R2 Kriváň - Mýtna

Tato tema nadvazuje na temu Krivan - Lovinobana, kedze usek sa oficialne rozdelil na dva.

Info z webu NDS:

NDS vyhlásila verejné obstarávanie na zhotoviteľa úseku R2 Kriváň – Mýtna. Ide o historicky prvú verejnú súťaž, ktorá sa bude vyhodnocovať multikriteriálne. Ukončenie vyhodnotenia a podpísanie zmluvy so zhotoviteľom predpokladáme v prvom štvrťroku 2019, a následne aj začiatok výstavby.

Predpokladaná hodnota zákazky (PHZ) predstavuje 234,08 mil. eur bez DPH. Motoristi po dostavbe úsekov R2 Kriváň – Mýtna a R2 Mýtna – Lovinobaňa, ktorý sa aktuálne obstaráva, získajú viac ako 40 km súvislej rýchlostnej cesty v smere od Zvolena po Lučenec.

Začiatok trasy rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na nasledujúci, tendrovaný úsek R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce. Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude cca 5 km dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Táto estakáda je situovaná vo výške 15 - 45 m ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby. Dĺžka úseku je 9,1 km.

Štyri kritériá

Jediným kritériom pri hodnotení súťaží doteraz bola najnižšia cena. V novo navrhovanej metodike sa pri súťažiach na stavebné práce budú posudzovať štyri kritériá a to cena, kvalita tímu odborníkov (podľa konkrétnej stavby – hlavný stavbyvedúci, hlavný inžinier stavby, cestár, mostár, geológ, tunelár), náklady na prevádzku a environmentálne hľadisko. Pri ďalších stavbách budú dopĺňané aj iné kritériá podľa potrieb jednotlivých konkrétnych stavieb. Tieto kritériá budú mať rôznu percentuálnu váhu a to vždy po riadnej kalkulácii vo vzťahu k získanej pridanej hodnote.

Cieľom zmeny v hodnotení ponúk pri verejnom obstarávaní na stavebné práce je dosiahnuť vyššiu hodnotu za peniaze a to zvýšením kvality stavebných prác za primeranú cenu. NDS si od nového systému vyhodnocovania ponúk sľubuje rýchlejšie a vysoko transparentné vysúťaženie zhotoviteľov a predovšetkým efektívnejšiu a kvalitnejšiu výstavbu jednotlivých úsekov.

NDS súťažné podklady prerokovala s Úradom pre verejné obstarávanie, zapracovala jeho pripomienky a o nových pravidlách diskutovala na workshope so stavebnými spoločnosťami.

Návrh multikriteriálneho hodnotenia pripravila NDS na základe skúsenosti iných európskych krajín. Multikriteriálne hodnotenia ponúk patria k bežnej praxi v krajinách Európskej únie, uprednostňuje ich Európska komisia a agentúra Jaspers ako i Úrad pre verejné obstarávanie.

ndsas.sk/press/spravy/nds-v … ivan-mytna

Podklady k multikriterialnej sutazi su aj tu: uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok … il/3011890 a ponuky podali 4 uchadzaci.

Ponuky podali:
1VÁHOSTAV-SK, a.s.,ICM S.p.A 209 499 473,97 EUR bez DPH
2Doprastav,STRABAG,Eurovia 232 146 454,18 EUR bez DPH
3INC S.p.A.,CESTY SK,CEDIS 253 289 533,92 EUR bez DPH
4SMS,SMP CZ,M-SILNICE,Dodin Campenon Bernard,Metrostav 271 258 668,71 EUR bez DPH

Predĺžila sa lehota viazanosti ponúk do 30.6.2019. (jarino)

Ma to robit Metrostav (konstrukt)

Super, vymysleli sme novy sposob ako dat peniaze najdrahsej ponuke. Skoda, ze na fore sa neda sarkasticky tlieskat…

To snad nie je mozne toto :smiley:

no, ked si niekto myslel, ze to “kriterialne” rozhodovanie povedie k comukolvek inemu, ten bol pekny naivka :slight_smile:

Nechcem pisat hluposti, ale nebol si to nahodou ty, ktory to hodnotenie vychvaloval?

ked fakt nechces pisat hluposti, tak radsej nepis :wink:

skoda, najlepsie keby to dostala druha ponuka v poradi eurovia+ doprastav ,ti sa mi z nich zdaju este naj

Tak sorry :frowning:

Faktom je ze ocakavana cena 234mio sa “dost” navysila a momentalne sme na 29.6mio/km, kto by to len povedal :confused:

to je dost, cim drahsie tym mensia sanca na financovanie.

30 mil za km by bola v ramci D1 asi tak 7.-8. najdrahsia cena a v ramci D1, D3 a R4 niekde okolo 15. miesta. a to sa bavime o najdrahsom, prip. 2. najdrahsom useku na juhu.

Smrdi mi tu korupcia az do izby… chcelo by to zverejnit hodnotenie mena hodnotitelov a projekty tak aby sme si mohli povedat ze za co dostal kto body a preco vlastne vyhral.
toto sme tu este nemali asi.
dufam ze za tych 60 mil. € navyse sa bude dat aspon bezdrotovo nabijat elektromobil. :smiley:

Vsak ale co, na take korupcne ceny sme si uz zvykli od Pociatka :smiley: Pocnuc: Zapadny obchvat Presova, Cadca - Svrcinovec atd.

Podla mna na “lahkych” usekoch, ktore netvoria narocne tunely, by malo byt 100% kriterium len cena a obzvlast ked to ide zo ŠR. Dufam, ze sa MDPT dost popalilo a tuto chybu uz nebude opakovat. Nieco mi hovori, ze aj kvoli tomutu bolo okolo tendra tak ticho.

Odborníkov a aj použité technológie majú najlepšie práve druhá a štvrtá ponuka. Takže by mala rozhodovať ponúknutá cena, v prospech Doprastavu. Je však možné, že ponúkli iné riešenie mostov (nie bezložiskové)…

ako už som to raz písal 4 tá firma s cenou by mala byť aktuálne druhá - tam je otázka skôr či tie peniaze stoja za odstúpenie prvého :smiley:
metrostav vyhral s hochtiefom mýtnu lovinobanu preto oslovuje dodávateľov ale na II. úsek alebo ako to nazvať. nie na túto akciu

alebo by bola vyššia [i]provízia/i.

“V prvom polroku má byť taktiež ukončená súťaž na výstavbu úseku R2 Kriváň – Mýtna.” spravy.pravda.sk/ekonomika/clan … sie-obist/

EIA Kriváň-Mýtna-Lovinobaňa nadobudla 5.4.2019 právoplatnosť rozhodnutia:
enviroportal.sk/sk/eia/deta … zmena-c-2-

„Združenie R2 Kriváň – Mýtna“
Vedúci člen združenia: Doprastav, a.s., Drieňová 27 , 826 56 Bratislava
Člen 2: STRABAG s.r.o., Mlynské Nivy 61/A, 825 18 Bratislava
Člen 3: EUROVIA SK, a.s., Osloboditeľov 66, 040 17 Košice
Člen 4: EUROVIA CS, a.s., Národní 138/10, Nové Město, 110 00 Praha 1, ČR

Verejný obstarávateľ Vám oznamuje, že na základe vyhodnotenia stanovených kritérií Vami predloženú ponuku p r i j í m a.

Verejný obstarávateľ vyhodnotil ponuky na základe najlepšieho pomeru ceny a kvality.
V súčte kritérií jednotlivo prepočítaných podľa váhy ste získali najvyšší počet bodov 94,33.

PS: Ten dokument je čistá katastrofa po formálnej stránke.

Vzhladom na pomery si myslim, ze je dobre a mozeme byt radi, ze nejde o Duhu, Salini, Cedis a podobne.

vyborne 1.kolo mame za sebou.. cize tipujem este nas caka ten nas SVK ritual - odvolavania sa neuspesnych firiem… plus ,promptnost NDS, tak hadam oktober to podpisu..