R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota

Cesta I/59 je súčasťou medzinárodného cestného ťahu E 75 v smere Maďarsko – Slovensko – Poľsko spájajúca sídelné útvary Šahy – Zvolen – Turčianske Teplice – Martin – Ružomberok Dolný Kubín – Trstená. Cesta I/59 bola zaradená do siete rýchlostných ciest s označením R3.
Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. Cesta I/59 je vedená prieťa­hom obcí, parametre smerového a výškového vedenia nevyhovujú terajšej a o to viac výhľadovej dopravnej záťaži. Súčasná šírka vozovky je nedostatočná pre terajšiu dopravu a je potenciálnym zdrojom dopravných nehôd. Najzaťaženejší úsek je v obci Oravský Pod­zámok, ktorá je významným centrom cestovného ruchu. Smerové a výškové vedenie trasy je ovplyvnené členitosťou terénu a existujúcou zástavbou. Začiatok trasy je umiestnený pri obci Široká pred areálom Fereozliatinárskeho závodu, koniec trasy je napojením na jestvu­júcu cestu I/59 medzi obcami Horná Lehota a Sedliacka Dubová. . Trasa je na začiatku úseku odklonom z cesty I/59 vedená premostením rieky Oravy v súbehu železničnej trate Kraľovany – Trstená , jej premostením a pokračuje cez ornú pôdu s pojením na terajšiu cestu. Celkovo je na trase 9 mostných objektov.

Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodliehala zákonu č. 127/94 Z.z o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Jeho ochrana je však zabezpečená v zmysle platných predpisov.

Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané v r. 1997, stavebné povolenie pre cestné objekty v r. 2002. Vzhľadom na odvolanie účastníkov stavebného konania bolo stavebné povolenie Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií dňa 4.10.2002 zrušené. V súčasnosti sa zabezpečuje majetkovoprávna príprava stavby, a riešia sa dôvody zrušenia stavebného povolenia a pripravujú sa podklady pre obnovu stavebného povolenia.

Financovanie bude zo štátneho rozpočtu.

Dĺžka úseku: 6,442 km, kategória: R 22,5/80,100 v polovičnom profile C 11,5/80.

Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=437

Toto bude zrejme ukážka toho, ako si štát predstavuje tempo výstavby na RK R3. :laughing:

Na jar sa zacalo stavat, a stavba pokracuje rychlym tempom. Tuto cestu stavaju firmy SKANSKA a VAHOSTAV. Najväcsim problemom budu zrejme mosty ktorych je tu vela, a na mnohych miestach nie su este postavene ani zaklady pilierov. Ak stavba pôjde tymto tempom tak hrube zemne prace budu hotove do konca roka.Oto.

To, že sa tu stavia rýchlo by som ja netvrdil. V rámci možností sa tu stavia plynule a na európske pomery úplne štandardne. Možno na slovenské pomery rýchlo, ale určite nie predražene a v tom je rozdiel. Ak sa totiž povie v EÚ/USA/Japonsku, že sa stavia rýchlo, tak to na 99% znamená vyššiu cenu.

Okrem toho, 1 obchvat, možno neskôr ešte ďalšie 3-4 obchvaty na RK R3 budú len to najnutnejšie, čo sa bude stavať na tejto RK.

Bude sa realizovať najrpv severná a južná vetva, čo sa aj začalo diať s tým, že momentálne sa uvažuje aj o tom, či sa má začať stavať južná vetva skôr alebo až neskôr po dostavaní viacerých obchvatov na severnej vetve.

Tento úsek je dosť sledovaný aj EÚ, pretože celkovo RK R3 je strategickou pre riešenie ŽP v Tatrách, kde sa plánuje úplne vylúčiť kamiónová preprava. Môže sa tak však stať až po dobudovaní RK R3 alebo aspoň D3+R5.

Včera som bol na stavbe v Oravskom Podzamku, stavba celkom fičí. Poslal som adminovi nejake nove fotky, tak ich možno uverejní.

A ktorému adminovi na www.highways.sk?
Alebo sem?
Aby som vedel, kde máme pozerať.

ak mas zaujem, mozes tie fotky uploadnut aj sem :wink:

dialnice.info/album.php

vyber R3 a uploadni to tam :slight_smile: diky :wink:

Tento úsek sa bude stavať bez zrejme bez problémov, pretože sú na neho vyčlenené dostatočné finančné prostriedky.

Ahoj, ja som fotky poslal JG, sem sa tak casto nedostanem a ak ano, tak za panaboha neviem ako tam najlepsie natiahnut akekolvek fotky. Nie som zbehly v pisami v html kode, a ani niet casu sa tym nejako zapodievat, takze neviem. nedaloby sa nejako zjednodusit vkladanie obrazkov do textu?

Chcel som napriklad urobit fotogaleriu az z II/520 Nova Bystrica - Oravska lesna, lebo je to velmi zaujimava a poucna stavba, ale co uz. Snad sa to niekedy naucim ovladat, ked bude cas.

pozri SS :wink: ti napisem ako na to :wink: netreba ovladat html kod :wink:

Magnus, dne som si mailoval s JG a pisal mi, ze ziadne foto od Teba nedostal. Tak to prosim posli este raz, pripadne to posli aj Aquilovi alebo aj mne na www.dialnice.info.
Hlavne aby si to niekomu poslal a my ostatní sme sa k tým foto dostali.

uz sa to poriesilo :wink: magnus uz cast fotiek nahodil, mozete si ich pozriet tu

dialnice.info/album_cat.php?cat_id=36

Antim,

presne tak ako píšeš. Tam, kde sú peniaze a vôľa, tam problém nie je.

Aj keď je tiež pravdou, že to bude len jeden z mála úsekov na severnej vetve RC R3, takže to bude niečo ako “vzorka”, podobne ako obchvat SK na RC R4. :sunglasses:

Ja si myslím,že firma SKANSKA má výborné skúsenosti zo stavbami mostov,v Čechách má rozpracovaných veľa stavieb a počína si tam vynikajúco,takže problémy s mostami by mali v pohode zvládnut.

vlad

Aj ja som rád,že si niečo nafotil z tejto stavby a ak by to bolo možné keby si občas mohol aktualizovat priebeh tejto stavby.
Vdaka.

vlad

vlad,

vo všeobecnosti je nemožné, aby stavebná firma (veľká) mala problémy s čímkoľvek. Pretože ak je dostatočne veľká, tak má “všetko pod svojou strechou”. Aj odborníkov na výstavbu mostov, aj tunelov, aj normálne cesty, rekonštrukciu železníc, výstavbu domov, parkovísk, ČOV, tovární, … :sunglasses:

Na tomto úseku je na stavbe ospravadlnenie za obmedzenie premávky (podobných sú desiatky v Prahe). Maličkosť, ale detaily robia výsledok. Ináč tá premávka je tam silná ,myslím, že aj ďaľšie úseky sa už pýtajú :wink: .

RC R3 nie je prioritou.

Zamerajme sa len na RC:

RC R1 - stavia sa, je tam snaha stavať.

RC R2 - vopred sa avizuje, že sa budú stavať len obchvaty a to len od ZV po KE.

RC R3 - stavať sa bude, ale zatiaľ len obchvaty na úplne severnej vetve na Orave.

RC R4 - snáď sa stavať začne, …

Je veľa úsekov, kde treba niečo robiť, … ale nie je dosť peňazí. Na D1 sa teraz dosť aktívnym spôsobom stavia cca. 50 km. :sunglasses:

Podobne som videl aj BA na stavbe Sitina, kde stavia SKANSKA.

Asi to moze mat nejaky suvis.

Ale je to celkom prijemna malickost, mohli by dat aj svetelnu tabulu a premietat ako to bude super ked sa tam uz nebude stavat. :slight_smile: