R3 Horná Štubňa, obchvat

Horná Štubňa, obchvat :arrow_right:

Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:

Predpokladaný začiatok výstavby: 10/2007
Predpokladané ukončenie výstavby: 10/2009
Štátna expertíza: 552.626.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Dĺžka: 4321 m

Stavba sa nachádza v južnej časti Turčianskej kotliny. Obchvat sa začína na okraji obce Horná Štubňa. Pokračuje v súbehu s železničnou traťou, za železničným nadjazdom obchádza Hornú Štubňu po západnej strane po most ponad železničnú trať, kde sa napája na existujúcu cestu I/65 asi 0,7 km pred križovatkou s cestou II/557 v smere na Banskú Bystricu. Územie, kde sa stavba nachádza, je pahorkovitého charakteru. Navrhovaná trasa rýchlostnej cesty sa nachádza v komunikačnom koridore železničnej trate.

Mosty:
Na úseku je plánovaná výstavba 4 mostných objektov, z toho:

  • 2 na rýchlostnej ceste
  • 2 nad rýchlostnou cestou

Križovatky:
Počet križovatiek: 3

Všetky tri križovatky budú úrovňové.

Životné prostredie:
Negatívny vplyv stavby a dopravy na životné prostredie bude minimalizovaný vybudovaním cestnej kanalizácie vrátane odlučovačov ropných látok a protihlukovými opatreniami.

Vyvolané investície:
Vyvolanými investíciami v rámci výstavby tohto úseku sú prekládky inžinierskych sietí, potokov, ciest a miestnych komunikácií.

Zdroj: NDS, ndsas.sk/index/index.php?ids … =2&prm2=65

V akom stave je príprava na tomto úseku? Píšu, že majetkoprávne vysporiadanie je dokončené, znamená to, že už nič nebráni vo výstavbe? Aký je tento úsek z pohľadu náročnosti?

Obchvat Hornej Stubne by sa podla clanku dialnice.info/viewtopic.php?t=8270 mohol zacat stavat uz v oktobri tohto roku, dokumentacia je uz v poriadku.

Obchvat Hornej Stubne sa tento rok stavat nezacne, vystavba nie je financne vykryta. dialnice.info/viewtopic.php?p=55299#55299

ano aj ja mám take informácie obchvat sa nezačne stavať

Výstavba finančne krytá na tento rok je, to pán hovorca v NDS už kecá a nevie, čo by tak povedal, pretože v NDS majú chaos v zadávaní kvalitných a normálnych tendroch. Na tento rok malo ísť na obchvat 150-210 mil. SKK, takže zabezpečenie bolo, … chyba je čisto na NDS. A MDPT z nezačatia výstavby aj začne robiť poriadok.

Odklad obchvatu Svidníka je politický a je zámerom zmeniť trasovanie (naspäť pôvodný variant, miesto toho bližšie k Stropkovu).

ale na jakeho krista boha treba v Stubni obchvat? ved z vychodnej strany nezasahuje sucasna cesta takmer vobec do obyvanej casti.
Dalsie politicke svinstvo na manipulaciu odklonu trasy R3 na TR. Ze im to narod zerie …

Nie je tam ta velka bodova zavada?

no na takeho boha, ze ked tam napada sneh, tak polske kaiony nezostali stat pri tom miernom stupani, pri obecnom urade :slight_smile:

nie je to nic politicke, je to tam treba. :exclamation:

Presne tak, ale kaviarista je politik a dlhodobo presadzuje R3 BB-RK. :wink:

Priateľu vidím že HŠ si videl iba na mape a nikdy tadial nešiel :smiley: :wink: pretože 2/3 obce sú východne od cesty a 1/3 západne

  • cesta stredom obce
  • 40 v celej obci
  • tiahle intenzívne stúpanie
  • bodová závada - 2 za sebou idúce 90° zákruty v klesaní
  • nevhodné širkové usporiadanie

highways.sk/express/Horna_Stubna.html

Štubňania iba doplácajú na to že by tadial mala ísť R3 pretože inak by bol obchval už dávno postavený ako cesta I/65 a nie ako polprofil R3.

Tak im ten obchvat ako cestu I triedy treba postavit a hotovo! :wink:

Inak ten obchvat tam fakt treba, s tym co si popisal suhlas. Je to jedna z najblbsich bodovych zavad v SK, dala by sa porovnat(kedysi davnejsie, kym tam nebola dialniaca) len s prejazdom cez Siroke, aj to prejazd cez HS bude este na tom este o nieco horsie.

Ina vec je ale, co spomina kaviarista, a to usilie tahat R3 cez Turiec , ale o tom sa uz popisalo nespocet riadkov, ze..? :smiley:

Jáj to by musela stavať SSC a ministrestvo odmietlo preradiť cestu pod SSC a idú to stavať ako C11,5 s 3 úrovňovými križovatkami ( teda dialnica ako sviňa ) :slight_smile: ale vieš niekto tu má problém len kvôli tomu že sa to volá R3 a ešte tu zavádza že to je zbytočná stavba - politické svinstvo - a predpokladám že sa vyhovorí že si to pomýlil s Dolnou Štubňou :wink:

johhan, to sa nevyhovaram, ale je to presne ako pises. Pomylil som si s Dolnou Stubnou. Isiel som minuly tyzden cez M.Sturec na MT a chcel som sa sustredit na to, kde to ten obchvat v Stubni chcu stavat.

Cez Kremnicu som isiel naposledy uz velmi davno (pred rokom? ) a ja si nazvy lazov az tak nepamatam, kym sa o nich nepise.

Takze sa ospravedlnujem, ale aj tak oznacovat to ako cast R3 je blbost, pokila nie je vytycena jej konecna trasa. Ved aj ked sa nahodou presadi trasa R3 s tunelom Cremosne, tiez nebude obchvat HS sucastou R3, nie?

Nabuduce si naplanujem cestu cez Kremnicu, mno

Nič nič priatelu, ja som to predpokladal že si si to pomýlil, a odpusť mi ale nejako som si nevedel odpustiť také podpichnutie :wink: dúfam že si sa neurazil.

Jasne je to blbosť označovať tak vo všeobecnosti - pretože diaľnica a RC má vo všeobecnosti dané parametre a to napríklad 2+2 - ale na SVK je to tak aby boli spokojný tak aj cesty I triedy v trase RC sa označujú ako RC

Inak varianty A a D vypadli takže sú len v hre B a C a RC MT-HŠ je už 100% istá zatial sa volá R3 a je v podstate jedno ako sa bude volať :slight_smile:

To by bola parada, keby R3 spajala BB a ZA, ale da sa tomu verit?
Este vo februari si pisal, ze veris ze do 2012 bude komplet polprofil Martin - Horna Stubna, ale dnes to vyzera, ze to bude o desatrocie neskor. Ktovie kedy sa zacne stavat obchvat Hornej Stubne.

Človek verí v Boha. Nikdy ho nevidel, ale verí v neho. Ukazujú sa náznaky, kde tu krvácajú obrazy a zjavujú sa tiene na budovách.

Človek verí v diaľnicu. Nikdy ju asi neuvidí do toho svojho veriaceho termínu, ale ukazujú sa náznaky v podobne pár obchvatov a kúskov nejakých úsekov.

A tak to aj bude s nejakým kompletným úsekom budovaním do r. 2012.

Ja nie verím ja viem :wink: ono totiž je to taký malý fígeľ :slight_smile: terajšia cesta I/65 od Šturca po Martin bola v 70-tych rokoch stavaná ako polprofil budúcej dialnice D65 - a spĺňa terajšie parametre R11,5/120 - lenže medzitým sa zmenilo zapojenie na D1 zmenou trasy od Ďanovej
.
Po začiatkoch oprav a úprav I/65 ( do 2010 sa zrekonštruujú všetky mosty na trase TR-MT ) sa v 2009 mala začať rekonštrukcia a pár smerových úprav na trase a cesta bude splňať parametre R11,5/150
.
takže v tomto to je :laughing:

je to cesta podobna ako senec-sered. betonka v strasnom stave od krizovatky s cestou na PD , ale hlavne ze su tam 2 metrove krajnice…