R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

BRATISLAVA 2. februára (SITA) - Slovenská správa ciest (SSC) plánuje v tomto roku výstavbu obchvatu obce Figa na rýchlostnej ceste R2 v dĺžke 3 308 metrov. Spomínaný úsek si podľa odhadov SSC vyžiada vyše 25 mil. eur, pričom 75 % prostriedkov by malo pochádzať zo štrukturálneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Základná infraštruktúra - 1.2 modernizácia a rozvoj cestnej infraštruktúry.

Výstavba úseku, na ktorý SSC vydala predbežné oznámenie o obstarávaní, by sa mala týkať ľavej polovice obchvatu so šírkou vozovky 11,5 metrov. SSC však počíta v budúcnosti s dobudovaním plného profilu cesty na šírku vozovky 22,5 metrov. Na obchvate sa ešte nachádzajú dva cestné mosty v celkovej dĺžke vyše 317 metrov, dva mosty nad cestou R2 v celkovej dĺžke vyše 322 metrov, jedna mimoúrovňová a jedna úrovňová križovatka. So stavebnými prácami by sa malo podľa predpokladov SSC začať v júli tohto roka, ukončiť ich plánuje v septembri 2006.

SSC zároveň vydala predbežné oznámenie o verejnom obstarávaní aj na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu spomínaného úseku, pričom vypísanie verejného obstarávania predpokladá SSC v rovnakom čase ako na výstavbu úseku.

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1915054

dialnice.info/viewtopic.php?t=87

Úsek má dĺžku 11,125 km. Stavia sa v polovičnom profile. Súčasťou stavby sú dve mimoúrovňové križovatky (s cestou I/67 a cestou I/50). Nahradí cestu I/50 prechádzajúcu cez Tornaľu. Ročná priemerná denná intenzita na ceste I/50 v Tornali dosahovala v roku 2000 5455 vozidiel za 24 hodín. Výstavba začala v septembri 2003. Úsek plánujú uviesť do prevádzky v roku 2006.

Tento materiál pochádza zo stránky www.highways.sk

Je škoda, že tieto úseky sa nerobia ešte dlhšie, pretože tu je to fakt už potrebné. :laughing:

Takéto stavby by mali prebiehať na RK R2 vždy aspoň 3-4, teda dlhé aspoň 10 km a stavané na polovičný profil, pretože to veľmi pomôže doprave na týchto úsekoch. :laughing:

Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?

Pretože na RC R2 nie je prioritou stavať úseky na plný profil, okrem toho stačia tu max. aj úseky na 1/2 profil a jedným z dôvodov je aj cena a druhým dôvodom sú aj nízke intenzity.

R2 je najmä z finančných dôvodov stavaná pomaly. :sunglasses:

O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú “omrvinky”.

To nie je pravda! :sunglasses:

Tak to teda je:

  1. finančná situácia pri delení podľa D1, D3 a toho ostatného to len dokazuje. R1 je len z donútenia stavaná, aj to nie podľa politických cieľov a plánov a spomaľovaná aj zo strán “stavbárov” aj “úradníkov”.

  2. Vyvráť mi to a potom uznám, že to nie je pravda.

Treba sa odvíjať od toho, že diaľnica D1 je prioritou SR.

Potom treba zohľadniť fakt, že diaľnica D3 je súčasťou koridoru, medzinárodného koridoru a teda je tiež prioritnou stavbou. Aj keď už to nie je úplne hlavný koridor, presnejšie je de facto vedľajší, tak stále je to významom takmer najdôležitejšia cesta na Slovensku v rámci zaradenia do EÚ a vôbec celého sveta.

Toľko k diaľniciam.

V rámci rýchlostných ciest (RC) je podľa čísla veľmi potrebná R1 a tá sa aj stavia. Neviem o tom, že by bola spomaľovaná jej výstavba, len sa stavia pomalšie, pretože na ňu nie je dostatok finančných zdrojov, no nasleduje hneď za D1 a D3.

Potom by mala nasledovať RC R2, no nenasleduje, pretože nie je dostatok finančných zdrojov a táto cesta nebude ako 1. spájať západ a východ SR, nie sú tu vysoké intenzity (uvidíme ako to dopadne v r. 2005 v celoštátnom sčítaní SSC), ale budujú sa tu aspoň obchvaty ako aj časť súvislejších úsekov, aj keď len na 1/2 profil, aby sa zlepšila doprava v tejto časti SR.

To, čo ty nazývaš “omrvinkami”, Antim, je to ostatné. R3, R4 sa spomaľovali, aby sa šetrili financie na D1-R1. Je to v záujme SR. Ale aj tie “omrvinky” sa budú zvyšovať zároveň s D1 a D3.

No a okrem toho, ak sa aj zvýšia financie na diaľničnú výstavbu, tak sa bude vždy pridávať priamoúmerne dnešnej dobe predovšetkým na D1 a D3. Po dobudovaní R1 sa môže realizovať ďalšia RC, presnejšie ďalšie úseky na R2-R3-R4. Alebo aj na R7. :sunglasses:

Caesar,

pekný text, na to sa ani nedá reagovať.

Ale stále si nevyvrátil fakt, prečo musí ísť na D1 70% všetkých financií určených na diaľničnú výstavbu, keď aj v politických programoch je 60%.

Okrem toho, suma bude narastať, ale pomer zostane. Takže stále to budú “omrvinky”, pretože sa zväčší “chlieb”. To je ten princíp.

Môže platiť a aj platí, že D1 je prioritou, ale mohlo by to byť v rozumnej miere, pretože ak by to malo zohľadniť reálnu potrebu spojiť západ s východom pomocou D1, tak by sa muselo dávať 100% len na D1.

zaujimala by ma jedna vec, a to ked uz D3 je vacsia priorita ako R1 (aj ked dovod je tam je koridor je slaby dovod), tak co znamena “priorita” :question: obchvat CA je v 1/2 profil a dnes sa stavia nejakych 200 m. ono to je dost velky kontrast lebo pri kazdej RC sa pise ze nie je dost penazi, zrejme ani na D3 nie je dost, a nie vsetky usely D1 idu s vystavbou plynule, lebo tiez nie dost penazi. tak potom kde vlastne su tie peniaze, ked ich ma byt vyrazne viac ako vlani :question: :question:

devil,

peniaze sú takmer všetky na D1. Na rozostavaných úsekoch ako aj na pripravovaných úsekoch. Výrazne viac ich nie je, pretože sú tu staré záväzky. :sunglasses:

sme uz off topic, presunme to.

Antim,

pretože je to priorita a 100% sa tam nasmerovať nedá práve kvôli politickým problémom, takže sa to znížilo.

Podľa politiky SMK malo ísť na D1 60% financií a prax ukazuje, že je to 70%. Vláda sa nerozpadla, takže je to aj politicky kryté. SMK totiž požaduje viac peňazí na juh, napríklad na R7 a tá sa už pripravuje. Ale “pripravuje sa” z toho 40(30)% balíka na všetko okrem D1.

Plánuje sa aj zmeniť systém plánu, t.j. 70% na D1+D3.

Ja nie som politik ani nie som vo vláde, aby som vedel viac. Ja môžem len “interpretovať” to, čo viem. :sunglasses:

Cez vikend som si spravil maly vylet skrz SR Juh/ Sever. Kratky sumar videneho / Stavia sa na usekoch a to dost intezivne pripominam este raz , ze to bolo cez vikend {okrem zapadu} Janovce, Vazec, Zarnovica , Presovska Secovska, Ozdany a Tornala . Najma na Tornali to bolo paradne uz , aby to bolo hotove, co som si potvrdil prejazdom toho neststneho useko od Lc RS a pod. Osobne si myslim , ze ak sa dokonci na buduci rok cca 30 km useku na R1,R2 vyrazne to napomoze cestovniu do BA z KE Juznou trasou . Viem ze vystavba na r2 ako celku je v dohladnej dobe nerealna , ale na vyrieseniu tohto problemu by podla mojho nazoru uplne postaci obvchat problemovych usekov. Je to lacnejsi a rychlejsi variant.

fotky fotky fotky … ja viem ze je to prblemove ale ak ma niekto tolko casu aby sa tam zastavil s fotakom a pofotil dane useky a samozrejme zverejnil to tu bolo by to super … dakuje…

PS:mozno aj fotky z mobilu je lepsie ako drotom do oka :slight_smile:

tak zase netreba to prehanat :wink: fotky z mobilu by boli fakt ako drotom do oka :wink:

aquila …no neviem neviem … ale ako nahlad by to v pohodicke stacilo…