R2 Križovatka D1 - Trenčianska Turná

Informacie o useku zo stranky NDS:

[i]
Základné identifikačné údaje

Ťah: R2
Dĺžka: 8739 m
Lokalizácia stavby: Trenčín,
Predpokladaný začiatok výstavby: 02/2015
Predpokladané ukončenie výstavby: 02/2018
TŠ: 12/1998,
EIA: 10/2005, Záverečné stanovisko vydané dňa 25.10.2005
DÚR: 02/2011,

Aktuálny stav stavby: v príprave

Charakteristika úseku

Trasa začína na diaľnici D1 v križovatke “Chocholná”, ďalej je vedená v súbehu s existujúcou cestou I/50 a koniec úseku je situovaný pred obcou Mníchova Lehota. Na trase sa vybuduje nová križovatka s cestou II/507 Trenčianska Turná. Územie možno charakterizovať ako nížinnú pahorkatinu s výskytom úvalových dolín bez výraznejších svahových deformácií.

Objekty na úseku

Mosty:

Navrhované je vybudovanie 14 mostných objektov, z toho:

  • 12 mostov na rýchlostnej ceste
  • 2 mosty nad rýchlostnou cestou
    Križovatky:

Počet križovatiek: 1

Križovatka bude riešená mimoúrovňovo.
Odpočívadla:

veľké ľavostranné odpočívadlo “Trenčianska Turná”

Ostatné

Životné prostredie:
Z exhalačnej štúdie vyplýva, že po vybudovaní cesty neprekročí koncentrácia škodlivín prípustné limity. Na zmiernenie vplyvu imisií z dopravy na obyvateľstťvo a okolité prostredie je vhodná aplikácia protiexhalačných opatrení vo forme pásov ochrannej zelene. Ochrana podzemných vôd bude riešená odkanalizovaním a odvedením vôd stekajúcich z povrchu vozovky do recipientucez čistiace zariadeniedo sedimentačnej nádrže. Na zlepšenie estetického účinku stavby ako aj na zabezpečenie novovzniknutých svahov voči erózií budú opatrené zahustenými výsadbami kríkovej a stromovej zelene.

Vyvolané investície:
Stavba tohto úseku si vyžiada ako vyvolané investície: prekládky vodovodov, kanalizácií, telekomunikačných káblov, VTL a STL plynovodov, úpravy a preložky ciest II/507, III/50775, III/50267.[/i]

ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 … 2&prm2=108

Tento usek povazujem po useku R2 Ruskovce-Pravotice na celej trase R2 TN-PD za najdôlezitejsi, intenzity na I/50 dosahuju 13-20 tis. voz.

existuje k tomuto useku nejaka, aspon predbezna, mapa?

Mapy mame hned dve, priznam sa, ze netusim, ktory variant bol vybrany pre UR
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=12992
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=12988

Podla planov vystavby by sa v najblizsich rokoch mala rekonstruovat betonka, vystavby R2 by mala prist na rad az neskor po r. 2015.

a aj nejake ortofoto ..

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=12989
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=12990

Tu mi logicky vychadza len oranzovy variant. Jednak je MUK uz zcasti dokoncena, jednak by bol nezmysel mat hned za sebou dve MUK.
A ako pozeram, opravila by sa aj betonka na Drietomu a keby sa rozmyslalo, tak by sa to potiahlo aj ako obchvat Drietomy, pripadne dokonca v parametroch R (napriklad R8, ked beriem, ze Ficova R8 nema zmysel).

nie je nahodou potrebna aj subezna cesta I. triedy? lebo tu tam nevidim

Ako subezna cesta bude zrejme sluzit obchvat Trencina, ktory je momentalne rozostavany.

Najviac pravdepodobny je tento variant :arrow_right: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=12992 Je zaroven aj najnovsi. Oproti povodnemu oranzovemu su tam urcite zmeny a trasa by sa mala viest viac juznejsie, aby sa zachovala subezna cesta I/50. Je tom tam zretelne vidiet. Tie ortofotomapy su tiez starsieho datumu, ked sa uvazovalo este z R2 az po hranicu z CR.

Toto je z územka :
.
Začiatok úseku rýchlostnej cesty R2 sa nachádza v existujúcej diaľničnej križovatke Chocholná, ktorá v súčasnosti prepája diaľnicu Dl s cestou 1/50, pričom táto križovatka bude v rámci stavby prebudovaná tak, aby bola bezkolízna (v súčasnosti je jej západná časť typu „kosodlžniková križovatka“, s kolíznym vedením smerov Dl Žilina - 1/50 Bánovce a 1/50 Bánovce – D1 Bratislava). Napojenie rýchlostnej cesty na predmetné komunikácie bude zabezpečené prostredníctvom veľkej okružnej križovatky OK1. Výstavba uvedenej križovatky si vyžaduje vybudovanie preložky cesty 1/50, ako aj úpravu vetiev a kolektora MUK „Chocholná“, východne od diaľnice D1. V rámci prestavby existujúcej križovatky bude vybudovaná aj veľká okružná križovatka OK3 a s ňou súvisiace úpravy cesty 1/50, vetiev MUK „Chocholná“, západne od diaľnice D l, ako aj vetiev križovatky s cestou 1/61. Trasa rýchlostnej cesty R2 v smere od OK1 sa následne odkláňa vpravo od cesty 1/50 a vedie okrajom II. stupňa ochranného pásma vodného zdroja Veľké Bierovce, medzi existujúcu zástavbu obytných domov, administratívnu budovu Záhradného centra Veľké Bierovce a areály firiem ERSON s.r.o. a GORAL s.r.o. Predmetné trasovanie rýchlostnej cesty si v km 0,560 R2 vyžiada demoláciu skleníkov Záhradného centra Veľké Bierovce. V ďalšom priebehu rýchlostná cesta R2 ľavotočivým oblúkom vedie ponad Biskupický kanál, rieku Váh, Turniansky potok a prikláňa sa k trase existujúcej cesty 1/50, kde v úseku km 2,500 - 3,200 R2 sa dostáva do trasy predmetnej komunikácie. V uvedenom úseku bude vybudovaná preložka cesty 1/50, ktorá bezprostredne súvisí s výstavbou okružnej križovatky OK2 prepájajúcou cesty 1/50, III/050267 a 111/507019. Okružnú križovatku OK2 rýchlostná cesta prekoná mimoúrovňovo mostným objektom. Ďalej je rýchlostná cesta vedená vpravo od cesty 1/50, kde v km 3,523 prechádza nad cestou 11/507 a pokračuje v smere za areálom poľnohospodárskeho družstva v katastri Trenčianska Turná. V km 5,844 R2 sa nachádza MUK „Trenčianska Turná“ trúbkovitého tvaru, ktorá umožňuje prepojenie rýchlostnej cesty s cestou 1/50 a 11/507 cez okružnú križovatku OK4. V km 7,700 vľavo sa nachádza Veľké odpočívadlo Mníchova Lehota prístupné z oboch smerov rýchlostnej cesty. Ďalej trasa pokračuje smerom na Bánovce nad Bebravou v súbehu s existujúcou cestou 1/50. Koniec úseku rýchlostnej cesty R2 je v km 8,739, kde sa napája na stavbu „R2 Mníchova Lehota - Ruskovce“ (DÚR spracoval v 02/2010 DOPRAVOPROJEKT, a.s.).

Teraz som z toho jeleň, akože R2 má začínať kruhovým objazdom? Alebo ten kruhák pri MÚK Choholná bude niekde pod R2 a tá naň bude napojená nejakými rampami?

Tiež si viem len veľmi ťažko predstaviť dobudovanie MÚK Chocholná so zachovaním MÚK I/50 a I/61.

Qwert nie si sam. Ak sa ta R2 bude koncit zbiehanim do jedneho pruhu do toho kruhaca, plus napojenie na I/50, tak to chem vidiet, ako to cele bude vlastne fungovat.

Dobudovanie MUK Chocholna by nemal byt az taky problem, aspon podla toho povodneho navrhu :arrow_right:
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=12989

Na tej orto-foto je výjazd a nájazd na D1 hneď vedľa výjazdu/nájazdu na I/61 a neviem ako by to fungovalo v praxi.

Ono podla toho popisu by mali MUK chocholnú prebudovať na niečo podobné ako Liptovský Mikuláš - veľké rondo :slight_smile:

Nech si nechaju taketo riesenia. Z jednoducheho useku na rovine s dobudovanim MUK a druheho 1/2 profilu robime zase len drahy projekt, ktoreho vystavba sa kvoli cene bude len donekonecna odsuvat…

Nie všetky jednoduché riešenia sú aj správne riešenia…veď to nebudú určite kolaudovať skôr ako o 10 rokov…a to budú už iné intenzity. :wink:

Zulo, pokial sa ma namiesto projektu za cca 100 mil. € postavit projekt za 250 mil. € len s malym prinosom navyse oproti projektu za 100 mil. €, tak dakujem, neprosim. R2 bude mat kapacitu, ktora bude plne postacovat pre tieto intenzity. Skor by som bol za vybudovanie privadzaca z Trencianskej Turnej do TN, ktory by sa napojil na buduci obchvat JV TN.

Prípadný privádzač by bol asi problematický, veď tam máš letisko a nebol by ani najkratší, t.j. lacný by teda určite nebol a nič tým nevyriešiš…

Letisko je zapadnejsie, privadzac by sa mohol pripojit bud na R2 (dnesnu I/50) zapadne alebo vychodne od obce Trenc.Turna. Spolu s R2 by poriesil prakticky vsetko - kapacitu tahu I/50 (ako R2), lepsie napojenie Trencina na R2 a ako bonus aj odlahcenie pretazenej cesty II/507. Tu sme si zbytocne zastavali nakupnymi a priemyselnymi centrami, pricom krizovatky sa poriesili ako inac - kruhovymi objazdmi.

Ale kedze SR je bohata krajina, moze si dovolit naprojektovat R2 popri sucasnej I/50, kompletne prebudovat takmer hotovu krizovatku s D1 a zaroven vobec neporiesit samotne napojenie na TN…

Andrej , ale o žiadnom privádzači v UP TN sa neuvažuje. Takže ťažko o takejto alternatíve hovoriť…
Andrej, odporuješ si, na jednej strane hovoríš o urýchlení riešenia R2 a na druhej strane nikto v TN takéto riešenie privádzača v UP ani v urbanistickom výhľade nemá… takže navrhuješ zdržanie a nie urýchlenie.
uzemneplany.sk/upn/vuc-trenc … icky-navrh

Ani sucasne navrhovany variant nie je v UP TSK :slight_smile: A to, ze nie je v TSK neznamena, ze sa tam neda doplnit, pricom stavba aj priprava privadzaca by sa mohli riesit samostatne.

Ale povodna myslienka nebola o privadzaci - opakujem, ze problem vidim v tom, ze namiesto dobudovania stvorpruhu popri sucasnej I/50 sa planuje vybudovat nova trasa, a pritom napojenie na TN ostane nadalej mizerne po pretazenej ceste II/507. A tym padom budeme mat zase len za velke peniaze neuplne riesenie.