Zámer na tento úsek bol predlozeny na posudzovanie vplyvov na ZP. V zamere sa porovnava viacero variantov a subvariantov. Variant A (poloha R2 v trase sucasnej I/50 popri Bucine) je pre mesto ZV neprijatelny, ide o problemy suvisiace so subeznou komunikaciu a napojenim obytných casti a priemyselneho arealu na komunikacny system mesta. Varianty B a D ako juzny resp. tunelovy obchvat prechadzaju velmi narocnym terenom s potrebou niekolkych tunelov. Variant C prechadza severne od mesta od Budce medzi ZV a mestom Sliac a konci pri Z. Slatine. Variantné návrhy smerového a výškového vedenia boli predložené na vstupnom rokovaní zainteresovaným orgánom a organizáciám na odsúhlasenie a bol vykonaný výber variantov pre podrobné preskúmanie a posúdenie z hladiska dopravného, ekonomického a technického. Zo záverov vyplynulo, že podrobne budú rozpracované (sub)varianty C2, C3 a variant C4.
Dlzka je v zavislosti od subvariantu cca 17 km, z toho cca. 12 km ako novostavba, zvysok je peaz s existujucim usekom R1. Odporucany je variant C3, ktory je najkratsi, najmenej narocny (namenej mostov, zemnych prac a tunel s dlzkou 340 m, 1 nová MÚK (Zv. Sl.) resp. uprava a dobudovanie existujucich MÚK (Budca, Kovácova a Sliac). Náklady na 1 km maju byt cca 230 mil.
Šírkové usporiadanie : odpovedá kategórii R 22,5/100. Cesty II. triedy sa upravia podla kategórie C 9,5/80, III. triedy sa upravia podla kategórie C 7,5/60 a polné cesty v kategórii P6/40 resp. P4/30.
V súčastnosti sa zvažuje variant: začiatok je pri obci Kováčová a obchádza celý Zvolen a napojí sa na štátnu cestu pri dedine Lieskovec. Je aj vypracovaný projekt na túto stavbu.
Boli posudzovane 4 varianty severneho obchvatu (C2,C3,C4,C5), ktore vedu v peazi s R1 az po krizovatku Sliac a jeden variant juzneho obchvatu (D). Parametre su R22,5/100.
C2 … 17,5 km … 9,66 mld … 1 tunel 540m
C3 … 17,2 km … 8,77 mld … 1 tunel 340m
C4 … 17,6 km … 9,66 mld … 1 tunel 560m
C5 … 17,1 km … 12,41 mld … 1 tunel 2120m
D … 19,5 km … 34,78 mld … 4 tunely celkovo 10187m
Doporucuje sa variant C5, ktory vedie najdalej od kupelov Sliac. EIA predpoklada realizaciu v rokoch 2012 az 2015.
Do galerie som pridal nacrty obchvatu Zvolena z dokumentacie EIA (doporucovany variant C5), rozdelil som to na 3 casti aby sa to ako tak dalo aj precitat:
To SSUD je v dvoch alternativach, na obr to nie je tak dobre vidno, ale je tam napisane alternativa 1 a alternativa 2. Necital som to cele, teda neviem, ci a ktora alternativa sa odporuca v EIA, ci ta pri km 3.00 alebo pri km 5.00
To nie je len primátorom, za ZV samotný aktívne lobujú oveľa mocnejší ľudia, ktorí sú prakticky denne v BA a komunikujú s MDPT, SSC, ŽSR. Konkrétne 1 … (nie, ja nie )
bolo vyhlasene obstaravanie na “Podrobný hydrogeologický prieskum pre stavbu rýchlostnej cesty R2 Zvolen západ Zvolen východ.”: e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/25629
predpokladana hodnota 450 000 €, otvaranie obalok 25.8.2011, trvanie zakazky 28 mesiacov
tento prieskum pozaduje zaverecne stanovisko EIA a je teda nevyhnutny, aby mohla priprava pokracovat dalej na uroven uzemneho rozhodnutia