R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Vlakno nadväzuje na vlákno: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Info z NDS: Stavba „Rýchlostná cesta R2 Šaca – Košické Oľšany“ bola rozdelená na dva úseky. Súťaž na zhotoviteľa prvého, takmer sedemkilometrového úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany plánuje NDS vyhlásiť v lete 2019.

Info podla portalu cesty.ineko.sk:
Dĺžka 6,8 km
Tunely 0 %
Mosty 23 %
Pruhy 4
Parametre a objekty
Kategória, šírka a návrhová rýchlosť
R 24,5/100
Dĺžka tunelov spolu
0 m
+
Dĺžka mostov spolu
2 725 m
Mimoúrovňové križovatky
2 - Ludvíkov Dvor, Haniska
Odpočívadlá
0

Odhadované náklady bez DPH
+
Investičné náklady spolu (odhad NDS, na plánovaný počet jazdných pruhov)
191 mil. €
Investičné náklady na 1 km diaľnice
19 mil. €
Stavebné náklady na 1 km diaľnice
14 mil. €
Minuté % z celkových investičných nákladov do roku 2016
1,3 %

Keďže predsa vzniklo nové vlákno, dovolím sa opakovať a aktuálnosť výkupu, ktorý som zverejnil v téme R2 Košice-Šaca - MUK Haniska dňa 03.01.2019 týkajúcej sa práve len tohto úseku, ešte skopirujem aj do tejto podtémy R2.

Dnes 3.1.2019 som si pozrel na stránke Katasterportálu stav výkupu pozemkov v prvom úseku od Košice-Šaca po MUK Haniska s pokračovaním v smere na Košice-juh a Košické Oľšany, pričom nie sú vysporiadané resp. odkúpene ku dňu 3.1.2019 ešte tieto pozemky:

Ide o parcely nachádzajúce sa v k.u. Košice-Šaca
2152/3, 1994/12+15, 1993/2+3, 1978/2, 1973/1 v susedstve s rodinným domom, 1961/18, 1962/15, 1961/28+54, 1962/2, 1929/17+18 a 18 parciel záhradkárov pri Ľudvíkovom dvore, čiže cca 29 subjektov – fyzických osôb a jednou parcelou vlastnenou orgánom verejnej správy)
v k.u. Železiarne
181/4, 182/4 parcelami vo vlastníctve orgánu verejnej správy a parcely 69/12, 69/6, 69/11, 3657/6, 189/8+12+14, 300/5+7, 3656/2, 3655/3, 3653/3, 3657/3+5+6+8+9+10+11 vo vlastníctve právnickej osoby (hoci mám dojem, že viac parciel v ich susedstve vlastnil tá istá právnická osoba, tak asi kvôli mostom to im ostalo a žeby bola len uvedená v LV ťarcha v prospech NDS a.s. ?)
k.u. Haniska
883/4, 884/3, 885/2+4, 886/2, 905/656, 905/627+762, 905/618+753, 905/596+731, 905/578+712, 905/670, 905/660, (cca do 20 subjektov – fyzických osôb)
k.u. Sokoľany
879/28+29, 879/108, 879/112+113, 879/130+131, 880/9+10, 880/114, 880/119+120, 879/185+187, 1935/17+18+19+20+22+23+24+25+26+27+28+29+30+31+32+33+34+35+36+48+49+50+52+53, z ktorých vo vlastníctve sú 4 subjekty - fyzické osoby, 1 právnická osoba a 1 orgán verejnej správy.

Čiže pri výkupoch možno skonštatovať peknú prácu kompetentných za rok 2018, keď na niektorom liste vlastníctva bolo aj 230 vlastníkov, ktorí svoje podiely predali skoro všetky až na jedného. Príčina môže byť rôzna, takže nebudem šíriť dohady a ani nevyčítam kompetentným, že sa to nepodarilo. Snáď sa to podarí v tomto roku 2019 a začne sa výstavba aj prvého úseku čo najskôr hneď po zahájení stavby druhého a nebude sa to oddiaľovať ani tu.

Snáď doplním, že čo najskoší začiatok výstavby by bol prospešný pre obyvateľov ale aj vodičov nákladných vozidiel, ktorých cieľom ale aj začiatkom nákladaním tovaru je brána/gate 4 firmy U.S.Steeel Košice a.s a tým by nezaťažovali, taktiež by neznečisťovali obce Grajciar, Seňa a Kechnec, vrátane ich okolia výfukovými plynmi, hlukom a frekvenciou na pôvodnej ceste 1. triedy.

Nasiel som clanok ohladom tohto useku kde sa blizsie popisuju niektore detaily a technicke riesenia - je tam aj sikovny schematicky nakres MUK Ludvikov Dvor ktora svojou komplikovanostou nema velmi daleko k MUK Presov - zapad (krizovatka Vydumanec):

asb.sk/stavebnictvo/inzinie … e-olsany-2

Diky. No, myslim, ze od Vydumanca sme este daleko, ale aj tak je to tam riadny chaos. Ja som tam narychlo nevedel ani najst zvlast vetvu na Roznavu a Sacu (ale je mozne, ze sa to oddeli az neskor).
A tiez, Obr 2 (krizovatka Haniska) im chyba uplne. Mohli by si to opravit.

Škoda len na margo tohto článku, že dvakrát dávajú ten istý obrázok o MUK, pričom MUK Haniska sa zhoduje s obrázkom MUK Ľudvikov Dvor.
Taktiež je na škodu, že MUK Haniska nestavajú s prvým úsekom, lebo doprava do USSteelu stále prebieha po cestách prvej triedy a keby bola hoci len čiastočne vystavaná s tým kruhovým napojením veľmi by to pomohlo, pričom pozemky v časti MUK Haniska majú vykúpene. A kedy to dostavajú, tak o tom škoda polemizovať.

MUK Haniska:
gallery/image_page.php?album_id=286&image_id=41535

MUK Ludvikov Dvor:
gallery/image_page.php?album_id=286&image_id=41536

kruhové objazdy pre NA :frowning:
podľa tej skice má byť MÚK Ľudvíkov Dvor 3-4 úrovňová :laughing:
a kde je napojenie na nový mega veľký priemyselný park? :unamused:

[album]41536[/album] — čo to je?
Vyzerá to ako spleť posledných špagiet na nedojedenom tanieri! :unamused:

To vyzera na pokus prekonat aj krizovatku Vydumanec (D1 x R4 x I/18 x II/546) v pocte urovni :smiley: Ja som tu napocital 4 urovne, dal niekto viac?

Tie schemy MUK Ludvikovho Dvora a MUK Hanisky nie su presne a vsimol som si pri oboch MUK niekolko rozdielov, preto davam do pozornosti tieto obrazky ktore sice nie su tak schematicky prehladne ale su urcite presne. (V pripade MUK Ludvikov Dvor sa bude stavat podla fialoveho variantu).

MUK Ludvikov Dvor:

[album]41540[/album]

MUK Haniska:

[album]41541[/album]

su tam iba max. 3 urovne. Tie kreslene schemy ktore som sem dal z ineho zdroja su chybne pretoze tam to jedno miesto fakt ukazuje 4 urovne krizenia na ktore vsak nie je dovod. Ak si pozriete tie ortofoto snimky s krizovatkami tak tam uz je to zakreslene tak ako to ma byt. Podobne chybna je aj kreslena schema MUK Haniska ked si ju pozriete poriadne tak v smere od Kosice - juh ak by ste prichadzali autom a smerovali do Sace po R2 tak podla tej schemy by sa islo najprv na most ponad samotnu R2/R4 nasledne dalsi most ponad samotnu R4 a az tak na Sacu … co je samozrejme uplna blbost lebo na ortofotomape tejto krizovatky je to odbocenie uplne ine a celkom jednoduche.

na Slovensku máme až jednu 3 úrovňovú križovatku a jedna ďalšia sa stavia. mať 3 úrovne značne predražuje križovatku. spájať toľko ciest v jednej MÚK nie je vhodné - v komplikovanej križovatke bytočne vzniká chaos a krízové situácie.
to čo píšeš ako “uplna blbost” vôbec nie je blbosť. na 200 metrov úseku sa budú musieť prepliesť smery “Kechnec”/“Košické Oľšany” a Rožňava/USS/plánovaného priemyselného parku. zvoliť treba variant, v ktorom pôjde viac dopravy bez kríženia.

Vie niekto kedy to reálne začnú stavať, či už druhý úsek, ak to rozdelili, veď eurofondy s ktorých sa má stavať musia byť vyučtované najneskôr do roku 2023.

Vyhlásené VO rieši ÚVO.

Vsetko to viazne na tom UVO, zrejme maju male kapacity.

Tu fiám z NDS tvrdi, ze Saca - Olsany sa rozdelilo na dva useky kvoli tomu, ze potrebuju prekreslit krizovatku pri US Steele spravy.pravda.sk/ekonomika/clan … -si-video/
Keby ich tak osvietilo a rovno by urobili aj obchvat Sace, to by bolo nieco.

Tu je podrobny nakres useku drive.google.com/open?id=17wl14 … fFq-ajqDG5 z aktualizacie EIA (vid R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľšany) - #118 podľa DrX ). Nechapem celkom ten kruhak oznaceny [12]. Ked dobre vidim, da sa z neho zist/vyjst na R2 len jednym smerom. Nechyba im tam nieco?

Nemyslim. Nema zmysel ist po Rke a potom sa vracat na branu 4. Aj ked zjazd/vyjazd smerom k CPR by sa zisiel.

^^ tak ti co budu chciet na R2 opacnym smerom, tak sa napoja pri Ludvikovom Dvore

Ale v tej križovatke pod číslom 12 sa da cez kruhový objazd napojiť na obe strany R2 ale aj zísť dole, alebo som niečo prehliadol?