Tuto temu som si tu dovolil vytvorit vzhladom na to, ze stavba R3 v tomto useku je v nedohladne.
Nedavno som tento usek absolvoval. Tie panely rozsypane po zemi je dost odvaha nazyvat cestou I. triedy. Normalne som musel spomalit na 70-80km/h, lebo som trpel za auto a jeho tlmice. Nie je ten usek mozne aspon vyasfaltovat ?
RC R3 je “v nedohľadne celá”, konkrétne do MT sa má stavať a asi sa aj nakoniec bude, ale vláda stihla prijať aj uznesenie, že do r. 2010 nie, pretože prioritou je najprv D1 a konkrétne mesto MT aj RK “získajú” predovšetkým D1 svoj ďalší rozvoj.
Mizu, to, čo navrhuješ, to sú 100-vky mil. SKK a prioritou SR je výstavba diaľnic, nie oprava ciest.
No pokiaľ viem, tak sa na tomto úseku preinvestujú “nejaké peniaze” aj v tomto roku, aj v ďalšom.
No čo ja viem tak 2007 sa tam idu opraviť 2 mosty a 2008 jeden. Takže nič moc.
Inak tá cesta je stavaná v profile R11,5/100 v úseku TR - Príbovce je s CB povrchom. Do roku 1984 tam sem-tam chodili na jazdy nové tanky T-72 zo ZŤS Martin. Do ´92 tam chodili na jazdy “rakeťáci” z martinskej posádky na jazdy zo 6-nápravovými nosičmi rakiet. A dodnes tam chodia na jazdy vojaci s Pragami V3S
no asi ako keby tam boli poukladané panely .. ale nad 160 tie priečne nerovnosti necítiš
Mal som aj tie tanky nafotené ale mladý sprostý a neznalý pomerov som dal tie fotky vyvolať do fotoslužby. Za 2 dni sme mali domovú prehladku , páni s ŠTB a kontrarozviedky boli vcelku dosť rýchly
Opravenie mostov bude stáť cca. 50 mil. SKK. Okrem toho sa opraví niekoľko km cesty, niekde zostanú panely, resp. pribudnú a niekde bude asfalt. Celkové práce majú byť do r. 2007/08 aj s mostami na úrovni 92 mil. SKK, čo je na jeden ťah relatívne dosť, najmä, keď sa ňom nič neinvestovalo.
Teraz nastávajú zmeny, každý kraj investuje 500-600 mil. SKK do opráv svojich ciest. Spolu to bude suma do r. 2010 na úrovni okolo 5-6 mld. SKK, minimálmne. Pričom štátny rozpočet by dal sumu max. 2,3 mld. SKK. Takže je tu zmena, nárast o 100 a viac %.
Okrem toho, ZA kraj plánuje opraviť aj ďalšie cesty za ďalších 400 mil. SKK po r. 2008. Takže ten do r. 2010 investuje 1 mld. SKK.
A BA investuje do r. 2010 do dopravy v kraji viac ako 900 mil. SKK, tak sa to prejaví. Obchvaty okolo PK, Modry (ako som počul, tak tento je neistý), rozšírenie ciest v okolí PK a SC a opravenie povrchu ciest v MA okrese.
Na to že sa tam 20 rokov neinvestovalo nič okrem náterov zábradlia a opravy krajnice je to dosť málo. Najme keď životnosť tohoto skúšobného CB krytu je 10-15 rokov.
Asi zase sa tam bude musieť niekto z vlády poriadne vytriasť ako neposledy keď sa opravil most 082
Ale vo všeobecnosti až sa bude opravovať “panel”, tak najprv úsek SC-Sereď a ako vieme, ten je v nedohľadne, ale na tomto cestnom ťahu sa plánuje preinvestovať cca. 200 mil. SKK.
Johhan, aj podľa mňa je 90 mil. SKK dosť, ale to má byť zo št. rozpočtu, t.j. kraje určite investujú do tohto ťahu tiež.
Ja dávam najväčšiu prioritu pre D1, nepíšem to prvý krát, potom hneď D3 a až potom R1 atď… Tým, že som spomenul R3 cez Turiec, nehovorím o termíne. Sústrediť čo najviac prostriedkov a kapacít na D1 podľa mňa niečo reálne rieši a nie kúskovanie po rôzych stavbách podľa toho odkiaľ je ctený politik
Dobre, v poriadku, prepáč ja nemôžem ešte evidovať názory všetkých tu, je tu pomerne veľa užívateľov, takže neviem presne, kto je tu za čo, aj keď ja som aj tak niekde medzi vami všetkými.
Súhlasím s tebou, ale menšiu zmenu by som videl v tom umiestnení, pretože podľa mňa má R1 navrch pred D3.
aby sme sa chápali, tak na Slovensku sú niektoré cesty, kde základom boli staré panely a na týchto cestách nenájdeš žiadne koľaje, väčšinou sú to cesty III. triedy, ktoré ešte ani nevideli nový povrch, aj keď na nich je AB kryt samozrejme položený.
A na niektoré hlavné ťahy sa mali dávať nové panely, ktoré by mali ten istý efekt. Caesar mi dá iste za pravdu.
Rozdiel je len vo veku daných panelov a vich použití, nové, teda nepoužité.