Celkové náklady stavby podľa variantov od 5 600 mil. Sk do 7 200 mil. Sk
Termín zahájenia výstavby 2008
Termín ukončenia výstavby 2030
Posudzovaný úsek cesty I/50 je súčasťou medzinárodného európskeho ťahu E 572 v smere západ - východ, ktorý svojim stavom a technickými parametrami v niektorých úsekoch nevyhovuje dopravnému zaťaženiu a prechádza intravilánom obcí a miest. Cesta I/50 zabezpečuje spojenie medzi centrami trenčianskeho a banskobystrického kraja a zabezpečuje spojenie s Českou republikou. Účelom pripravovanej stavby je vybudovanie štvorpruhovej smerovo rozdelenej komunikácie, ktorá bude vyhovovať kapacitne, z hľadiska bezpečnosti a plynulosti dopravy, ako aj s minimalizáciou dopadov výstavby a prevádzky na obyvateľov a okolitú prírodu.
Trasa rýchlostnej cesty R2 je celá v Trenčianskom kraji a prechádza cez okresy Trenčín, Bánovce nad Bebravou a Partizánske. Vo veľkej miere sa snaží využiť existujúcu cestu I/50 ako jednu stranu novej štvorpruhovej cesty. Úsek od križovatky s diaľnicou D1 po obec Hradište je rozčlenený na 7 úsekov, v červenom variante je po km 24,5 plánované využitie cesty I/50 ako ľavá polovica budúcej štvorpruhovej cesty. Pri motoreste Radar je trasa vedená naľavo od jestvujúcej cesty, križuje železničnú trať Trenčín – Chynorany. Medzi Trenčianskym Jastrabím a Trenčianskymi Miticami je trasa vedená v záreze a bude nutné preložiť železničnú trať. Po km 33,5 je trasa situovaná vľavo od jestvujúcej cesty I/50, pričom čiastočne využíva jestvujúce cestné teleso. V obci Svinná výhľadom na šírku štvorpruhovej cesty je potrebný zásah do zastavaného územia. Úsek po Bánovce nad Bebravou je plánované využitie cesty I/50 ako ľavá polovica R2. V úseku prieťahom mestom je navrhnutá komunikácia bez stredového deliaceho pásu, s možnosťou napojenia mesta úrovňovou križovatkou a zabezpečením prístupu na železničnú stanicu. Úsek po km 48,0 je trasa vedená vľavo od terajšej cesty, s čiastočnou úpravou smerových oblúkov a výškového vedenia. Úsek po km 51,0 bude využívať jestvujúcu komunikáciu ako pravú polovicu R2. Pred obcou Hradište a v obci Hradište dôjde k zásahu do zastavaného územia, za obcou je trasa vedená súbežne s jestvujúcou cestou.
V úseku Trenčianske Jastrabie je navrhnutý ešte zelený variant – Z1. Trasa sa odkláňa vpravo, križuje potok Mnichovka, dvakrát cestu III/05025.Časť trasy je vedená po lúkách, lesom a poľnohospodárskou pôdou.
V úseku Svinná sú navrhnuté ďalšie dve varianty zelený a modrý. Zelený variant Z2 predstavuje južný obchvat obce, trasa sa odkláňa vpravo, križuje Svinianský potok, železničnú trať a cestu III/05025, je vedený po poľnohospodárskej pôde. Modrý variant M1 predstavuje severný obchvat obce, trasa sa odkláňa vpravo, križuje potok Cipec a cestu III/05032, je tiež vedený po poľnohospodárskej pôde.
V oblasti Bánoviec nad Bebravou je zelený variant Z3 južným obchvatom mesta, je vedený poľnohospodárskymi pozemkami, križuje železničnú trať a potok Svinnica. Od km 3,1 zeleného variantu sa delí na dve alternatívy Biskupice juh – Z4 križuje cestu III/05038, III/05041, II/592 a železničnú trať, potoky Inovec, Bebrava, Radiša. Biskupice sever – Z5 trasa križuje cestu III/05038, III/05041, II/592 a železničnú trať, potoky Bebrava, Radiša.
V oblasti Hradište modrý variant M2 je severný obchvat obce, severne od chráneného ložiskového územia, prechádza PHO vodného zdroja, je vedený po poľnohospodárskej pôde.
Stavba rýchlostnej komunikácie si vyžiada stavbu súvisiacich objektov:
- 8 križovatiek pre napojenie na R2,
- sprievodná komunikácia pre pomalé vozidlá – Mníchová Lehota – Trenčianské Jastrabie v dĺžke 3 750 m, Horné Ozorovce – Bánovce nad Bebravou 970 m, Brezolupy – Jerichovo v dĺžke 3 760m,
- preložky ciest v mieste križovania s R2,
- 6 malých odpočívadiel,
- 2 veľké odpočívadlá s čerpacou stanicou, stravovaním, ubytovaním,
- preložky a úpravy tokov.