R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké… Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice… Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?

Môj (zdôrazňujem laický) návrh je podobný ako Tvoj, akurát ubrať iba R3 TR - ZV, teda zachovať R2 Handlová - ZH. Čiže:
R1 … - ZH - ZV - BB
R2 … - PD - Handlová - ZH - ZV - …
R3 … - MT - TR - BB - ZV - …
Rx Ráztočno (R2) - Sklené - Horná Štubňa - TR (R3)
resp.
Rx PD (R2) - Vyšehrad - MT (R3)
To by zlepšilo súčasný uvažovaný stav, teda RC každým väčším údolím a pritom chýbajúce spojenie Hornej Nitry a Turca (a ďalej severného Slovenska).

parker,

ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy. To vyriesi mozne problemy s tym ze tu bude zvysena premavka ale neviem o tom ze by sa to planovalo - vie sa o probleme “ziarsky lievik” ale riesenie sa zatial nepripravuje - nakoniec nie je iste ci tadialto pojde R3 a kedy to bude R2.

A inak som nepochopil tvoje pridavanie a uberanie zmeny oznacenia - a ked to nechapem tak to nebudem komentovat. :wink:

Proces EIA bol posudzovaný už v roku 2001, ale je to stanovisko k “štvorprúdovej ceste”, úsek I/50 Dérerov mlyn-Žiar nad Hronom.

Právoplatné rozhodnutie je na linke:http://eia.enviroportal.sk/dokumenty.php?akcia=14&doc=rozh

Záverečné stanovisko je na:
http://eia.enviroportal.sk/dokumenty.php?akcia=14&doc=stan

Inak v rámci schvaľovania druhej etapy Žarnovica-Šášovské podhradie, je v schvaľovaní aj križovatka s R2 na Prievidzu?

Tu sa plánuje do r. 2010 pripraviť na výstavbu cestných obchvatov Prievidze, ZH, aj Handlovej a obchvat ZH aj začať realizovať v r. 2009-2010.

To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.

Adaios už neprispieva na toto fórum. On nepredpokladal, že sa tak bude stavať, ale veľmi dobre opísal riešenie žiarskeho lievika. A nedíval sa na to z hľadiska, že keď nie sú tri pruhy BA-TT, “tak stredné Slovensko čo?”.

No úsek ZH - ZV, o ktorý sa tu jedná je už dlhé roky postavený (ale potrebuje rekonštrukciu) a je 2+2..
Mimochodom, Adaios tu už vyše pol roka neprispieva (ak sa nemýlim), takže asi ti neodpovie.. :unamused:

BA-TT nie je na 2+2, ale bola to chyba a dnes sa ide stavať 3+3, … takže čo asi stredné Slovensko ? Tá istá chyba.

Ospravedlnujem sa za volovinu co som tu napisal prednedavnom.
Neuvedomil som si poriadne o akom useku pisem :blush:

nema niekto fotky z useku NOVAKY po PRIEVIDZU ? aj ked newem ci je na tom useku nieco zaujimave ale ci niekto nahodou nema fotky raz som tam isiel ale nemal som fotoaparat

Podle mě je vedení R2 Prievidza, Handlová - ZH příliš divoké. Proč se neuvažuje o vedení tunelem od Janovy Lehoty k Novákům, rsp. do prostoru mezi Nováky a Sebedražie. Ten úsek by se zkrátil o 60% a Prievidza i Handlová by zůstaly napjeny přivaděči. Tunel by určitě nebyl drahý, protože průchod přes Handlovou apod. si stejně vyžádá spoustu estakád.

Naprosto suhlasim s THOMASOM…Myslim ze taky variant…v minulosti bol, aj studia tunela…pod pohorie vtacnik…Bolo by to kratsie…o 30km…

Som z okresu PD a foto poslem ked nafotim…R2-8KM usek PD-NOVAKY…

Pokud se postaví R2 těsně okolo Handlové a dál do ZH ZH, R3 Turč. Teplice - ZH a R1 BB - ZV tak to budou celkem 3 RC částečně souběžné, což je podle mě zbytečné. Dalo by se to řešit buď tunelem na R2 (od Nováků přímo na ZH), R3 ořes Donovaly (peáž s R1 ZV - BB; notoricky známá diskuze jinde :slight_smile:), nebo spojením R3 a R2 v prostoru mezi Handlovou a Kremnicou a společným vedením k ZH.

alebo len prepojit PD a BB, cim by odpadla potreba stavat RC od Handlovej a Kremince smerom na juh

Na to jsem zapomněl. Dík .

Len ci sa toho dozijeme..R2 PD-ZVOLEN…aj ked nie som este 40 tnik…priorita je D1…ZA-KE- a neskor po ukrajinu…a to bude trvat 10 rokov…

jak vies ze to bude trvat 10 rokov ???