R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Do Levíc má ísť investícia 500 mil Euro Hankook. To môže mať priamy dopad na R3:spojenie na Za cez Turiec a v MR Suzuki pri Ostrihome,kde už aj prejavili záujem o cestné spojenie.

jasne, a ked pride podobna investicia do Lucenca tak to zase narychlo pretrasujeme cez Donovaly

Ale tu "keď "neplatí. Navyše o trase od Štúrova sa kôli obslužnosti územia,ale aj v spoupráci s MR a dobrému terénu uvažije aj bez Hankooku,to je len stimul. A pol miliardy Eura to sa nedá len tak od pása streliť,že zajtra budú napr. v Lučenci, tak ako pohľad na R3 novohradsko-gemerskými očami. :unamused:

Pokial viem, ohladom Hankook Prokopovic prislubil prioritu pre R1, co je aj tak v plane… obchvat Nitry plus po hronsky benadik. Z toho mi vyplyva, ze sa nerata so samostatnou R-kou v okoli (pretrasovanie R3 na juhu kvoli Hankook) … mozno sa bude robit nejaky privadzac na R1, ale s R3 to podla ministrovych slov nesuvisi… takze tato debata je asi jalova… takisto madari, ked sa pozries na ich plan rataju s trasovanim na Sahy pokial sa nemylim…

aspon tak som to pochopil.

netvrdim, ze R-ka nebude, ale asi nie R3 …

Nemylis sa,ale v MR nie je definitívne rozkodnuté či na Šahy či na Štúrovo.
Sú tam aj politické aj hospodárske (kôli Suzuki) tlaky. Ale to je aj u nás otázka budúcnosti. Myslím,že sa aj u nás zmenia prametre ako hustota premávky apod. Po D1 bude iná premávka a hospodárska mapa SR bude tiež iná. Potom nebude pohľad na R3 sentimentálnou spomienkou ako kedysi nečo bolo,ale požaidavky novej doby jú definujú nanovo.

Suhlasim v zasade, ze trasovanie → sturovo ma opodstatnenie. Skor si ale myslim, ze je to aj otazka ceny / dlzky…

necudujem sa, ze madari hovoria o sturove/ostrihome … dlzka cesty Budapest-Varsava nie je velmi rozdielna, rozdiel je v tom, na ktorom uzemi ide kolko km… kym cez sahy ide vacsia cast cez MR, cez Ostrihom poriadne usetria… a my to zas doplatime … je to cca 30 km. myslim, ze to bude este slusna “bitka” nedzi SR a MR … Janko Slota bude mat temu paradnu…

samozrejme je jasne uz teraz, ze akekolvek otvorenie trasovania R3 na juhu prinesie riesenie, ktore bude politicke z 90% a pragmaticke z 10%… teda dobre to nedopadne … ale asi som pesimista :slight_smile:

Dnes v STV potvrdil Rusko ,že vzhľadom na umiestnenie Hankooku do Levíc sa bude stavať 4-prúdovka od Hr. Beňadiku do Levíc. :laughing:

To je sice pekne ale to neznamená že to bude trasa R3 a vyzerá to že to bude síce 4 pruhová cesta ale v parametroch cesty I.triedy nie v prarametroch RC. Uvidíme

oddelil som prispevky co sa tykaju juznej casti R3 od temy R3 - donovaly, aby sa to zbytocne nemiesalo a diskutovali konkretnejsie veci :slight_smile:

MDPT nic nevie o 2x2 pruhoch do Levic, slub o R1 po HB je OK, tak isto vylepsenie parametrov HB-LV, ale stvorpuhova cesta je zrejme nieco ako D1 po ZA do konca 2006…

dialnice.info/viewtopic.php?t=488

Inac pri Kalnej je mimourovnova krizovatka I/51_I/76, zase tusim od LV su 4 pruhy smerom na Tlmace na paralelnej ceste II. triedy. ale to je asi len kratke.

4pruhova cesta sa moze urobit aj rozsirenim bez ohladu na nejake normy RC, ale pri vsetkej ucte neviem ako to urychli premavku, max. rychlost je na dobrej ceste 2 pruhovej bez obmedzení aj na I. triede 2x2 pruhy 90 km/h.

Mal by sa stavat obchvat Levic, uprava cesty II/564 Levice - Tlmace a prietah Tlmace. Nasledovat by mal aj obchvat Hronskeho Benadiku alebo napojenie na R1 pri Caradiciach.
Neskor aj prepojenie na R7, ktora bude vzdialena od priemselneho parku priblizne 8 km.

Cize podla vsetkeho toto nebude v sprave NDS ale SSC, kedze pojde o cestu 1.triedy… V polsku je takato cesta Katowice-Warszawa, 4 prudovka, bez mimourovnovych krizovatiek (je to celkom zaujimave, ked idete 110 a pred vami v lavom pruhu traktor odbocuje do lava) … miestami je tam zvysena rychlost … mna to napadlo uz pri debate o zmene parametrov D a RC aby sa usetrilo … ze niekde mozno netreba rovno RC ale staci 4 prudovka s lepsimi parametrami a zvysenou max rychlostou trebars na 100 km/h … tie kamiony aj tak nemozu ist viac …

podobne by som riesil aj niektore ine useky … napr taka cesta NR-NZ alebo celkovo privadzace … napr. KK-PP

otazka je kolko to bude stat a ci je to iba kvoli Hankook alebo ta cesta ma opodstatnenie aj bez toho, len ju investicia podpori. Podla mna by taketo investicie (ziadne estakady, iba obchvaty) mali byt do cca 1,5 mld … aj ked podla toho co stoji obchvat TT neviem …

Trasa pôjde od BB v smere na Šahy, prepojenie na LV, Štúrovo sa neplánuje, okrem toho toto nie je problém v R3, ale v R7, takže ak tu di skutujete zoberte si mapu, :stuck_out_tongue: , pretože inak to nemá význam.

R7 kam? Ako suvisi R7 s Hankook? Tomu nerozumiem … teda mimo faktu, ze sa spominalo, aby sa zohladnilo buduce trasovanie R7 pri tom privadzaci LV - R1

Nie, teda aj. R3 je sporná iba na úseku BB-D1, ale od BB pôjde jednoznečne na Šahy a Budapešť. Je to podpora MDPT a rôznych stavebných firiem. Nie je nijako odôvodnené, aby sa R3 stavala cez LV.

Okrem toho je to nereálne po finančnej aj časovej stránke. To však nevylučuje, že LV a R1 budá nejakým spôsobom spojené. Ale nebude to R3. A LV sa priamo dotýkajú R7, pretože tá má svoje trasovanie isté len od BA-DS-NZ.

Pre stavebnú firmu je finančne výhodné mať R3 natrasovanú aby išla na BB. Potom sa rysuje nejaký ten pekný tunel :laughing: ,ale rozhodnuté stále nie je. Iniciatívy za R3 Štúrovo-LV-MT nie sú vycucané z prsta :sunglasses: ,aj keď lobbing stavbárov a BB bude silný,majú šancu :bulb:

Vieš o čom je R3?

to myslim sa neda tak jednoznoznacne hovorit, na toto sa treba pozerat z globalneho hladiska.. ale teme BB/R1 - D1 by som rad venoval v inej teme :slight_smile:

O čom je R3? Zatiaľ len o debate. Diskutuje sa o jej trasovaní od juhu až na sever. Ty vieš o čom je? Jej trasovanie na sever je predmetom inej časti tejto diskusie. Možno si prekvapený, ale aj jej južné trasovanie ešte nie je rozhodnuté na 100%. Je tu iniciatíva miest a obcí za jej trasovanie od Štúrova na Martin(a je to normálne-sú to verejní predstavitelia volených samospráv a nie anonymní lobbisti zo súkromných spoločností). Takže tu máme verejnú iniciatívu. Ďalej je tu aj záujem z MR,aj keď nie je to z ich strany uzavreté. Takže k veci: Trasovanie R3 (jej južnej vetvy) nie je tabu a jej južná časť obslúži na menej náročnom teréne viac obyvateľstva s väčším hospodárskym významom (viď aj Hankook) keď pôjde Štúrovo-LV-HB. Tam sa pripojí na R 1. Proste je tu aj taká alternatíva. :sunglasses:

R3 bola a je jasne zadefinovaná ako RC spájajúca MR a PR cez BB. Teda potom nastávajú otázky, kadiaľ od BB v smere na D1 (PR) alebo kadiaľ od BB v smere na MR. Vláda okrem iného ustanovila, že bude R3 vedená cez MT-Kremnicu, ale pôvodné nariadenie vlády ostalo a čo je dôležité, ostalo aj zakotvené v daných orgánoch EÚ. Preto má R3 okolo seba veľa nejasností. Ale pôvodná definícia platí.

To, čo píšeš, je z tvojho pohľadu správne, je to alternatíva, ale bola by už 3. v poradí, resp. 6. v poradí vzhľadom na už existujúce oficiálne “verzie” trás R3. Ale definícia RC R3 je jasná. MT-BB-KA-Šahy alebo RK-BB-KA-Šahy, to sú tiež samosprávy.

A z odborného hľadiska, BB-KA-Šahy bude lacnejšia ako tvoja alternatíva. Okrem toho neviem, aký máš pohľad na maďarskú stranu, pretože podobne Maďari v daných orgánoch EÚ uprednostňujú spojenie MR a PR cez Šahy-BB a …, PR jednoznačne cez Trstenú-DK-…-BB a Šahy na Budapešť.

Sme v EÚ, tu sa nedá už len tak niečo zmeniť. A ohľadom stavebnej lobby, ver tomu, že v EÚ je veľmi silná a samosprávy nemajú šancu nič na tom zmeniť. Ale to je už o inom.