Všimol som si, že tento úsek ešte nemá svoje vlákno…
Je to jeden z najstarších úsekov RC na Slovensku, ležiaci v trase cesty I/66.
Začína sa neďaleko Zvolena u obce Kováčová a ako R končí v Banskej Bystrici na úrovni mestskej časti Kremnička a meria 14 km.
Úsek je stavaný v parametroch R26,5/100(120) - takže v podstate v dialničných.
5.11.2004 bol uvedený do prevádzky 3 km dlhý úsek Budča - Kováčová, ktorý prepojil úsek BB - ZV s RC medzi Žiarom nad Hronom a Zvolenom a dal tak vzniknúť súvislému úseku rýchlostnej cesty R1 od Žiaru n.H. do Banskej Bystrice dĺžky 34 km.
Tento usek sa da vnimat typicky komunisticky. Postavime kusok a to staci: BA-smer Horna Streda, pod Tatrami, PO-KE a tuto pri BB. A samozrejme, napojenie na Prahu od BA.
Ak sa nemylim, tento usek bol stavany so sirsim strednym pruhom, povodne tam chceli tusim postavit elektricku medzi mestami ZV a BB, teraz je v plane po zvyseni intenzit rozsirenie na 3+3?
Nie sú a ani nebudú, je to tam zbytočné. Ale čo je dôležitejšie pre bezpečnosť a čo sa spraví, bude uzavretie prejazdov cez stredný deliaci pás betónovými zvodidlami “New Jersey”. Malo by sa to stihnúť ešte tento rok, možno nie všetky prejazdy, ale časť určite. Týka sa to aj úseku R1 ZH - ZV.
Okolie tejto cesty je rovinka a podľa mojho názoru má fakt veľký potenciál jak výstavby administratívnej, priemyselnej tak aj obytnej zástavby. Len aby si toho niekto všimol. Potom by naozaj nebolo od veci spraviť v tom deliacom páse aj nejakú rýchloelektričku s priebežnymi zastávkami a náväznou dopravou. Podla mňa to je urbanistický ráj tak ako nikde inde a bola by škoda toho nevyužiť… Krásne prostredie, slušná infraštruktúra (R, letisko, u ZV aj hlavná železnica) a hlavne tak povediac v srdci slovenska. Len ten tranzit po R3 by som sem neťahal…
Aj tranzit bez problémov, ten by dotiahol ešte väčší záujem. Totiž buď rozvoj alebo nič. A k rozvoju patrí aj rozvoj. Rýchloelektrička na estakáde vôbec nemusí ísť stredom RC, ale kľudne po jednej strane a v strategických bodoch pôjde nadchod ponad RC, ktorá by sa práveže mohla v tomto úseku rozšíriť na 3+3 jazdné pruhy a kompletne opraviť.
Plochy zastavať, polyfunkčné domy, obytné domy, priemyselné parky. Dotiahnuť sem investorov tak, aby centrum BB VÚC bolo naozaj centrom.
Dobre, takže tu všade sa vo veľkom rozsahu v noci svieti mimo obývaných oblastí:
Holandsko, Belgicko (najviac v EU)
Saudská Arábia, Spojené Arabské Emiráty, Bahrain, Kuvajt - najviac na svete
štát Nevada v USA
provincia Ontario v Kanade
Juhoafrická republika, Egypt, Maroko
Nehovorím, že to je správne, že sa svieti, ale proste sa svieti. A v tých arabských krajinách idú do detailov, … na púšti rady zasadených paliem živených extra potrubím vody.