R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

Zámer na tento úsek bol predlozeny na posudzovanie vplyvov na ZP. V zamere sa porovnava viacero variantov a subvariantov. Variant A (poloha R2 v trase sucasnej I/50 popri Bucine) je pre mesto ZV neprijatelny, ide o problemy suvisiace so subeznou komunikaciu a napojenim obytných casti a priemyselneho arealu na komunikacny system mesta. Varianty B a D ako juzny resp. tunelovy obchvat prechadzaju velmi narocnym terenom s potrebou niekolkych tunelov. Variant C prechadza severne od mesta od Budce medzi ZV a mestom Sliac a konci pri Z. Slatine. Variantné návrhy smerového a výškového vedenia boli predložené na vstupnom rokovaní zainteresovaným orgánom a organizáciám na odsúhlasenie a bol vykonaný výber variantov pre podrobné preskúmanie a posúdenie z hladiska dopravného, ekonomického a technického. Zo záverov vyplynulo, že podrobne budú rozpracované (sub)varianty C2, C3 a variant C4.

Dlzka je v zavislosti od subvariantu cca 17 km, z toho cca. 12 km ako novostavba, zvysok je peaz s existujucim usekom R1. Odporucany je variant C3, ktory je najkratsi, najmenej narocny (namenej mostov, zemnych prac a tunel s dlzkou 340 m, 1 nová MÚK (Zv. Sl.) resp. uprava a dobudovanie existujucich MÚK (Budca, Kovácova a Sliac). Náklady na 1 km maju byt cca 230 mil.

eia.enviroportal.sk/detail.php?a … en-obchvat

Neviem, či som to len zle prečítal, ale nevidím tam nikde, či to je 1/2 profil alebo plný profil (2+2 jazdné pruhy smerovo oddelené) :question:

Šírkové usporiadanie : odpovedá kategórii R 22,5/100. Cesty II. triedy sa upravia podla kategórie C 9,5/80, III. triedy sa upravia podla kategórie C 7,5/60 a polné cesty v kategórii P6/40 resp. P4/30.

Ďakujem ti devil za plnohodotnú odpoveď. :laughing:

V rámci tohto zámeru sa začalo uvažovať, nakoľko je vhodná spraviť tu obchvat R2 a nakoľko spoločný obchvat pre R1+R2+R3.

Predpokladá sa, že R1 potrebná nebude, ale R3 ano.

V súčastnosti sa zvažuje variant: začiatok je pri obci Kováčová a obchádza celý Zvolen a napojí sa na štátnu cestu pri dedine Lieskovec. Je aj vypracovaný projekt na túto stavbu.

Sprava o hodnoteni vplyvov R2 Zvolen obchvat:

eia.enviroportal.sk/detail/rychl … en-obchvat

Boli posudzovane 4 varianty severneho obchvatu (C2,C3,C4,C5), ktore vedu v peazi s R1 az po krizovatku Sliac a jeden variant juzneho obchvatu (D). Parametre su R22,5/100.

C2 … 17,5 km … 9,66 mld … 1 tunel 540m
C3 … 17,2 km … 8,77 mld … 1 tunel 340m
C4 … 17,6 km … 9,66 mld … 1 tunel 560m
C5 … 17,1 km … 12,41 mld … 1 tunel 2120m
D … 19,5 km … 34,78 mld … 4 tunely celkovo 10187m

Doporucuje sa variant C5, ktory vedie najdalej od kupelov Sliac. EIA predpoklada realizaciu v rokoch 2012 az 2015.

Juzny variant mi pripada ako zly vtip :slight_smile:

Do galerie som pridal nacrty obchvatu Zvolena z dokumentacie EIA (doporucovany variant C5), rozdelil som to na 3 casti aby sa to ako tak dalo aj precitat:

dialnice.info/album_page.php?pic_id=5157
dialnice.info/album_page.php?pic_id=5158
dialnice.info/album_page.php?pic_id=5159

len ma prekvapuje, ze dali SSUD do ochranneho pasma kupelov kovacova.. ako keby to nemohli posunut k budci ?

dialnice.info/album_page.php?pic_id=5157

To SSUD je v dvoch alternativach, na obr to nie je tak dobre vidno, ale je tam napisane alternativa 1 a alternativa 2. Necital som to cele, teda neviem, ci a ktora alternativa sa odporuca v EIA, ci ta pri km 3.00 alebo pri km 5.00

samozrejme je mozne ze aj ked sa odporuca C5, bude sa stavat iny variant, kedze je tam 2,1km tunel a pri C2,3,4 je to radovo kratsi tunel…

Neviem, Zvolen má veľmi dobrého primátora ktorý vie vybaviť veľa vecí - takže ja dávam tej C5 veľkú šancu

To nie je len primátorom, za ZV samotný aktívne lobujú oveľa mocnejší ľudia, ktorí sú prakticky denne v BA a komunikujú s MDPT, SSC, ŽSR. Konkrétne 1 … :laughing: (nie, ja nie :smiley: )

Ten koho myslýš, tu vyrastal a začínal tu v jednej firme, ako stavbyvedúci :wink:

možno ano, možno nie :sunglasses:

a ja neviem koho mysli :slight_smile:

Chysta sa tender na podrobny hydrogeologicky prieskum tohto useku
e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/23217

Variant D a k tomu ešte VD Slatinka … slovom stavbársky orgazmus

bolo vyhlasene obstaravanie na “Podrobný hydrogeologický prieskum pre stavbu rýchlostnej cesty R2 Zvolen západ Zvolen východ.”: e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/25629

predpokladana hodnota 450 000 €, otvaranie obalok 25.8.2011, trvanie zakazky 28 mesiacov

tento prieskum pozaduje zaverecne stanovisko EIA a je teda nevyhnutny, aby mohla priprava pokracovat dalej na uroven uzemneho rozhodnutia

myslim ze ten sa robi aj kvoli kupelom Sliac