripravy useku R3 Tvrdosin - Nizna z konca roku 2011.

Začne sa výstavba ďalšieho úseku rýchlostnej cesty R3
:arrow_right: viewtopic.php?f=35&t=16762

skoda, ze nedali aj na navrh samotnych starostov dotknutych obvi, ktory boli ochotny obetovat MUK nizna ak sa potiahne usek aspon po MUK biely potom, ked uz tunel nebudu robit… A celkovo prepojenie s nadvazujucim usekom by prinieslo za relativne male peniaze obrovsky posun dopredu …

Predb.oznamenie na monitoring stavby na ZP
e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/33846

V aprili sa ocakava vydanie stavebneho povolenia, snad sa coskoro vyhlasi aj tender na stavebne prace.

Pridal som pár fotiek budúceho úseku do Fotogalérie :arrow_right: gallery/album.php?album_id=174 .
Vlastnú kategóriu tam ešte úsek nemá.

Už má :wink: Presunul som tam aj všetky fotky.

april to sice nebol, ale uz je aj stavebko a vysporiadane pozemky

viewtopic.php?f=35&t=17192

fakt skoda, ze tento usek jemne nezmenili, nevypustil MUK nizna a nepotiahli to biely potok .. co uz no

ale celkovo usek sedliacka hubova - nizna - tvrdosin keby nepodcenili mohol ist cely z tohto obdobia a za relativne malo penazi by tam bolo hodne muziky

Usek H.Lehota-Trstena sa zacal projektovat az v r. 2004, takze budme radi, ze sa zacne v tomto prog.obdobi aspon nieco. Hubova-DK sa zacal pripravovat este neskôr.

Takže odhadovaný začiatok - druhá polovica roku 2013 :arrow_right: viewtopic.php?f=35&t=17323.
Neodpustím si poznámku…že predĺženie po Podbieľ by bolo ďaleko racionálnejšie - zvlášť, keď (ak to devil spočítal správne) zostanú v ERDF prostriedky nevyužité … Hádam, nech radšej prepadnú, no nie ?

Preco nebol vyhlaseny tender ihned po spravoplatneni stavebneho povolenia? Caka sa na to, aby sa nestihli cerpat terajsie eurofondy? Alebo aby si stavebne firmy viac vypytali pri kratsej dobe vystavby?

Oznamenie o zmene oproti povodnemu rieseniu v EIA, vratane ortofotomapy useku
enviroportal.sk/sk/eia/detai … nad-oravou

co uz no, klasicke zmeny k horsiemu .. nielen ze nepredlzili usek po podbiel, ale na privadzac nizna, ktory je sam o sebe zbytocny a za jeho cenu to mohli predlzit po podbiel ako docane napojenie, ale zakoncia to sokujuco .. s kruhacom ..

pricom to viacere strany, vratane sokujuco KDI pripomienkovali .. konkretne 24.8. a potom aj pekne odignorovali ..

potom navrhovali namiesto okruznej krizovatku T a aj to zjavne padlo ..

tu je mapka useku
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=13614

…a v ramci privadzaca aj most cez rieku. to je velavravne.

Ako to má napísané duro pod svojimi príspevkami, bude to len obchvat Tvrdošína a ďalšia (drahá) križovatka navyše. Inak to nazvať neviem.

Predlzenim po Podbiel by sa prakticky nic neporiesilo, pretoze tranzitna doprava by nemohla prechadzat po II/584. Kto pozna situaciu v Podbieli asi vie, o com hovorim. A dalsie napojenie je az v Dlhej. Ale suhlasim, ze ta krizovatka je riesena fakt zle, po otvoreni samotneho useku Tvrdosin-Nizna to bude len minimalne zlepsenie oproti sucasnemu stavu.

Od MUK NIzna po cestu 584 to nie je vobec blizko, odhadom 3 kilometre, cize predlzenie useku asi o 2/3. V minulosti sa zrejme planovaci zhodli, ze na 5km obchvat Tvrdosina sa najdu peniaze skor, ako na 8km a ze nechcu pustat tranzit na cestu druhej triedy

je to len o spravnom rozdeleni, peniaze by sa nasli tak ci tak .. 5 resp 8 km usek polprofilu RC .. no klasicky zle slovenske planovanie ..

a co sa tyka ciest druhej triedy.. pri byvalom trasovani R7 sa mali robit MUK dokonca s miestnymi komunikaciami .. cize je to len a len o chceni a lobingu

Lenze II/584 je byvala cesta III. triedy, tam skutocne nemozno pustit tranzit. Cize ono to nie je 5 km vs. 8 km ale 5 vs. 13 km aj s kratkym tunelom. A to uz je znacny rozdiel.

Je to podobna situacia ako pri useku D1 HP-LL, ktory je sice velmi potrebny, ale bez Visnoveho ma len minimalny vyznam. Preto by bolo idealne stavat to naraz.

nasiel som si mapu nasledujuceho useku maps.google.com/maps?saddr=Route … sz=15&z=13

to je 1,5km resp. az 2,5km od cesty I/59, takze uspora casu ziadna a upravy cesty 2 triedy by mozno vysli aj drahsie, ako privadzac Nizna