R3 Nižná - Dlhá nad Oravou

Informacie zo stranky NDS

Nižná - Dlhá nad Oravou

Základné identifikačné údaje

Ťah: R3
Dĺžka: 7500 m
Lokalizácia stavby: Žilina, Dolný Kubín, Tvrdošín,
Predpokladaný začiatok výstavby: 07/2015
Predpokladané ukončenie výstavby: 06/2018
TŠ: 06/2004,
EIA: 05/2007,
DÚR: 11/2009, právoplatné 1.02.2011

Aktuálny stav stavby: v príprave

Charakteristika úseku

Trasa začína za mimoúrovňovou križovatkou „Nižná“, ďalej vedie popri rieke Orava a priečnym údolím medzi vrchom Prasatínom a Ostrvkou, ktorý trasa obchádza po jeho južných svahoch. Ďalej trasa križuje Studený potok a priečne údolie ktorým je vedená cesta II/584. V mieste kríženia s cestou II/584 je navrhnutá mimoúrovňová križovatka „Podbiel“. Následne trasa prekonáva hrebeň južne od Bielej skaly, kde prechádza poza NPR Bielska skala. Potom križuje rieku Orava, prechádza poľnohospodárskymi pozemkami a napája sa na MÚK Dlhá nad Oravou.

Objekty na úseku

Tunely:

Tunel “Podbieľ” s celkovou dĺžkou 515 m.
Mosty:

Na úseku je navrhnuté vybudovanie 19 mostných objektov, z toho:
-14 mostov na rýchlostnej ceste

  • 5 mostov nad rýchlostnou cestou
    Križovatky:

Počet križovatiek: 1

Križovatka bude riešená ako mimoúrovňová.

Ostatné

Životné prostredie:
K zníženiu negatívnych vplyvov stavby na životné prostredie prispeje vybudovanie cestnej kanalizácie vrátane odlučovačov ropných látok a realizácia protihlukových opatrení.

Vyvolané investície:
Výstavba tohto úseku si vyžiada prekládky inžinierskych sietí, vodných tokov, ciest a miestnych komunikácií.

ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 … 2&prm2=134

Usek nie je zaradeny v plane vystavby D a RC 2011-14 ani v zozname projektov ERDF. Pravdepodobne sa zacne budovat az po r. 2014.

Ortofotomapa useku
gallery/image_page.php?album_id=178&image_id=5265

…Rovnako aj na úseku od Nižnej po Dlhú nad Oravou je vydané územné rozhodnutie. Právoplatnosť nadobudlo ešte 1. februára 2011… :arrow_right: viewtopic.php?f=35&t=17192
Škoda, že to vlastne stálo viac ako rok. A to Figeľ hovoril o zrýchlení prípravy. Len akosi to nedošlo dostatočne do NDS :arrow_right: viewtopic.php?f=58&t=14831&p=118551&hilit=+nedostato%C4%8Dn%C3%A1+pr%C3%ADprava#p118551

Zrychlenie pripravy bolo avizovane na useku Sedl.Dubova-Dlha. Lenze kvôli odvolaniu ucastnikov tendra na MP sa priprava skomplikovala, navyse doteraz nie je vyhlaseny ani tender na DSP.

Podľa tejto štúdie nieje vo výhľade žiadne nové variatné riešenie rýchlostnej cesty v tomto úseku. Tunel Biela skala je stále lepšie riešenie ako to oblúkovanie. O ostatných stupňoch sa tu nik nezmienil od 2012…

amberg.sk/projekty_projekcia … d=94&lg=sk

R3 Nižná nad Oravou - Dlhá nad Oravou a R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová, DSP, Projekčný podklad k oznámeniu o zmene navrhovanej činnosti, DP, AD, KD, dSZ
uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak … nty/425167

pre stavbu č. 1 R3 Nižná nad Oravou - Dlhá nad Oravou

  • DSP - do 400 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy,
  • Projekčný podklad k oznámeniu o zmene navrhovanej činnosti po DSP - do 400 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy,
  • DP (I. a II. časť) - do 90 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa ako objednávateľa zhotoviteľovi na doručenie DP,
  • AD - do 36 mesiacov odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa ako objednávateľa zhotoviteľovi na doručenie AD,
  • KD - do 36 mesiacov odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa ako objednávateľa zhotoviteľovi na doručenie KD,
  • dSZ (I. a II. časť) - do 400 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy,

pre stavbu č. 2 R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová

  • DSP - do 400 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy,
  • Projekčný podklad k oznámeniu o zmene navrhovanej činnosti po DSP - do 400 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy,
  • DP - do 90 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa ako objednávateľa zhotoviteľovi na doručenie DP,
  • AD - do 36 mesiacov odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa ako objednávateľa zhotoviteľovi na doručenie AD,
  • KD - do 36 mesiacov odo dňa doručenia písomnej výzvy verejného obstarávateľa ako objednávateľa zhotoviteľovi na doručenie KD,
  • dSZ - do 400 dní odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy.

Lehota na predkladanie ponúk
Posunutý termín na: 19.05.2020 09:00

Lehota na predkladanie ponúk na dokumentáciu predĺžená tentokrát na 30.06.2020

Bola podpísaná zmluva. Učinná od 10.2.2021.
crz.gov.sk/zmluva/5493297/

Uz aby to bolo, sucasna cesta je preplnena.

Mimochodom, Obec Nizna zverejnila novu statistiku premavky: nizna.sk/aktuality/samosprav … 435sk.html
Pocas lockdownu je pokles mnozstva aut cca 25% zo 14200 vozdiel v auguste na 10500 v januari. Celkovy priemer za obdobie je 13500.

Ked pozeram na tie cisla, zaraza ma ze sa tento uskek R3 planuje len v polprofile. A to este Poliaci zacinaju pracovat na 4 pruhu k hranici v Trstenej…

Urcite stredna cast Oravskej r3 od Niznej po Podzamok full profil. Ostatne casti vydrzia v polprofile do 2035- 2040.

V polprofile vydržia na veky vekov.

Dňa 5.2.2021 bola podpísaná s víťazným uchádzačom Zmluva na vypracovanie DSP (dokumentácia pre stavebné povolenie). Dňa 23.2.2021 sa uskutočnilo pracovné stretnutie, na ktorom bolo zhotoviteľovi oznámené, že mu v najbližšej dobe bude doručený list o pozastavení prác na DSP na dobu neurčitú. List je v súčasnosti na podpise na NDS.

Ktovie preco. Urcite nevedia aky parameter. Mali by tam dat styri pruhy.

Zhotoviteľ DSP prišiel s návrhom dodatku, ktorým sa má zvýšiť hodnota zákazky a predĺžiť doba prípravy.
NDS analyzuje návrh Dodatku.
Problém je aj s enviro prílohami, ktoré musia byť súčasťou DSP.
Jedna z možností je predčasné ukončenie zmluvy o dielo.

Nemá niekto informácie v akom štádiu sa nachádza DSP?

Skôr ako do konca roka 2023 nebude.
Z toho dôvodu bol projekt vyradený z financovania eurofondmi.
Týka sa to aj projektu Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová.
Uvažovalo sa nad zmenou šírkových parametrov projektovanej rýchlostnej cesty. MDV SR a MV SR mali zaujať stanoviská k tomuto zámeru.

pritom je to skoda, tu sa zbytocne spekulujue, tu sa to malo urobit ako pri I/66 pri krupine. skoda no , kedze su to useky ktore su do 75 mio a mohli uz davno byt vo vystasvbe, keby boli pripravene

Čo znamená k zmene šírkových pomerov? Tento úsek Nižná- Dlhá-Sedliacka Dubová by mal ísť v 4 pruhoch si myslim.
Nič by sa nestalo keby sa oba úseky spoja do jedného. za cca 150 mega by to postavili v 4 pruhu. A intenzity budú podobne Kriváň-Lovinobaňa.
V tomto úseku je interaktivita medzi mestom DK- a aglomeráciou (Trstená+Tvrdošín+Nižná) v rámci Oravy najvyššia.

Má niekto informácie či sa to hýbe ?

V decembri bol podpísaný dodatok: https://www.crz.gov.sk/zmluva/10225529/. Zhotoviteľ diela má čas 5 mesiacov (od 24.12.) na odovzdanie analýzy dopadov nových noriem na pôvodný návrh. Následne od podpísania preberacieho protokolu, na čo má NDS 2 mesiace, bude plynúť originálna lehota 400 dní na dodanie diela. Som zvedavý, či sa to tentokrát podarí nejako doklepať, alebo sa zas nájde nejaký problém a 2 roky bude ticho :slight_smile: O výstavbe samozrejme v najbližších 10 - 15 rokoch ani nebudem snívať, ale každý malý krôčik poteší.