R1 Žiar nad Hronom - Budča

Chcem sa spytat, preco nie je cesta R1 od Budce smerom na Ziar nad Hronom oznacena rychlostna komunikacia ale iba cesta 1.triedy?

Lebo z casti nie je normalna paralelna komunikacia, mohlo sa to vyriesit tabulou “bez uhrady”…

A navyše je na tejto ceste taký povrch, ktorý by na rýchlostnej ceste nemal byť (musíš tam robiť slalom pomedzi jamy :angry: )

:question: A je nejaka sanca o preklasifikovanie? Konkretny termin? Ak sa dobre pamatam, tak pri otvarani Budca - Kovacova, sa tusim hovorilo o nutnosti dostavania 500m useku, kde bol nejaky problem s vysporiadanim pozemkov. Vie niekto aktualny stav? :cry: :cry: :cry:

R1 to je viacero problémov. Úsek TT-NR hovorí za všetko a tie ostatné na tieto problémy nadväzujú. Tento úsek bol stavaný ako RC, ale po dostavbe to bola dlhšie obdobie cesta I. triedy s max. povolenou rýchlosťou 90 km/1h, boli tam extra tabule. Dôvodov bolo na tento krok viacej. Nebolo dosť peňazí na to, aby táto cesta splnila štandard RC, t.j. chýbalo odpočívadlo z jednej strany a paralelná cesta. Ten 1. problém už bol odstránený, ten 2. však ešte dodnes úplne nie. Nedostanete sa z TT-NR v dostatočnej blízkosti od RC po ceste I. triedy. Ale nechalo sa to tak, najprv bol tento úsek bez úhrady, potom sa to zrušilo a paralelná cesta je v stave riešenia, t.j. odložené na neurčito. Takto sa riešia problémy RC R1 a má to pokračovanie aj na ďalších úsekoch, kde sa to však vedelo dopredu. A konkrétne úsek Budča-Kováčová je síce už otvorený, ale práce na ňom prebiehajú dodnes a skončia sa v r. 2005, možno začiatkom r. 2006. Toto súvisí len s financiami a s odchodom jednej a príchodom druhej vlády (tretej vlády).

Tento usek sluzi najma ako zlata bana pre policajtov - aj tak tam vsetci idu 130, takze po Velkej noci tam kruzili az 4 (!) mobilne radary a vyberali ostosest.

Ale MDPT nema ziaden zaujem riesit problemy, namiesto toho sa zaobera nezmyslami typu STK pre nove vozidla do 7 dni. No co uz, na Slovensku je to tak.

Včera dokonca mali modrú Fabiu postavenú na strednom deliacom páse, zďaleka ju bolo vidieť a aj tak mnohých chytili. Táto cesta totiž vyzerá ako RC, sú tam aj zelené návestné tabule, len chýba označenie príslušnou dopravnou značkou. Jednoducho pasca.

Okrem toho je v tomto úseku autobusová zastávka, môže to byť na RC?

A sklonové a smerové pomery podľa mňa tu nie sú všade vhodné na rýchlosť 130. Ale to by sa samozrejme dalo riešiť obmedzením rýchlosti v konkrétnych úsekoch.

Ja som si tam “nevšimol” takéto problémy. :sunglasses:

Caesar, a nemas prosim nejake informaie, ze ci sa planuje dostavat ten 500m usek pri Budci :question:
Popripade nemate niekto iny info, ze kedy dojde k preklasifikovaniu, a zmizne ta nestastna autobusova zastavka :question:
Je to velka skoda, ze statna sprava tu akosi nic nekona. :cry: :imp:

v tomto musim suhlasit, policajti to fakt maju ako zlatu banu, presne ako bol svojho casu usek TT - NR.. tiez sa kopu ludi nechalo zlakat 4prudovkov a organi si len ruky suchali :unamused:

Najskor by mali opravit povrch …

Na ktorom úseku? :sunglasses:

Na celom :laughing: (myslím Žiar n.Hronom-Budča)

Aha, lebo ja som si myslel, že na úseku Budča-Kováčová. :unamused:

No inak, ten povrch už má niečo za sebou … chcelo by to opravu, ale som skôr za dokončenie R1, než za jej opravy.

Podobne ako treba opravovať cesty I. triedy rýchlejším tempom, tak som skôr za ich rýchlejšiu výstavbu buď prestavbou z ciest II. triedy alebo výstavbou úplne nový ciest I. triedy. :laughing:

Hmmmm…
Tak prečo sa to označuje ako R? Tomu nerozumiem.

A kde je problém? :sunglasses:

Už tento rok sa tento úsek ide označiť ako cesta pre motorové vozidlá. Zastávka by sa mala odstrániť.

a ako sa vyriesi problem subeznej cesty od budce po odbocku na BS?

Problem subeznej cesty od budce po odbocku na BS sa nevyriesi nijak. Ziadna subezna cesta zatial nebude. Tak je to aj v pripade R1 Trnava - Nitra :smiley: