R3 Horná Lehota - Trstená

Keďže tento dôležitý úsek na R3 nemá svoje vlákno, je asi na čase ho vytvoriť, keďže diskusií o ňom už prebehlo vcelku dosť.

Charakteristika úseku

Úsek začína v katastrálnom území Sedliacka Dubová napojením na úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota. Koniec úseku je v katastrálnom území Tvrdošín, kde nadväzuje na úsek R3 Trstená - obchvat. Podvariant trasy A2 (17200 m) rieši rozdielnym spôsobom priechod v priestore Bielskej skaly - katastrálne územie Podbieľ. Navrhované varianty vedenia trasy rýchlostnej cesty R3 vylučujú zásah do lokalít ochrany prírody. V prípade rieky Orava sa minimalizoval počet krížení. V prípade národnej prírodnej rezervácie Bielska skala nedochádza k zásahu do chráneného územia. Trasa prechádza prevažne cez poľnohospodársky využívané územie.

Dĺžka: 17900 m

Financovanie
Štátna expertíza: 4.795.652.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Križovatky:
Počet križovatiek: 4
Všetky križovatky budú riešené mimoúrovňovo.

Odpočívadla:
Na úseku bude vybudované jedno veľké obojstranné odpočívadlo “Tvrdošín”.

EIA: podľa enviroportálu schválené 28. 5. 2007

Odporúčaný variant:
Na základe posúdenia navrhovanej činnosti a vyhodnotenia vedenia trasy v prevedení základného variantu alebo kombinácie základného variantu s podvariantami sa na realizáciu odporúča kombinácia variantu A a podvariantov A2 a A3, a to * km 0,0 po km 6,5 - variant A

  • od km 6,5 po km 8,7 - podvariant A2

  • od km 8,7 po km 11,2 - podvariant A3 (so zohľadnením existujúcej záhradkárskej osady)

  • od km 11,2 po koniec úseku - variant A

Ortofomapa: dialnice.info/images/big/R3_ … _nizna.jpg
pozn. Variant A (červený), Podvariant A2 (modrý), Podvariant A3 (fialový)

Termíny výstavby uvedené v EIA:

úsek rozdelený na 2 podúseky:

 Úsek Horná Lehota - MÚK Dlhá nad Oravou:* začiatok  výstavby: 2011
  • koniec výstavby: 2014

    Úsek MÚK Dlhá nad Oravou - MÚK Trstená:* začiatok výstavby: 2014

  • koniec výstavby : 2017

zdroj: NDS a Enviroportal.sk

Mno az ma zamrazilo, ked vidim termin 2017 pri obchvate Podbielu. Mohli by sa sem teraz presunut financie z D1 a postavit to trosku skôr.

No a mňa to ani neprekvapilo. A úprimne: ak to bude v r. 2017 hotové, tak zjem osolený klobúk. Ak sa to bude stavať ako Važec-Mengusovce, máme sa na čo tešiť. Alebo ako aj dnes jediný úsek na R3 alebo aj prepojenie Kysuce-Orava na ceste II. triedy alebo aj to, ako sa stavia neuveriteľne dlho R4 v KE atď. … veď to je o 10 rokov. A čo je to 10 rokov na Slovensku :question: :unamused: Prešlo od samostatného štátu 14 rokov a na R3 sa realizuje jediný úsek … a niekto tu verí, že sa bude stavať skoro 18 km do 10 rokov :question: A ešte k tomu, za 5 mld. SKK na 1/2 profile z cien 2005 ? A presunúť odkiaľ :question: Z Važec-Mengusovce ešte 300 mil. SKK :question: Alebo 80 mil. SKK z príprav pod obchvat PO :question: Alebo nedajbože 120 mil. SKK z opráv na celú D1 :question: Takýmto presúvaním by sme skutočne presunuli aj 1 mld. SKK, … ale na obchvat, ktorý nie je pripravený a jeho príprava bude trvať a trvať … a garantujem, že potom z tej už dnes vyčlenenej 1 mld. SKK nezostane ani halier. A bude sa SIS venovať tomu, kam tie peniaze zmizli. Ja napríklad ani neverím tomu, že sa to bude len 3 roky stavať. Takéto úseky sa totiž stavajú v zahraničí 2,5-3 roky, takže neverím tomu proste, že u nás to budú 3 roky.

Dialniciar, presun z D1 som myslel kvoli PPP, len to sa nesmie dalej davat zo statneho rozpoctu rocne smiesnych 5 mld. Sk :wink:
Na chybajuce useky D1 mimo PPP (PB a jablonov-beharovce) treba cca 15-20 mld. Sk, z toho oba useky zrejme cvakne EU z 85%. Preto by sa ostatne financie mohli konecne vyuzit na taketo potrebne useky :wink:

Bez ohľadu na to, koľko sa dáva zo štátneho rozpočtu, sa dáva na výstavbu diaľnic v r. 2007 suma 19,5 mld. SKK. Nie je to najnižšia suma v histórii ako celok. A ano, Dzurinda dal zo št. rozpočtu vždy viac, než teraz Fico, ba dokonca aj celkovo dal 1x viac ako dnes Fico spolu, ibaže Dzurinda vždy tiež 3-4 mld. SKK neprestaval, tak uvidíme ako Fico dopadne. Mňa demagogicky neoblbneš. :laughing:

A teraz vecne: ak by bolo PPP skutočne stavebne na D1, D3 a R1, tak štát by sa mal podľa mňa jednoznačne presunúť tam, kde je to stavebne jednoduchšie a masovo začať riešiť bodové závady a to sú: úseky na R2 na 1/2 profil a úseky na R4 (celý juh a 1-2 obchvaty na severnej vetve), nuž a než presúvať financie z D1 BA-KE, tak radšej len ich posunúť na D1 KE-MI. R3 má čas a tam treba hlavne EÚ (stavebne náročné úseky) alebo PPP, len to by tam muselo ísť súvisle a to už by rizikom bolo.

Tu teraz nejde len o to, kolko sa dava, ale aj co sa realne prestavia. Tento rok sa spomalila vystavba Vazec-Mengusovce, nezacal sa stavat jediny usek ani na R3 a R4. Pritom mnoho krat sa vyhovara na nedostatok financii, preto to kritizujem :wink:

Na severnej vetve R3 postaci postavit tento usek spolu s obchvatom Trstenej (narocny usek za DK sa da odlozit na neskor), spolu okolo 6 mld. bez DPH a mas z väcsej casti poriesenu severnu vetvu R3. :wink:

  1. OK.
  2. 6 mld. SKK, celková cena by bola aj 8 mld. SKK (s DPH). Ibaže úseky nie sú pripravené, pozemkovo vyrovnané, to ešte min. 5 rokov potrvá.

dialnice.info/viewtopic.php?t=9662\

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila verejné súťaže na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru a dokumentácie na územné rozhodnutie

Načrtol som pravdepodobný priebeh úseku R3 Horná Lehota - Tvrdošín na základe poznatkov z orthofotomapy úseku Nižná - Podbieľ a popisu celého úseku z EIA posudzovania. Finálna podoba trasovania môže byť samozrejme iná, takže v detailoch sa to môže ešte o hodne líšiť, ale na urobenie predstavy snáď dobré..? :wink:

V septembri 2008 prebehne inžiniersko-geologický a hydrogeologický prieskum na úlohu R3 Tvrdošín – Nižná nad Oravou :arrow_right:
dialnice.info/viewtopic.php?p=74648

Mna by zaujimalo, ako to tam pojde a isiel som tam minuly tyzden, lebo moja rodina byva asi 10 metrov od tej RC, ide to hned vedla domu, a mohli tam dat nejake protihlukove steny, lebo to je dost pocut

Skús trošku špecifikovať o čo Ti konkrétne ide, z tohto čo píšeš to nie je jasné..? Či máš na mysli už existujúci úsek, alebo v príprave, takisto miesto.., ako chceš potom aby sme Ti poradili.. :unamused:

asi takto by mala ist R3 Sed. Dubova - Tvrdosin
dialnice.info/album_page.php?pic_id=5265

info z Vestnika VO c. 17/2009 ( e-vestnik.sk/ ) :

[i]
Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová. v dĺžke cca 4,7 km.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota: 269 505,74 EUR Bez DPH.

NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
Úradný názov: ZDRUŽENIE VALBEK zastúpené Valbek, s. r. o.
IČO: 36 612 642 [/i]

DÁTUM UZATVORENIA ZMLUVY
15. 12. 2008


[i]
Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R3 Nižná nad Oravou - Dlhá nad Oravou. v dĺžke cca 8 km.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota: 320 465,04 EUR Bez DPH.

NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
Úradný názov: GEOCONSULT, s. r. o.
IČO: 31 422 969 [/i]

DÁTUM UZATVORENIA ZMLUVY
15. 12. 2008

a starsie info z vestnika cislo 146/2008:

[i]Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná nad Oravou. v dĺžke cca 5,2 km.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota bez DPH: 6 941 494. Mena: Sk.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
HBH Projekt, spol. s r. o., IČO: 44 961 944

Dátum uzatvorenia zmluvy
15. 7. 2008.
[/i]

[size=75]doplnené o dĺžky úsekov, devil[/size]

to jsem si myslel, že je příprava ve vyšším stupni …

Križovatka na R3 v Podbieli z plánov zmizla :arrow_right:
dialnice.info/viewtopic.php?t=11841

To uz im nacisto hrabe? Krizovatka v Dlhej aj v Niznej vyriesi velky prd, kym prave krizovatka v Podbieli by bola velmi uzitocna a zaroven aj daleko najlacnejsia. Fakt nechapem, ako prisli na taketo riesenie :unamused:

No tak s tým by som si istý nebol. Tá križovatka v Podbieli bude križiť cestu II. triedy. Aj ked je to síce dosť frekventovaná cesta, hlavne poliakmi idúcich do Roháčov. Ale tak podľa mňa bude najvyužívanejšia MÚK Nižná. :arrow_right: Moj názor! Uvidíme ako to dopadne…

zoom, MUK Nizna bude vyuzivana maximalne obyvatelmi samotnej Niznej, obyvatelom Tvrdosina kludne staci 1 MUK. Ale budiz, stale je podstatne potrebnejsia, ako uplne nepochopitelna krizovatka v Dlhej. Radsej teda vyhodili najlacnejsiu MUK s plnym pristupom do Rohacov (obchadzka z juhu aj zo severu bude bez nej vyse 5 km cez obce) :unamused:

Ak zrušia MÚK Podbiel, tak aj obyvateľ Podbiela pojde na MÚK Nižná. A aj obyvatel tvrdošínskeho Medvedzia pojde na tú istú MÚK!

Nehovorím, že MÚK Podbiel bola zbytočná. Skor som reagoval nato, čo si písal. Že MÚK v Nižnej a v Dlhej nič neporiešia!