R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Bola vypracovana sprava o hodnoteni vplyvu na zivotne prostredie tohoto useku R2, ktory bude tvorit obchvat mesta Kosice. Posudzovali sa 2 varianty, cerveny a modry:

dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255

Kategoria: R24,5/120

Krizovatky (spolocne pre oba varianty):

*Saca: prestavba existujucej MUK
*US Steel: napojenie vstupneho terminalu pre kamiony, napojenie planovanej prekladacej stanice intermodalnej dopravy
*Kosice-Juh: krizovatka R2, R4 a I/68 juzne od obce Sebastovce
*Kosice-Krasna: krizovatka s II/552 juhovychodne od mesta
*Kosicke Olsany: krizovatka s I/50 a D1 vychodne od mesta

Tunely: pre modry variant je z dovodu kolizie s pristavacou drahou letiska navrhovany hlbeny tunel “Haniska” dlzky 605m

Cerveny variant:

  • 21,395 km
  • 387 866 tis. EUR (11,7 mld Sk ; 546 mil. Sk/km)

Modry variant:

  • 21,675 km
  • 448 665 tis. EUR (13,5 mld Sk ; 624 mil. Sk)

Navrhovany termin vystavby: 2014 - 2017

Zdroj: eia.enviroportal.sk/detail/r2-sa … cke-olsany

Termin vystavy je podla mna OK. Cena sice poskocila s povodne planovanych asi 6,5 mld Sk (statna expertiza z roku 2006), ale stale je to relativne lacny obchvat krajskeho mesta. Nesuhlasim vsak s castou spravy, ktora sa tyka predpokladnanych intenzit na ceste I/50 - za zaklad si beru udaje z roku 2005 a do roku 2016 pocitaju len s priblizne 20% narastom, co je podla mna dost podhodnotene. Ak by mal byt narast len takyto, tak ten obchvat vlastne nie je potrebny :slight_smile:

no a bude plny profil???

ty si ako malý s týmito rovnakými otázkami … R24,5/120 znamená, že bude plný profil. :exclamation: A tá cena hovorí za seba. :exclamation:

:smiley: :smiley: :smiley:
Možnože nie každý chápe označeniam kategórií.. :bulb:

preco to bude R24,5 a nie R22,5?

Lebo podľa dohody AGR musí diaľnica alebo rýchlostná cesta, ktorá je súčasťou E-ťahu spĺňať minimálne požiadavky na šírkové usporiadanie a R22,5 nevyhovuje. Už terajšia R1 v parametri R22,5 je nevyhovujúca a je stavaná na výnimku.

dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255
To neni R4? Mam trochu zmatok teraz.
R4 bude v peazi s D1 (PO-KE). Za Budimirom sa potom peaze rozdelia na D1 (smer MI), R4 (smer HU) a R2 (smer Saca), s pokracovanim na Zvolen???

dost velka cast tohoto useku je vlastne aj R4 - od krizovatky Kosice-juh po krizovatku Kosicke Olsany

inak som trochu sklamany, ze sa v ramci vystavby neprebuduje krizovatka Ludvikov Dvor na mimourovnovu, ale namiesto toho sa pre US Steel postavi samostatna… nuz, asi je to takto lacnejsie

práve som chcel napísať čo uviedol i15 :slight_smile:

i15: Problémom je MÚK Košice - Šaca, ktorú by bolo potrebné posunúť aby sa dala využiť existujúca štvorprúdka. Toto riešenie však nehodne riešiť prepojenie R2 od Moldavy na R4 smer HU a opačne a tiež príjazd do KE z juhu cez existujúcu štvorprúdku :cry:

toto vidim ako hlavny problem, ved aj po postaveni obchvatu bude najvacsia premavka na starej stvorprudovke a krizovatku LD bude aj tak treba riesit

podľa návrhu bude treba zísť na MÚK US Steel, pokračovať po Ceste do Hanisky a cez MÚK LD sa pripojiť na štvorprúdku. Ja to vidím tak, že tento diaľničný privádzač nebude využívaný na trase z/na R4.

bude na tomto obchvate budovana MUK s cestou smerom do krasnej nad hornadom?

áno

ja to poviem tak … BA nema obchvat .. ma iba mestu dialnicu D1+D2 … ak si niekto bude mysliet ze kosicam niekto daruje odhadom 2mld.EUR na postavenie D1 od budimiru az za dargovsky priesmyk + R4 (dvojpruh) od hranice MR (hlavne teraz ked sme s madarmi na noze :smiley:) po D1 a R2 (dvojpruh) od zadiela po R4 to je na velkom omyle … az raz bude mat BA obchvat potom sa zacne uvazovat nad tym co dalej … odhadujem ze to bude rok 2020…

Samotné R4 nenapojíš na D a RC sieť. Budeme mať ďalšiu PB, Svit, Ladomerskú Viesku…? :open_mouth:

no z MR na PL sa cez KE dostanes celkom pohode … opacne deto .. mame dialnicny privadzac aj niekym riadne dok…enu krizovatku PO-SC (ale ide len o bodovu zavadu ktora tu bude strasit 20 rokov a mozno viac) … mala bodova zavada je tiez na krizovatke VSS tam si clovek postoji jednu dve varky na semaforoch … inak je to pohodova cesticka … ak by sa R4 urobila v plnom profile po krizovatku z R2 a rozsirila by sa cesta az do KE … urobil by sa obchvat sebastoviec … tak to podrzi dalsich 10 rokov a viac … len problemom je to ze ludia v KE by boli otravovany a traveny zvysenou dopravou na privadzaci … uz teraz je to tak ale bude to uz len horsie a horsie …

Diaľničný privádzač sa určite využiť dá (môj názor na PO-SC je rovnaký), ale chýba pripojenie na neho. random, sám si napísal “inak je to pohodova cesticka … ak by sa R4 urobila v plnom profile po krizovatku z R2 a rozsirila by sa cesta az do KE … urobil by sa obchvat sebastoviec”, ale neuviedol si kto by to mal financovať? NDS vrámci R4 alebo SSC?
Podľa mňa NDS bude v blízkej budúcnosti pokračovať smerom na V (D1) a tiež na Z (R2), takže radšej postaví tie úseky, veď nie sú zložité a už neobsahujú tunelové varianty.

obchvat R2/R4 ma jeden tunelovy varient … konkretne v koliznej zone letovej zony kosickeho letiska .. myslim cerveny variant … ale je menej vlnity a nezasahuje tak do biotopov ako modry (nece sa mi kukat ktory je ktory ale ak sa mylim tak to je opacne)…

z hľadiska vplyvu na ŽP bol odporučený netunelový variant, ten viac vlnitý, ktorý nezasahuje toľko do “lesa”.

Neviem preco riesite okolite dialnice a RC, ked je to tema o obchvate. Ten je v porovnani s inymi krajskymi mestami dost lacny (400tis. €)

Pre stavbu obchvatu je dolezity vyvoj premavky na moste VSS-Nad jazerom (najzatazenejsia cast kosickeho mestkeho okruhu). V roku 2005 tu boli intenzity 38440 v./24h. Okrem miestnej dopravy ho vyuziva aj tranzit sever-juh a vychod-zapad. Parametre nie su bohvieake, je to vlastne obycajna stvorprudovka bez odstavnych pruhov a stredneho deliaceho pasu, na krizovatke VSS sa na smer Miskolc odbocuje cez semafor…