Prioritou vlády je D1, D3, R1, R4 (KE-Milhosť) a cca. 20 km na R2 (ZV-KE). Všetci, aj SDKÚ, aj ĽS-HZDS a aj Smer budú aj naďalej budovať D1, pretože to je priorita už od komunizmu a nikto ju nezmení. Severné Slovensko vždy viedlo v infraštruktúre nad ostatnými časťami SR. To je historický vývoj pevne uchytený aj v politickej vôli aj v ekonomickom vývoji v tejto oblasti. Prichádzajú náročné úseky, investori, tak sa o 100% až o 200% voči r. 2004 zvyšujú financie na výstavbu diaľničnej siete na Slovensku.
Fakty vo výstavbe hovoria jasne v prospech D1, než v R1+R2 alebo v R1+R3. Už je v podstate diaľnica v ZA, sú schválené financie, pružne sa buduje. Ak by teraz niekto chcel spojiť východ SR cez R3 BB-RK, tak práve toto je nekoncepčné, pretože na D1 ostáva už len úsek ZA-RK (úsek pri a za PP by bolo nutné dostavať aj pri trase R3), ktorý bude o niečo drahší ako BB-RK, lenže aj dlhší. A naviac, R1 bude potrebovať na svoje dokončenie do BB ešte 15-20 mld.sk. Toľko k zmenám vo výstavbe D1 (nehovoriac ešte o ďalších problémoch ako je majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov či dokumentácia).
R3 však ešte nie je jasne ani trasovaná. Sú len 3 varianty, o ktorých sa uvažuje. Prvou variantou je MT-TR-ZH, druhou je MT-TR-BB a treťou je BB-RK. Vzhľadom na to, že R3 je vedená aj v smere na Šahy a tzv. žiarsky lievik by bol už preťažený, tak varianta č. 1 sa zamietla. Varianta č. 2 sa odložila spolu s variantou č. 3 kvôli skúmaniu dopadov na ŽP a okrem toho vláda rozhodla, že s výstavbou R3 cez MT sa počká min. do r. 2010.
Môj názor je, že R3 by mala ísť jednoznačne od BB-RK, ale keď sa vláda rozhodne dať prednosť variantu MT-TR-BB, tak sa to nebude dať nijako ovplyvniť žiadnym vyvracaním argumentov, pretože táto trasa bude lacnejšia (bude mierne drahšia, ale výrazne dlhšia) a bude prechádzať väčším osídlením ako trasa BB-RK. A okrem toho, keď sa dobuduje trasa MT-TR-BB, tak sa zakáže prejazd kamiónov v úseku BB-RK, kdežto naopak sa to dať nebude spraviť a keďže už bude existovať aj D1, ktorá spojí SR s Tatrami, tak práve tie Tatry budú ešte viac chránené tým, že tadiaľ kamióny jazdiť nebudú.